اخبار فناوری

هواوی نوا ۱۲ و نوا ۱۲ لایت رسما معرفی شدند

امروز خانواده Nova 12 در چین رونمایی شدند. پس از آشنایی با Nova 12 Pro و Nova 12 Ultra حالا نوبت به هواوی نوا ۱۲ و نوا ۱۲ لایت می‌رسد. البته مدل لایت در چین با پسوندهای Vitality Edition یا Active Edition شناخته می‌شود که با دیگر اعضای این خانواده نیز تفاوت بیشتری دارد، چه در ظاهر و چه در داخل.

هواوی نوا ۱۲ و نوا ۱۲ لایت

هواوی نوا ۱۲ مدل پایه در رنگ سفید

هواوی نوا ۱۲ مدل پایه در رنگ سفید

هواوی برای مدل پایه خانواده Nova 12 طراحی ساده‌تری در نظر گرفته است. برای مثل نمایشگر ۶.۷ اینچی آن یک پنل کاملا تخت دارد. این نمایشگر از نوع OLED بوده که رزلوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۱۲ پیکسلی و رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز را ارائه می‌کند. حسگر اثرانگشت با نمایشگر یکپارچه بوده و دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی درون سوراخ نمایشگر قرار می‌گیرد.

روی قاب پشتی دوربین سه‌گانه‌ای قرار دارد که دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی را در کنار دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی عرضه خواهد کرد.

هواوی در این دستگاه نیز از تراشه Kirin 8000 خود بهره برده است. درباره حافظه رم دقیقا صحبت نشده اما برای حافظه داخلی ۲ انتخاب ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی وجود دارد.

باتری این دستگاه به مانند مدل پرو ۴۶۰۰ میلی‌آمپری است که با توان ۱۰۰ وات شارز می‌شود. سیستم عامل نیز HarmonyOS 4 خواهد بود.

این دستگاه در رنگ‌های آبی، مشکی و خاکستری در دسترس است و قیمت آن در چین برای حافظه داخلی و حافظه رم مذکور، به این قرار خواهد بود:

  1. ۱- حافظه رم (فعلا اعلام نشده است) و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت معادل ۴۲۰ دلار
  2. ۲- حافظه رم (فعلا اعلام نشده است) و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت معادل ۵۶۰ دلار

نوا ۱۲ لایت همان نمایشگر مدل پایه را دارد اما در طراحی بخش پشتی کمی تفاوت شاهد هستیم که بیشتر خود را در بخش جزیره دوربین نشان می‌دهد. مشخصات دوربین‌های اصلی و سلفی با مدل پایه یکسان ذکر شده ولی در بخش باتری یک نمونه ۴۵۰۰ میلی‌آمپری با شارژر ۶۶ وات ارائه خواهد شد.

تراشه مدل لایت از کوالکام تامین می‌شود که مدل 4G تراشه اسنپدراگون ۷۷۸ است. سیستم عامل این دستگاه نیز به مانند دیگر محصولات جدید هواوی، هارمونی اواس ۴ خواهد بود.

اطلاعات بیشتری درباره قیمت، رنگ‌بندی و حافظه رم و داخلی این دستگاه، پس از انتشار به این خبر اضافه خواهد شد.

نظر شما درباره گوشی‌های جدید سری Nova 12 چیست؟

هواوی نوا ۱۲ پرو و نوا ۱۲ اولترا با تراشه‌های Kirin رسما معرفی شدند

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/26/%D9%87%D9%88%D8%A7%D9%88%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%A7-%DB%B1%DB%B2-%D9%88-%D9%86%D9%88%D8%A7-%DB%B1%DB%B2-%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%D9%85%D8%A7-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%AF/

Updated: 2024-02-17 09:49:30

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا