اخبار فناوری

نکات مهم برای خرید لپ تاپ Zenbook ایسوس

یکی از نیازمندی‌های مهم کاربران را باید لپ تاپ معرفی کرد که می‌توان از آن در زمینه‌های مختلف دانشجویی، اداری یا مصرف خانگی استفاده کرد. شرکت‌های زیادی در زمینه طراحی و تولید انواع لپ تاپ مشغول فعالیت هستند و توانسته‌اند محصولات قدرتمند زیادی را روانه بازار کنند. به عنوان مثال، شرکت ایسوس را می‌توان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های فعال در زمینه تولید لپ تاپ به حساب آورد که توانسته محصولات باکیفیت زیادی را در سری‌های مختلف روانه بازار کند.

در حقیقت ایسوس موفق شده دستگاه‌های خود را در سری‌های مختلف و با نام‌های گوناگون برای شناسایی بهتر و قابلیت‌های متفاوت عرضه کند که یکی از انواع سری‌های ایسوس را می‌توان زنبوک (Zenbook) معرفی کرد. در این بخش قصد داریم نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ Zenbook ایسوس را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در نهایت انتخاب خوبی داشته باشید؛ با ما همراه باشید.

ویژگی‌های لپ تاپ Zenbook ایسوس

با این که کمپانی ایسوس موفق شده در زمینه تولید انواع لپ تاپ از خود توانمندی زیادی نشان دهد، اما محصولات آن در سری‌های مختلف با کیفیت‌های گوناگون در دسترس قرار دارند. شما می‌توانید با داشتن شناخت دقیق از محصولات، خرید خوبی داشته باشید. اگر بخواهیم یکی از ویژگی‌های مهم لپ تاپ زنبوک ایسوس را به شما معرفی کنیم، قطعا قدرت بالا در زمینه طراحی و بدنه‌هایی از جنس آلومینیوم را باید به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم آن‌ها به حساب آورد.

از طرف دیگر، دستگاه‌های زنبوک ایسوس دارای پردازنده‌های قدرتمند هستند و از آن جایی که کمپانی ایسوس در زمینه تولید سخت افزارهای کامپیوتر و لپ تاپ فعالیت زیادی دارد، باید بدانید که بهترین قطعه‌ها را در دستگاه استفاده می‌کند؛ بنابراین باید بدانید که لپ تاپ‌های سری Zenbook ایسوس می‌توانند قدرت بالایی را ارائه کنند. یکی دیگر از مزایای این سری از لپ تاپ‌های ایسوس، قدرت بی‌نظیر باتری آن‌ها بوده که می‌تواند برای مدت زمان قابل قبول، کارایی داشته باشند. در ادامه تعدادی از بهترین لپ تاپ‌های سری Zenbook ایسوس را به شما معرفی کنیم.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس Zenbook 15 OLED مدل UM3504DA

یکی از بهترین لپ تاپ‌هایی که می‌توانید از سری زنبوک ایسوس خریداری کنید، لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس Zenbook 15 OLED مدل UM3504DA نام دارد. این لپ تاپ قدرتمند زنبوک ایسوس دارای طراحی جذاب و منحصر به فردی بوده که می‌تواند توجه کاربران زیادی را به خود جلب کند. وزن این دستگاه معادل 1.5 کیلوگرم بوده و بدنه آن از جنس فلز آلومینیوم است. زمانی که تصمیم دارید دستگاه را با خود حمل کرده و در محیط بیرون استفاده کنید، باید بدانید که این لپ تاپ می‌تواند بسیار سبک و جذاب به نظر برسد.

قدرت لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس Zenbook 15 OLED مدل UM3504DA توسط پردازنده اصلی AMD Ryzen 7 از سری 7735U تامین می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه باید به 16 مگابایت حافظه کش آن اشاره کرد که باعث می‌شود سرعت اجرای دستورها افزایش یابد. از طرف دیگر، فرکانس پردازنده این لپ تاپ در بازه 2.7 الی 4.75 گیگاهرتز قرار داشته و در عین حال شاهد قرارگیری 8 هسته حقیقی در کنار 16 هسته مجازی خواهید بود که باعث می‌شود بتوانید عملکرد بالا را برای خود رقم بزنید.

سرعت بالا را باید یکی از ویژگی‌های مهم لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس Zenbook 15 OLED مدل UM3504DA به حساب آورد که با حافظه رم 16 گیگابایت شرایط بسیار خوبی برای کاربران رقم می‌زند. توجه داشته باشید که این حافظه رم از نوع LPDDR5  6400MHz بوده و باید بدانید که متاسفانه امکان ارتقا وجود ندارد.

در حقیقت تا زمانی که این لپ تاپ را در اختیار دارید، باید به حافظه رم 16 گیگابایت بسنده کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این لپ تاپ را باید مجهز بودن به 1 ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD عنوان کرد. حافظه‌های SSD در مقایسه با حافظه‌های HDD می‌توانند سرعت بالاتری در نقل و انتقال اطلاعات فراهم کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس Zenbook 15 OLED مدل UM3504DA را می‌توان مجهز بودن به پردازنده گرافیکی AMD Radeon Graphics عنوان کرد که باعث می‌شود کاربران بتوانند نیازهای خود را پاسخ دهند. از طرف دیگر، در بخش جلوی دستگاه شاهد نمایشگر 15.6 اینچ اولد هستیم که کیفیت بالایی در نمایش جزئیات دارد. انرژی این دستگاه توسط باتری 4 سلولی 67 وات ساعت تامین شده و باید بگوییم شرایط آن بسیار ایده‌آل است. شما می‌توانید برای مدت زمان 4 الای 7 ساعت از باتری دستگاه استفاده کنید.

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس ZenBook 14X OLED مدل UM5401QA

در صورتی که به دنبال خرید یکی از بهترین لپ تاپ‌های سری زنبوک هستید، توصیه می‌کنیم لپ تاپ 14 اینچی ایسوس ZenBook 14X OLED مدل UM5401QA را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی مدنظر قرار دهید. ظاهر زیبا در کنار وزن ایده‌آل 1.4 کیلوگرمی و بدنه‌ای فلزی را باید به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی دستگاه به حساب آورد.

قدرت لپ تاپ 14 اینچی ایسوس ZenBook 14X OLED مدل UM5401QA توسط پردازنده اصلی AMD Ryzen 7 از سری 5800H تامین می‌شود. حافظه کش این پردازنده برابر با 16 مگابایت بوده و فرکانس پردازنده این لپ تاپ برابر با 3.2 الی 4.4 گیگاهرتز است. از طرف دیگر، این تراشه همراه با 8 هسته حقیقی در کنار 16 هسته مجازی است.

سرعت لپ تاپ توسط حافظه رم تامین می‌شود و این دستگاه قدرت خود را از حافظه رم 16 گیگابایت از نوع LPDDR4x 4266MHz دریافت می‌کند. جالب است بدانید که امکان ارتقا حافظه رم در این لپ تاپ وجود ندارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های لپ تاپ 14 اینچی ایسوس ZenBook 14X OLED مدل UM5401QA را می‌توان مجهز بودن به حافظه ذخیره‌سازی داخلی 1 ترابایت از نوع SSD عنوان کرد که باید بگوییم در نوع خود بی‌نظیر بوده و عملکردی استثنایی نشان می‌دهد.

همانطور که می‌دانید، یکی از ویژگی‌های مهم هاردهای SSD در مقایسه با هاردهای HDD را باید سرعت بی‌نظیر آن‌ها در انتقال اطلاعات عنوان کرد. البته باید بدانید که هاردهای SSD می‌توانند سرعت اجرای دستورهای صادر شده از سوی کاربران را هم با سرعت بیشتری اجرا کنند که تمام این مزایا باعث شده است بتوان هاردهای SSD را به عنوان یکی از شگفتی‌سازان عرصه لپ تاپ و دنیای کامپیوتر به حساب آورد.

قدرت پردازش این دستگاه توسط پردازنده گرافیکی AMD Radeon تامین می‌شود و باید بدانید که این دستگاه در بخش جلو مجهز به صفحه نمایش 14 اینچ اولد است. از طرف دیگر، شدت روشنایی معادل 550 نیت بوده و شاهد پشتیبانی از نرخ تازه سازی 90 هرتز هستیم.

انرژی این دستگاه توسط باتری 3 سلولی 63 وات ساعت تامین می‌شود و مدت زمان ماندگاری شارژ دستگاه در بازه 4 الی 7 ساعت قرار دارد. همانطور که می‌دانید، باتری اهمیت زیادی در لپ تاپ دارد وهدف کلی کاربران از خرید لپ تاپ را می‌توان قابل حمل بودن آن عنوان کرد که این مسئله مستلزم داشتن باتری برای روشن ماندن در محیط‌های مختلف است.

نتیجه گیری موارد این مقاله

شرکت ایسوس موفق شده است لپ تاپ‌های زیادی را در سری‌های مختلف تولید و روانه بازار کند. لپ تاپ های سری زنبوک را باید به عنوان بهترین و جذاب‌ترین سری محصولات ایسوس معرفی کرد که توانمندی‌های بسیار زیادی دارد و می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند. در این بخش سعی شد مهم‌ترین ویژگی‌های لپ تاپ‌های Zenbook ایسوس را به شما معرفی کنیم تا بتوانید نسبت به خرید آن‌ها با نگاهی بهتر و جذاب‌تر اقدام کنید. کلیه لپ تاپ‌های ایسوس را می‌توانید از این صفحه از فروشگاه پلازا دیجیتال به صورت نقد یا اقساط خریداری کنید.

https://plazadigital.ir/product-category/laptop/asus/

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/11/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%84%D9%BE-%D8%AA%D8%A7%D9%BE-zenbook-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%88%D8%B3/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا