اخبار فناوری

مشخصات شیائومی MIX Fold 4 فاش شد: اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی

شیائومی در حال آماده شدن برای رونمایی از نسل بعدی گوشی های سری MIX Fold است. تلفن های هوشمند تاشو شیائومی توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند، زیرا ضخامت و وزن آنها تقریباً برابر با یک گوشی معمولی است. MIX Fold 3 بسیار محبوب بود و علاقه‌مندان مشتاقانه منتظر جانشین آن هستند. هم‌اکنون مشخصات شیائومی MIX Fold 4 به بیرون درز کرده است.

برخلاف شایعات قبلی MIX Fold 4 شیائومی راهی بازار جهانی نمی‌شود

پس از فاش شدن مشخصات MIX Flip شیائومی، اکنون مشخصات MIX Fold 4 به بیرون درز کرده است. این تلفن هوشمند تاشو شباهت هایی به میکس فلیپ خواهد داشت. دوربین هیچ کدام از این دو دستگاه، به خوبی Xiaomi 14 Ultra نخواهد بود. شیائومی ۱۴ اولترا دستگاهی با بهترین سخت‌افزار دوربین در بین گوشی های شیائومی است. با وجود آنکه میکس فولد ۴ به اندازه این گوشی پرچمدار، دوربین قدرتمندی ندارد اما باز هم می‌تواند عکس های خوبی را ثبت کند.

Xiaomi MIX Fold 3

شیائومی میکس فولد ۴ با شماره مدل 24072PX77C فاش شده است. این گوشی هوشمند تاشو تنها در بازار چین عرضه خواهد شد. انتظار نمی‌رود که این دستگاه به طور رسمی، راهی بازار های دیگر شود. اما میکس فلیپ در بازار های جهانی و چین (به جز هند و ژاپن) عرضه خواهد شد. Xiaomi MIX Fold 4 با اسم رمز goku و شماره مدل داخلی N18 شناخته می‌شود. MIX Fold 3 دارای شماره مدل M18 بود.

این تلفن هوشمند تاشو آینده شیائومی، از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهره می‌برد. این یک چیپست قدرتمند است که می‌تواند تمام نیاز های کاربران را پاسخ داده و بازی ها را به راحتی اجرا کند. شیائومی MIX FOLD 4 دارای سیستم دوربین چهارگانه (مشابه MIX FOLD 3) خواهد بود. شیائومی سنسور Ovx8000 را به عنوان Light Hunter 800 معرفی می‌کند. این همان سنسوری است که شاهد به‌کارگیری آن در Redmi K70 Pro بودیم. دوربین اصلی میکس فولد ۴ وضوح ۵۰ مگاپیکسلی و اندازه سنسور 1/1.55 اینچی دارد. این سنسور در میکس فلیپ نیز استفاده خواهد شد.

Xiaomi MIX Fold 3

اطلاعات فاش شده حاکی از به‌کارگیری سنسور ۶۰ مگاپیکسلی Omnivision OV60A (دارای اندازه 1/2.8 اینچی) برای دوربین تله‌فوتو MIX Fold 4 است. نکته عجیب آن است که این دوربین تله‌فوتو توانایی زوم اپتیکال ۲ برابری دارد. اما دوربین تله‌فوتو میکس فولد ۳ قابلیت زوم ۳.۲ برابری داشت. دوربین اولتراواید MIX Fold 4 از سنسور ۱۳ مگاپیکسلی 1/3 اینچی Omnivision OV13B بهره‌مند است. سنسور S5K3K1 که قبلا در دستگاه هایی مانند Galaxy S23 و Galaxy S22 استفاده شده، در MIX FOLD 4 وجود خواهد داشت. این سنسور اندازه 1/3.94 اینچی و وضوح ۱۰ مگاپیکسلی دارد. انتظار می‌رود که این تلفن هوشمند تاشو آینده شیائومی دارای دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی (برخوردار از سنسور OV16F) باشد.

وضوح نمایشگر کاور شیائومی میکس فولد ۴ بیشتر از قبل خواهد بود

نکته دیگری که در مورد MIX Fold 4 فاش شده،  این است که وضوح صفحه نمایش نسبت به MIX Fold 3 افزایش می یابد. شیائومی در مدل های Fold 3 و Fold 2 از پنل های OLED با وضوح یکسان استفاده کرد. اما Fold 4 متفاوت از دو نسل قبل خواهد بود. البته توجه داشته باشید که هم‌اکنون درباره صفحه نمایش کاور این گوشی تاشو آینده شیائومی صحبت می‌کنیم.

شیائومی میکس فولد 3 با لولای مقاوم، اسنپدراگون 8 نسل 2 و دوربین قدرتمند رسماً معرفی شد

همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، هنوز تاریخ دقیق رونمایی شیائومی MIX Fold 4 مشخص نیست. اما انتظار می‌رود که این دستگاه در ماه آگوست (اواسط مرداد تا شهریور) معرفی شود. خبر ناامید کننده در مورد MIX Fold 4 این است که فقط در چین عرضه می‌شود و راهی بازار جهانی نخواهد شد.

نظر شما درباره این گوشی هوشمند تاشو چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/10/%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-mix-fold-4-%D9%81%D8%A7%D8%B4-%D8%B4%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D9%86%D9%BE%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86-%DB%B8-%D9%86/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا