اخبار فناوری

حالا از هر ۷ آیفون یکی ساخت هند است

اپل یک برند امریکایی است که هیچ‌کدام از آیفون‌های آن در کشور خودش ساخته نمی‌شود. جمله معروف “طراحی شده توسط اپل در کالیفرنیا و مونتاژ شده در چین” را حتما پشت آیفون‌ها دیده‌اید. به نظر می‌رسد که کم‌کم کلمه “چین” از این عبارت حذف و جای خود را به “هند” خواهد داد. هر چند هنوز خیلی تا آن روز فاصله داریم اما بد نیست بدانید که حالا از هر ۷ آیفون یکی ساخت هند است.

افزایش تعداد آیفون‌های ساخت هند

اپل در سال مالی گذشته معادل 14 میلیارد دلار آیفون در هند مونتاژ کرد. این مقدار ۲ برابر دوره قبل است که نشان دهنده فشاری برای کاهش وابستگی به چین است. البته توجه داشته باشید که اینجا ارزش دلاری مد نظر بوده و تعداد نیست.

بر اساس گزارش بلومبرگ، از هر ۷ آیفون یکی در هند تولید می شود که حدود 14 درصد از کل تولید را تشکیل می دهد.

پس از تنش های ژئوپلیتیکی بین ایالات متحده و چین، اپل تصمیم گرفت بخشی از تولید محصولاتش را به هند منتقل کند. منابع محلی می‌گویند فاکسکان نزدیک به 67 درصد از کل این آیفون‌ها را مونتاژ کرده که 17 درصد بیشتر از Pegatron است. این داده‌ها در دوره دوازده ماهه منتهی به مارس 2024 ثبت شده است.

بقیه آیفون‌ها در کارخانه Wistron در ایالت کارناتاکا هند ساخته شدند که به تازگی توسط گروه تاتا خریداری شد.

مقامات دولتی گفتند که رشد تولید آیفون باعث ایجاد ۱۵۰ هزار شغل مستقیم شده است. تحلیلگران این را یک پیروزی بزرگ برای دولت فعلی نخست وزیر نارندرا مودی می‌دانند، زیرا او برای سومین دوره متوالی در انتخابات آتی که قرار است در چند هفته آینده برگزار شود، رقابت می کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید هند بتواند چه مقدار دیگری از مونتاژ موبایل را به خود اختصاص دهد؟ البته بخشی از این اقبال تولید موبایل در هند، به سیاست‌های دولت این کشور برای اعمال تعرفه واردات هم هست.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/04/10/%D8%AD%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D8%B1-%DB%B7-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%87%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا