اخبار فناوری

آیفون 16 پرو با Face ID زیر صفحه نمایش ارائه می شود؟

از آیفون های ناچ خسته شده اید؟ حتی Dynamic Island iPhone 14 Pro شما را راضی نمی کند؟ آیا یک صفحه نمایش کاملا بدون حاشیه و بدون مزاحمت می خواهید؟ خب، شاید آیفون 16 پرو یک دستگاه جذاب برای شما باشد. اخیرا شایعاتی مبنی بر معرفی آیفون 16 پرو با Face ID زیر نمایشگر به گوش می رسد.

آیفون 16 پرو و ​​فیس آیدی زیر صفحه نمایش

هنگامی که در سال 2017 اپل دیدگاه خود را در مورد حذف حاشیه ها از صفحه نمایش نشان داد، مفهومی به نام ناچ معرفی شد. بخشی از صفحه نمایش بریده شده و به لبه بالایی متصل شده است تا اولین مجموعه تشخیص چهره سه بعدی این شرکت را در خود جای دهد.

چه بخواهید چه نخواهید، این مشکل به بخشی از ماهیت گوشی های جدید تبدیل شده است، اکنون به شکل حفره یا ناچ نمایشگر بزرگتر. شرکت‌هایی مانند ZTE برای نسل‌ها در حال توسعه دوربین‌های زیر نمایشگر بوده‌اند، اما برندهای بزرگی مانند اپل و سامسونگ هیچ علاقه‌ای به این فناوری نشان نداده‌اند، حداقل از نظر محصولاتی که تاکنون معرفی کرده‌اند.

نسل بعدی فیس آیدی اپل

نسل بعدی فیس آیدی اپل

ماه پیش بود که مایفون مگ برایت نوشت آیفون 16 پرو احتمالاً Face ID در زیر صفحه نمایش خواهد داشت. این مشاهده بار دیگر تکرار می شود و به نظر می رسد به سمت تحقق پیش خواهد رفت.

همانطور که می شنویم، اپل ممکن است در سال 2024 از شر Dynamic Island خلاص شود. طبق گزارش ها، سازندگان نمایشگر با موفقیت Face ID را زیر نمایشگر آیفون 16 پرو قرار داده اند.

بر اساس گزارش مجله The Elec، تولید صفحه نمایشی که حسگرها و عناصر دوربین را در زیر صفحه نمایش بدون مسدود کردن نور ورودی قرار می دهد. این امر تا زمان عرضه آیفون 16 پرو امکان پذیر خواهد بود.

به عبارت ساده، Face ID زیر نمایشگر با همان چالش‌هایی مواجه می‌شود که سامسونگ هنگام قرار دادن دوربین سلفی داخلی گلکسی Z Fold 4 زیر نمایشگر با آن مواجه بود. علاوه بر این، برندی مانند ZTE یکی از بهترین دوربین های زیر نمایشگر را تولید می کند.

گزارش های این منبع به طور کلی دقیق هستند و به طور کلی محدودیت خاصی از نظر امکان ارائه چنین فناوری وجود ندارد. باید دید که آیا اپل می خواهد این کار را انجام دهد یا خیر.

نطر شما چی هست؟ آیا آیفون 16 پرو با Face ID زیر نمایشگر عرضه می شود؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا