اخبار فناوری

خرید ملک در قبرس شمالی

قبرس کشور مهاجر پذیری است و سالانه افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا به قصد تحصیل، سرمایه گذاری، کار، درآمد خوب و زندگی راحت به آن سفر می کنند. از طرف دیگر قبرس نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر  شرایط بسیار راحت تری برای جذب دانشجو، سرمایه گذار و مهاجر دارد و همین امر نیز مزید بر علت شده و افراد زیادی را مخصوصا از کشور ما ترغیب به مهاجرت به آن می کند.

اخذ اقامت و امکان تحصیل در قبرس شمالی از جمله مزایای خرید ملک در آن به شمار می رود‌ و به همین دلیل بسیاری از علاقمندان مهاجرت به قبرس ترک از طریق خرید ملک در آن به خواسته خود می رسند. به عبارت دیگر راه های مختلفی برای مهاجرت به قبرس شمالی وجود دارد اما یکی از بهترین و راحت ترین روش‌های موجود خرید ملک در آن است. در ادامه مطلب توضیحات بیشتری در رابطه با شرایط خرید ملک زندگی و تحصیل در قبرس شمالی ارائه خواهد شد.

خرید ملک در قبرس

همانطور که در مطالب قبلی نیز عنوان شد در حال حاضر خرید ملک در قبرس شمالی یک راهکار مناسب برای کسب اقامت موقت و دائم و همچنین سرمایه گذاری در این کشور است. از طرف دیگر برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر امکان خرید ملک در این کشور بسیار راحت است و اتباع خارجی برای خرید ملک در آن درگیر قوانین پیچیده نمی شوند.

البته آن دسته از اتباع خارجی که سوء پیشینه کیفری دارند و افراد کمتر  ۱۸ سال از چنین حقی برخوردار نیستند و نمی توانند در قبرس خانه بخرند. اما در غیر صورت هیچ مانع دیگری پیش پای علاقمندان به خرید ملک در قبرس وجود ندارد. کسانی که می خواهند در قبرس خانه بخرند باید ویزای قبرس داشته باشند تا بتوانند به آن سفر کرده و درخواست خرید ملک را در انجمن شهرداری آن ثبت کنند.

البته ثبت درخواست به واسطه نماینده رسمی متقاضیان نیر امکانپذیر است. پس از تایید درخواست توسط انجمن شهرداری متقاضی می تواند در قبرس صاحب ملک شود. ناگفته نماند که اتباع خارجی نمی توانند در این کشور بیشتر از یک ملک داشته باشند و برای ملک ۲ روش پیش رو دارند. در روش اول می توانند با پرداخت ۱۰۰۰ پوند که بعداً از کل مبلغ ملک کسر می شود، به مدت یک ماه خرید ملک را رزرو کنند پس از پرداخت پیش پرداخت یا کل مبلغ، خرید خود را قطعی کنند. در روش دوم نیازی به رزرو نیست و فرد می توانند از همان ابتدا اقدام به عقد قرارداد نقد یا اقساطی ملک کند.

اتباع خارجه تنها با پرداخت 30 درصد از قیمت کل ملک می توانند اقامت این کشور را برای خود و خانواده دریافت کنند. البته ضمن برای دریافت اقامت قبرس ترک نیازی به حضور دائم در این کشور نیست، و کسانی که در این کشور از طریق خرید ملک سرمایه گذاری می کنند می‌توانید در صورت عدم تمایل به حضور و اقامت در آن ملک خود را اجاره دهند و از این طریق درآمد پوندی یا دلاری داشته باشند.

تحصیل در قبرس شمالی

طی سال‌ های اخیر ایرانی‌ های زیادی برای تحصیل در رشته پزشکی، داروسازی و فیزیوتراپی به کشور قبرس سفر کرده‌ اند. به هر حال این کشور دانشگاه‌ های خوب و معتبری دارد و امکانات تحصیلی خوبی در آن به دانشجویان ارائه می شود. همچنین کیفیت تدریس دانشگاه‌‌های آن نیز خوب است و به همین دلیل افرادی که تمایل دارند در خارج از کشور ادامه تحصیل دهد، انگیزه بیشتری برای انتخاب آن دارند. یکی دیگر از روش‌های راحت کسب اقامت قبرس تحصیل در آن است. به همین دلیل برخی از افرادی که قصد مهاجرت به قبرس از ایران را دارند این روش را انتخاب می کنند.

علاقمندان به تحصیل در دانشگاه‌ های قبرس شمالی در اولین قدم باید بتوانند از موسسات آموزش عالی و دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرند و با دریافت پذیرش از دانشگاه مدنظر، امکان تحصیل در قبرس برای متقاضیان فراهم می شود.

برای دریافت پذیرش تحصیل در قبرس شمالی و دانشگاه قبرس متقاضیان باید همه مدارک و سوابق تحصیلی خود را به همراه فرم درخواست پذیرش برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنند. پس از تایید درخواست متقاضی باید جهت دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند. برای این منظور باید تمامی مدارک تحصیلی و دیگر مدارک مورد نیاز باید به زبان رسمی قبرس ترجمه شوند.

خوشبختانه برای تحصیل در بسیاری از دانشگاه های قبرس نیازی به شرکت در آزمون ورودی نیست و همچنین از دانشجو ترجمه مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی درخواست نمی‌ شود. همه دانشجویان قبرس در طول تحصیل تحت پوشش خدمات بیمه های درمانی هستند و از آنجایی که قبرس شمالی تحت نظر ترکیه اداره می شود ورود به آن برای ایرانیان بدون نیاز به ویزای تحصیلی امکانپذیر است.

زندگی در قبرس شمالی

زندگی در قبرس شمالی همانند هر نقطه دیگر دنیا مزایا و معایب خاص را دارد و به همین دلیل شرایط زندگی در آن برحسب شرایط هر فردی متفاوت است. قبرس یک جزیره زیبا، آرام و پاکیزه به شمار می رود و پنجمین کشور امن دنیا محسوب می شود.

همچنین این جزیره ساحلی بسیار زیبا و تمیز دارد و سواحل آن تا کیلومترها از دریای مدیترانه را دربر می گیرد. اکثر اهالی و صاحبان کسب و کارها در قبرس به انگلیسی صحبت می کنند و از آنجایی که این جزیره روزگاری جزو مستعمرات انگلیس به شمار می رفته است رگه‌ هایی از آن دوران را در تمدن و تاریخ خود حفظ کرده است. بنابراین کسانی که به زبان انگلیسی مسلط باشند براحتی می تواند در این کشور با دیگران ارتباط برقرار کنند.

کشور قبرس پنجمین کشور امن دنیا به شمار می رود و نرخ جرم و جنابت در آن بسیار پایین است و همین ویژگی آن را نسبت به دیگر کشورها متمایز می کند. دیگر فاکتور مثبت زندگی در قبرس شمالی هزینه پایین زندگی در آن است. خرج و مخارج زندگی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی بسیار پایین تر است و این گزینه نیز رغبت افراد را برای انتخاب آن برای زندگی بالا می برد. البته در مقایسه با ترکیه آمار و ارقام دقیقی دردست نیست و به نظر می رسد که مخارج زندگی در ترکیه نسبت به قبرس اندکی پایین تر باشد.

وجه رایج قبرس شمالی لیر ترکیه است اما بسیاری از کسب و کارها و فروشگاه های این کشور یورو، دلار و پوند انگلیس را نیز به رسمیت می شناسند و همین امر سبب شده است که ارز رایج آن از انعطاف پذیری بسیار خوبی برخوردار باشد. کیفیت و بهداشت و درمان نیز در قبرس شمالی در سطح مطلوبی قرار دارد و همه ساکنان و کسانی که برای خود و خانواده هایشان در آن اقامت دائم دریافت کرده اند می توانند به صورت رایگان از تمامی خدمات درمانی بیمارستان های دولتی آن برخوردار شوند.

برخلاف تصور بیمارستان های دولتی قبرس بسیار مجهز هستند و از به نظر کیفیت تفاوت خاصی بین خدمات درمانی بیمارستان های دولتی و خصوصی قبرس وجود ندارد. مالیات بر کسب و کارها در این کشور نسبت به بسیاری از کشور‌های دیگر بسیار پایین تر است و این گزینه نیز زندگی و سرمایه گذاری در آن را راحت کرده است. از طرف دیگر این کشور اقتصاد روبه رشدی دارد و ریسک سرمایه گذاری در آن بسیار پایین است. همچنین فرصت های شغلی بسیار مناسبی برای اتباع این کشور فراهم می باشد. دسترسی به اینترنت با سرعت عالی نیز دیگر مزیتی است که ساکنان قبرس از آن بهره مند هستند‌.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/02/23/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D9%84%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%A8%D8%B1%D8%B3-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا