اخبار فناوری

مدل ارزان تر هدست ویژن پرو اپل با رزولوشن نمایشگر کمتر و تراشه ضعیف‌تر سال 2025 از راه می‌رسد

اپل هفته گذشته در رویداد 2023 WWDC نسل اول هدست Vision Pro خود را که مدت‌ها شایعه آن مطرح شده بود، معرفی کرد. این دستگاه دارای قطعات داخلی قدرتمندی است که VisionOS را اجرا می‌کند. بااین‌حال، این هدست ازنظر قیمت برای بسیاری از کاربران عادی بسیار گران است. قبل از عرضه هدست، گزارش شده بود که هدف اصلی عرضه Vision Pro برای توسعه‌دهندگان، سازندگان محتوا و حرفه‌ای‌ها است. ویژن پرو با قیمت 3500 دلاری برای انبوه مردم طراحی نشده است. بااین‌حال، گفته می‌شود که اپل درحال کار بر روی یک مدل جدید ارزان از هدست ویژن پرو است که می‌تواند با چندین مشخصه تضعیف‌شده نسبت‌به نسخه اصلی در اواخر سال 2025 عرضه شود.

مدل ارزان تر هدست ویژن پرو اپل

مارک گورمن از بلومبرگ بیان می‌کند که اپل درحال کار بر روی نسخه‌ای از Vision Pro است که دارای پسرفت‌های مختلفی برای کاهش هزینه است. در ابتدا گزارش شده بود که اپل کمتر از یک میلیون دستگاه از هدست جدید خود را خواهد فروخت. اخیراً اما، گفته شده است که تقاضا برای این هدست به‌دلیل قدرت خرید پایین مصرف‌کننده کاهش بیشتری یافته است.

گورمن خاطرنشان می‌کند که نام ارزان‌تر هدست اپل عاری از عبارت Pro خواهد بود و می‌توان آن را «Apple Vision» یا «Apple Vision One» نامید. در مورد پسرفت‌ها، هنوز برای حدس‌وگمان زود است زیرا مشخص نیست که اپل چه زمانی به‌دنبال معرفی دستگاه است.

گورمن اشاره می‌کند که Vision Pro با یک پردازنده کندتر عرضه می‌شود. اگر آن را با مشخصات هدست اخیراً معرفی‌شده مقایسه کنیم، نسخه ارزان‌تر ممکن است به‌طور بالقوه دارای یک تراشه M1 باشد. بااین‌حال، اگر اپل این محصول را درکنار نسل دوم ویژن پرو با تراشه M3 معرفی کند، نوع مقرون‌به‌صرفه آن می‌تواند با تراشه M2 عرضه شود. نسخه فعلی هدست دارای تراشه M2 همراه با R1 است.

مدل ارزان تر هدست ویژن پرو اپل

مدل ارزان تر هدست ویژن پرو اپل

به‌غیر از پردازنده ضعیف‌تر، گورمن همچنین معتقد است که Vision Pro ارزان‌تر با نمایشگرهایی با وضوح پایین‌تر عرضه می‌شود. اپل می‌تواند درحالی‌که پیکسل‌ها را برای کیفیت بهتر تنظیم می‌کند، هدست ارزان‌تر خود را به‌وضوح HD مجهز کند. یکی از گران‌ترین اجزای ویژن پرو، نمایشگر دوگانه microLED با وضوح 4K این هدست است.

علاوه‌بر این، این شرکت می‌تواند تعداد سنسورها را کاهش داده و هزینه‌ها را بیش از پیش کاهش دهد. به‌عنوان‌مثال، این شرکت می‌تواند دوربین‌های استاندارد را به‌جای دوربین‌های سه‌بعدی ارائه کند و از بلندگوهای صوتی فضایی صرف‌نظر کند. همه این‌ها، همراه با یک فرآیند تولید یکپارچه و صرفه‌جویی در مقیاس،  می‌تواند باعث شود تا اول “چند صد دلار از قیمت” هدست ارزان خود را کاهش دهد.

به‌غیر از این، این شرکت همان تجربه VisionOS را در هر دو مدل ارائه می‌دهد. این ترکیب بسیار شبیه به مقایسه آیفون 14 اپل با مدل‌های آیفون 14 پرو خواهد بود.

نظر شما درباره احتمال عرضه هدست ارزان ویژن پرو اپل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/12/%D9%85%D8%AF%D9%84-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B1-%D9%87%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%D8%B1%D8%B2%D9%88%D9%84%D9%88%D8%B4/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا