اخبار فناوری

اپل مجبور به تغییر نام ویژن پرو در چین خواهد شد؟ هواوی چهار سال پیش این نام را ثبت کرده بود!

اگر صاحب یک شرکت جهانی هستید، باید مراقب نام محصولات خود باشید. در کشورهای مختلف، یک نام می‌تواند معانی متفاوتی داشته باشد یا پیش از شما، علامت تجاری آن توسط شرکت‌های دیگر ثبت شده باشد. این می‌تواند منجر به جدال حقوقی کپی‌رایت و رقابت مضاعف شود. اخیراً، اپل با خطر تغییر نام هدست واقعیت ترکیبی جدید خود، ویژن پرو (Vision Pro)، در چین مواجه شده است. این موضوع به این دلیل است که هواوی همان علامت تجاری را چهار سال پیش ثبت کرده بود.

تغییر نام ویژن پرو اپل در چین

اپل اخیراً اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را با نام Vision Pro معرفی کرده که قرار است اوایل سال آینده در ایالات‌متحده عرضه شود. بااین‌حال، جستجوی اخیر در شبکه علامت تجاری چین نشان می‌دهد که در 16 می 2019، هواوی با موفقیت علامت تجاری Vision Pro را به‌ثبت رسانده است، یعنی چهار سال پیش از معرفی محصول اپل.

قابل‌درک است که شماره ثبت‌شده علامت تجاری Vision Pro 38242888 است و در کلاس بین‌المللی 9 قرار می‌گیرد. دوره حقوق انحصاری علامت تجاری از 28 نوامبر 2021 تا 27 نوامبر 2031 است، با استفاده تأییدشده برای محصولات و خدمات ازجمله تلویزیون‌های LCD، دستگاه‌های واقعیت مجازی، تجهیزات رادیویی و موارد دیگر.

این نشان می‌دهد که اپل ممکن است نتواند از نام “ویژن پرو” برای محصول خود در چین استفاده کند و ممکن است هنگام عرضه این دستگاه در این کشور، مجبور به تغییر نام تجاری آن شور. شایان‌ذکر است که ثبت ‌نام تجاری Vision Pro توسط هواوی ارتباط مستقیمی با اپل ندارد. هواوی دو خط تولید مرتبط با عبارت Vision دارد. این‌ها شامل اولین عینک هوشمند هواوی، Vision Glass، و سری Vision Smart Screen است. علامت تجاری Vision Pro ممکن است با پیش‌بینی اضافه‌شدن‌های بعدی به سری Vision Smart Screen ثب ‌شده باشد.

تغییر نام ویژن پرو اپل در چین

تغییر نام ویژن پرو اپل در چین

سناریوهای احتمالی برای اپل

چند سناریو احتمالی وجود دارد که می‌تواند در این شرایط برای اپل اتفاق بیفتد. یک احتمال این است که اپل به‌سادگی هدست خود را برای بازار چین تغییر نام دهد. این احتمالاً ساده‌ترین و سرراست‌ترین راه‌حل خواهد بود و به اپل این امکان را می‌دهد تا از هرگونه مشکل قانونی احتمالی اجتناب کند. احتمال دیگر این است که اپل سعی خواهد کرد با هواوی برای استفاده از علامت تجاری Vision Pro در چین مذاکره کند. این می‌تواند یک فرآیند پیچیده‌تر و وقت‌گیر باشد، اما به‌طور بالقوه می‌تواند به اپل اجازه دهد نامی را که قبلاً برای هدست خود انتخاب کرده است، حفظ کند.

درنهایت، این امکان نیز وجود دارد که اپل به‌سادگی تصمیم بگیرد که هدست خود را به‌هیچ‌وجه در چین عرضه نکند. این یک ضرر قابل‌توجه برای اپل خواهد بود، زیرا بازار چین یکی از بزرگترین و مهم‌ترین بازارهای جهان است. بااین‌حال، این حالت از هرگونه مشکل قانونی احتمالی نیز جلوگیری می‌کند.

نظر شما درباره تغییر نام ویژن پرو اپل در چین چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/06/12/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D9%85%D8%AC%D8%A8%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%AE/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا