اخبار فناوری

تشخیص ساعت سیکو اصل – مایفون مگ

سیکو (Seiko) یک برند ژاپنی تولید کننده ساعت است که از زمان آغاز به کارش در سال ۱۸۸۱ تاکنون، جزء برترین تولیدکنندگان ساعت در جهان شناخته می‌شود. محصولات سیکو در سراسر دنیا به دلیل کیفیت عالی و طراحی شیک خود مشهور هستند و هم با قیمت نسبتا اقتصادی به فروش می‌رسند. با این حال، در بازار، ساعت‌های سیکو تقلبی به وفور دیده می‌شود، پس مهم است که راه‌های تشخیص ساعت سیکو اصل را بشناسید تا پول به محصولی جعلی و بی‌کیفیت ندهید. در این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا ساعت سیکو اصل را به‌سرعت تشخیص دهید.

راه‌های تشخیص ساعت سیکو اصل

شناسایی ساعت سیکو تقلبی می‌تواند چالش برانگیز باشد، زیرا محصولات فیک اغلب بسیار شبیه به ساعت‌های اورجینال ساخته می‌شوند. با این حال، چند روش وجود دارند که می‌توانند به شما در تشخیص اصل بودن یا نبودن ساعت سیکو کمک کنند.

 

بسته‌بندی و لوگو

یکی از اولین مواردی که باید به دنبال آن باشید، بسته‌بندی محصول است. یک ساعت سیکو اصل باید جعبه، کارت گارانتی و دفترچه راهنما داشته باشد. اگر هر یک از این موارد موجود نباشند، نشانه‌ای از تقلبی بودن ساعت است. در همه محصولات سیکو لوگوی این برند بر روی صفحه ساعت قرار گرفته است. همچنین اگر اندازه و شکل حروف با نمونه اصلی تفاوت (هرچند جزئی) داشته باشد، کالای شما اصل نیست.

متریال ساخت

در مرحله بعد به مواد اولیه استفاده‌شده در ساعت توجه کنید. سیکو از متریال باکیفیت در ساعت‌های خود استفاده می‌کند که معمولاً شامل فولاد ضد زنگ، کریستال یاقوت کبود و بند‌های لاستیکی بادوام است. کیفیت بدنه و بند ساعت را به خوبی بررسی کنید تا اصالت آن را تشخیص دهید. هرگونه رنگ‌پریدگی و آسیب در بدنه ساعت نشان از تقلبی بودن محصول است.

موومنت ساعت (Movement)

یکی دیگر از عوامل کلیدی که باید در نظر گرفت موومنت (Movement) است. سیکو در ساعت‌های خود از انواع موومنت از جمله اتوماتیک، سینتیک و کوارتز استفاده می‌کند. موومنت سیکو و شماره مدل آن را می‌توانید در دو مجموعه ۴ رقمی که با یک خط تیره به هم وصل شده‌اند، در پشت قاب ساعت پیدا کنید. ۴ رقم اول شماره کالیبر موومنت و چهار رقم دوم شماره مدل هستند.

سریال ساعت

یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای تشخیص اصالت ساعت سیکو، مشاهده شماره سریال آن است. هر ساعت سیکو دارای یک شماره سریال منحصربه‌فرد است که می‌توان از آن برای تأیید اورجینال‌بودن محصول استفاده کرد. تمام ساعت‌های جدید سیکو شماره سریال ۶ رقمی دارند و فقط مدل‌های تولیدشده قبل از سال ۱۹۷۰ شماره سریالشان ۷ رقمی است. شما می‌توانید شماره سریال محصولتان را در وبسایت رسمی سیکو بررسی کنید تا ببینید آیا با ساعتی که در دست دارید مطابقت دارد یا خیر.

قیمت ساعت

راه دیگر برای تشخیص تقلبی بودن ساعت سیکو، بررسی قیمت آن است. اگر محصول به قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به قیمتی که معمولاً به فروش می‌رسد فروخته می‌شود، نشانه‌ای از تقلبی‌بودن محصول است. ساعت های سیکو جزء محصولات لوکس محسوب می‌شوند، بنابراین با قیمت نسبتا بالا به فروش می‌رسند. قبل از خرید حتما از چند فروشگاه فیزیکی و اینترنتی نسبت به قیمت ساعت‌ سیکو استعلام بگیرید.

از کجا ساعت ساعت سیکو اصل بخریم؟

ساعتی را انتخاب کنید که با سبک، ترجیحات و کاربرد مورد نظر شما مطابقت داشته باشد. سیکو طیف گسترده‌ای از طرح‌ها، از کلاسیک گرفته تا اسپرت را ارائه می‌دهد، بنابراین مطمئناً طرحی را پیدا خواهید کرد که مطابق با سلیقه‌تان باشد. در مورد مدل خاص سیکو که به آن علاقه دارید تحقیق کنید و به دنبال نظرات مشتریان باشید تا اطلاعات دقیقی در مورد عملکرد، قابلیت اطمینان و کیفیت کلی آن به دست آورید.

ساعت سیکو اصل را می‌توانید از طریق فروشگاه‌ آنلاین معتبری که در زیر معرفی میکنیم، خریداری کنید. حتماً پیش از خرید شرایط فروشگاها را بررسی کنید و ببینید نظر مشتریان قبلی آن در مورد فروشگاه اینترنتی مثبت بوده است یا منفی!

نماینده رسمی ساعت سیکو:

  1. گالری ساعت آماتیست

https://amatistwatch.com/brand-6/g-1/seiko.html

 

کلام آخر

این روزها ساعت‌های تقلبی سیکو همه جا هستند و شما باید با آگاهی از چند روش، فیک‌ بودن آن‌ها را تشخیص دهید. اطلاعات و روش‌های گفته‌شده در این مطلب به شما کمک می‌کنند تا فرق بین ساعت‌های سیکو تقلبی و اورجینال را با ضریب خطای بسیار کمتری متوجه شوید. به خاطر داشته باشید که ساعت‌های سیکو اقلام لوکس و باکیفیتی هستند، بنابراین قیمت فروش بالایی دارند؛ بنابراین از خرید ساعت ارزان‌قیمت این برند خودداری کنید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/29/%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%DA%A9%D9%88-%D8%A7%D8%B5%D9%84/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا