اخبار فناوری

خبر جدید | آشنایی با نسخه جدیدی از Realme C53 – دوربین قوی‌تر، شارژر کندتر | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : در آخرین روز از ماه می سال جاری میلادی، برند ریلمی از یک گوشی هوشمند به نام Realme C53 رونمایی کرد. این محصول یک دیوایس رده پایین بود و برای عرضه در بازار مالزی تدارک دیده شده بود. حال، پس از گذشت چندین هفته، باخبر شدیم ریلمی از یک اسمارت‌فون دیگر با همین نام، منتهی با مشخصات بعضا متفاوت پرده برداشته است. این نسخه جدید از Realme C53 نیز به رده پایین بازار تعلق داشته و به جای مالزی، قرار است راهی هند شود. شرکت سازنده برای این محصول از همان نام Realme C53 استفاده کرده، اما برای جلوگیری از سردرگمی‌های احتمالی، در این مطلب خبری از آن با عنوان Realme C53 جدید یاد می‌کنیم.

Realme C53 جدید در دو رنگ طلایی (Champion Gold) و مشکی (Champion Black) به تولید رسیده است. شاید اولین نکته‌ای که توجه بیننده را به خود جلب کند، سبک طراحی قسمت پشتی باشد. در یک سوم بالایی بدنه (قسمتی که سه حلقه نسبتا بزرگ مجموعه دوربین را در خود جای داده) شاهد رنگ‌پردازی براق هستیم، اما در دو سوم باقی‌مانده، رنگ مات دیده می‌شود که همین تضاد می‌تواند جذابیت خاصی را ایجاد کند. این دیوایس در ابعاد 7.99×76.7×167.2 میلی‌متر طراحی شده و 186 گرم وزن دارد.

نمایشگر گوشی یک نمونه 6.76 اینچی از پنل‌های LCD است که 90.3 درصد از سطح رویی بدنه را پوشش می‌دهد. شرکت سازنده به رزولوشن صفحه اشاره‌ای نکرده، اما می‌توان حدس زد که مثل ورژن اولیه، در اینجا نیز از یک نمایشگر +FHD استفاده شده باشد. نرخ نمونه‌برداری تاچ نمایشگر 180 هرتز بوده و در هر ثانیه 90 بار خود را به‌روزرسانی می‌کند. حداکثر روشنایی نقطه‌ای پنل نیز 560 نیت اعلام شده است. همچنین، یک ناچ قطره آب در بالای نمایشگر تعبیه شده که با روشن شدن صفحه گوشی، می‌تواند از لحاظ ظاهری به ناچ بزرگ‌تری تبدیل شود. (در ادامه درباره این قابلیت صحبت خواهیم کرد)

شرکت سازنده، وجود تراشه‌ای 12 نانومتری از Unisoc را تأیید کرده، اما از مدل آن نام نبرده است. البته به گفته برخی منابع، این تراشه Unisoc T612 بوده و به این ترتیب از دو هسته Cortex-A75 و شش هسته Cortex-A55 (با حداکثر سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز) تشکیل شده و واحد پردازش گرافیکی آن Mali-G57 خواهد بود. شرکت سازنده، برای حافظه رم دو گزینه 4 و 6 گیگابایتی (از نوع LPDDR4x) را پیش‌بینی کرده که در مدل 6 گیگابایتی می‌توان از طریق قابلیتی موسوم به Dynamic RAM، حافظه رم را به شکل مجازی تا 6 گیگابایت دیگر نیز ارتقا داد. همچنین، از لحاظ حافظه داخلی، این گوشی در دو پیکربندی 64 و 128 گیگابایتی به تولید می‌رسد که با توجه به پشتیبانی از اسلات مستقل میکرو اس‌دی، می‌توان آنها را تا 2 ترابایت دیگر ارتقا داد.

می‌رسیم به یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این گوشی جدید با ورژن اولیه آن، یعنی مجموعه دوربین؛ نکته‌ای که شرکت سازنده بیش از هر چیز دیگری روی آن مانور می‌دهد. بر خلاف ورژن اولیه Realme C53 که به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز شده بود، در ورژن جدید این گوشی، از یک دوربین 108 مگاپیکسلی استفاده شده است. به گفته شرکت سازنده، این گوشی نخستین اسمارت‌فون در سری C است که دوربین آن از آن‌چه «زوم 3 برابری درون سنسوری» نامیده شده برخوردار می‌شود. طبق ادعای ریلمی، به لطف افزایش 79.3 درصدی در مساحت قسمت جذب‌کننده نور و همچنین حالت پیکسل بالا، رزولوشن‌ عکس‌های گرفته شده با این دوربین تا 118.2 درصد نسبت به ورژن قبلی بهبود یافته است.

از دیگر امکانات دوربین اصلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: حالت شب، پانوراما، حالت حرفه‌ای، عکاسی تایم-لپس، حالت پرتره، کنترل افکت بوکه، HDR، تشخیص منظره با هوش مصنوعی، اسلوموشن و فیلترهای متنوع. توانایی فیلم‌برداری با وضوح 1080p و سرعت 30 فریم در ثانیه را نیز به لیست بالا اضافه کنید. در کنار این دوربین 108 مگاپیکسلی، یک فلش ال‌ای‌دی و یک دوربین دیگر (ظاهرا سنسور عمق) نیز به چشم می‌خورند. در جلوی دستگاه هم یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی تعبیه شده که می‌تواند ویدئوی 720p را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کند.

از باتری گوشی اطلاعات زیادی منتشر نشده و فقط می‌دانیم یک باتری به ظرفیت 5,000 میلی‌آمپر ساعت، با پشتیبانی از استاندارد شارژ 18 واتی، این دیوایس را تغذیه می‌کند. این در حالی‌ست که در ورژن اولیه این گوشی، باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی با شارژر 33 واتی شارژ می‌شد. لازم به ذکر است، حسگر اثر انگشت نیز روی لبه دستگاه تعبیه شده است.

سیستم‌عامل Realme C53 جدید اندروید 13 بوده و رابط کاربری اختصاصی realme UI T Edition ظاهر و امکانات این نسخه از اندروید را کمی تغییر داده است. از جمله این تغییرات می‌توان به قابلیت Mini Capsule اشاره کرد که مشخصا از روی Dynamic Island در آیفون 14 پرو الگوبرداری شده است. به موجب این قابلیت، یک نوار کپسول شکل در قسمت بالایی نمایشگر (در راستای ناچ قطره آب) پدیدار شده و برخی از نوتیفیکیشن‌های مهم گوشی مثل میزان ذخیره باتری، استفاده از اینترنت داده و تعداد قدم‌های برداشته شده در طول روز را به نمایش می‌گذارد.

اسمارت‌فون Realme C53 جدید دو سیم‌کارت از نوع نانو پذیرفته و علاوه بر این، یک اسلات جداگانه نیز به میکرو اس‌دی اختصاص یافته است. متأسفانه این گوشی از ارتباطات نسل پنجم پشتیبانی نکرده و کاربر باید به ارتباطات 4G اکتفا کند. بلوتوث 5.0، پورت USB-C، جک هدفون و موقعیت‌یابی ماهواره‌ای سایر امکانات ارتباطی این دیوایس را تشکیل می‌دهند.

ثبت پیش‌سفارش برای خرید Realme C53 جدید در هند آغاز شده و این گوشی هوشمند رسما از 26 جولای (4 مرداد) در این کشور به فروش می‌رسد. این گوشی در دو پیکربندی وارد بازار خواهد شد. پیکربندی اول با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی 10,999 روپیه هند قیمت دارد که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 134 دلار آمریکا. پیکربندی دوم با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز 9,999 روپیه (121 دلار) قیمت‌گذاری شده است.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-4996-introducing-realme-c53-108mp.aspx

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا