اخبار فناوری

قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد سرانجام نهایی شد: Xbox مالک Blizzard ،Activision و King

مایکروسافت سرانجام امروز قرارداد 68.7 میلیارد دلاری خود برای خرید اکتیویژن بلیزارد، ناشر عناوین مهم Call of Duty ،World of Warcraft و Diablo را به‌صورت رسمی نهایی کرد. این خرید پرسروصدا حاصل 20 ماه مبارزه با قانون‌گذاران در بریتانیا و ایالات‌متحده بود، اما مایکروسافت پس از شکست کمیسیون تجارت فدرال در دادگاه فدرال ایالات‌متحده و تغییر ساختار معامله برای جلب رضایت سازمان رقابت و بازار (CMA) بریتانیا، سرانجام قرارداد خود را با Activision Blizzard نهایی کرد.

نهایی شدن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، در نطق امروز خود پس از نهایی شدن خرید اکتیویژن بلیزارد بیان کرد:

«ما عاشق بازی هستیم. ما بازی می‌کنیم، بازی می‌سازیم و از نزدیک می‌دانیم که بازی چقدر برای همه ما به‌عنوان فردی و جمعی و حتی به‌عنوان یک جامعه اهمیت دارد. امروز، ما رسماً از اکتیویژن بلیزارد و تیم‌هایشان در ایکس‌باکس استقبال می‌کنیم. ما به‌عنوان یک تیم، یاد می‌گیریم، نوآوری می‌کنیم و به قول خود برای آوردن شادی و جامعه بازی به افراد بیشتری ادامه می‌دهیم. ما این کار را در فرهنگی انجام خواهیم داد که تلاش می‌کند همه را برای انجام بهترین کارشان توانمند کنیم، جایی که همه مردم از آن استقبال می‌کنند و بر تعهد مداوممان به بازی برای همه مردم متمرکز هستیم.»

این معامله بزرگترین خرید مایکروسافت تاکنون است، بسیار بیشتر از 26 میلیارد دلاری که مایکروسافت برای خرید لینکدین در سال 2016 و 7.5 میلیارد دلاری که برای خرید Bethesda در سال 2021 پرداخت کرد. در اعلام اولیه این قرارداد بزرگ، مایکروسافت اکنون «سومین برند بزرگ بازی ازنظر درآمد، پس از Tencent و Sony» خواهد بود.

نهایی شدن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد

نهایی شدن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد

مایکروسافت اکنون قصد دارد بسیاری از بازی‌های Activision Blizzard را به Xbox Game Pass اضافه کند. اسپنسر می‌گوید: «امروز ما کار را برای آوردن فرنچایزهای محبوب Activision ،Blizzard و King به Game Pass و دیگر پلتفرم‌ها آغاز می‌کنیم. ما بیشتر در مورد اینکه چه زمانی می‌توانید در ماه‌های آینده بازی کنید، به اشتراک خواهیم گذاشت. ما می‌دانیم که شما هیجان‌زده هستید و ما نیز هیجان‌زده‌ایم.»

اکتیویژن بلیزارد در اوایل این هفته مشخص کرد که Modern Warfare 3 و Diablo IV امسال برای Xbox Game Pass ارائه نخواهند شد. مایکروسافت از زمان اعلام 25 میلیون مشترک در کنار اعلامیه اصلی قرارداد Activision Blizzard در ژانویه 2022، به‌روزرسانی در مورد شماره مشترکین Xbox Game Pass ارائه نکرده است.

مایکروسافت اکنون بیش از 9 استودیوی بازی را از سمت بلیزارد به‌تنهایی به استودیوی بازی‌سازی ایکس‌باکس خود اضافه می‌کند، درکنار 11 استودیوی دیگر که متعلق‌به برند بازی مخصوص موبایل King هستند. مایکروسافت همچنین پس از خرید جدید خود، به یک ناشر اصلی تبدیل شده است و اکنون بیش از 8500 کارمند Activision به مایکروسافت می‌پیوندند.

بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، نیز تا پایان سال 2023 برای کمک به انتقال کامل شرکت خود در مایکروسافت، تا پایان سال 2023 در سمت خود باقی خواهد ماند. کوتیک امروز در ایمیلی به کارکنان اکتیویژن بلیزارد نوشت: «من مدت‌هاست گفته‌ام که کاملاً متعهد به کمک به این انتقال هستم. فیل از من خواسته که به‌عنوان مدیرعامل ABK بمانم و به او گزارش بدهم و ما توافق کردیم که این کار را تا پایان سال 2023 انجام دهم.»

بااین‌حال، نهایی کردن این قرارداد برای مایکروسافت کار آسانی نبوده است. CMA این معامله را در بریتانیا مسدود کرده بود، ماه‌ها پس از آن که FTC در ابتدا برای جلوگیری از خرید Activision Blizzard در ایالات‌متحده شکایت کرد. پس از اینکه FTC نتوانست یک حکم اولیه برای جلوگیری از نهایی کردن خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت را تضمین کند، CMA و مایکروسافت فوراً توافق کردند که نبردهای حقوقی خود را برای یک راه‌حل در بریتانیا متوقف کنند و درنهایت توافقنامه‌ای بر سر حقوق بازی‌های ابری انعقاد کردند.

نظر شما درباره نهایی شدن قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/13/%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%88-%D8%A7%DA%A9%D8%AA%DB%8C%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%86-%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%B1/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا