اخبار فناوری

مانیتور راهنمای خریدار انواع خود را بشناسید

دانستن نیازها و خواسته های خود از یک سیستم الکترونیکی می تواند بهترین راهنما برای هر خریدی باشد. ابتدا باید بدانید که قرار است از یک دستگاه برای چه چیزی استفاده کنید و چه بودجه ای به آن اختصاص خواهید داد. سپس انتخاب نوع محصول دیگر دشوار نخواهد بود. در راهنمای خرید مانیتور قصد داریم ابتدا انواع مانیتور را به شما معرفی کنیم و سپس فاکتورهای مهم را هنگام خرید در نظر بگیریم. در پایان بهترین فروشگاه برای خرید را به شما معرفی می کنیم.

انواع مانیتورها را بشناسید

در راهنمای خرید مانیتور ابتدا به این سوال پاسخ دهید که هدف شما از خرید مانیتور چیست؟ آیا شما یک گیمر هستید و ساعت های زیادی را صرف بازی های رایانه ای می کنید یا یک طراح گرافیک هستید که برای ویرایش تصاویر به وضوح رنگ و نور نیاز دارید؟ این روزها مانیتور و سیستم کامپیوتری مناسب برای هر کسی که به آن نیاز دارد وجود دارد، فقط باید آن را پیدا کنید.

مانیتورها از نظر ظاهر و عملکرد به دسته های مختلفی تقسیم می شوند:

  • • صفحه نمایش لمسی: این مانیتورها برای افرادی که عادت به استفاده از ماوس و کیبورد ندارند مناسب است. این قابلیت به تازگی در لپ تاپ و کامپیوتر ایجاد شده و طرفداران خاص خود را دارد.
  • • مانیتورهای معمولی: اکثر کاربران به صفحه نمایش معمولی نیاز دارند. زیرا کارهای اینترنتی روزانه خود را با آن انجام خواهند داد. تماشای انواع فیلم، جستجو در وب، خرید آنلاین و تماشای فیلم و سریال از کاربردهای عادی روزمره مانیتور است.
  • • نمایشگرهای منحنی: این مدل از مانیتورها عمدتاً برای گیمرها استفاده می شود زیرا دید کاملتر و بهتری به بازی می دهد این مانیتورها اخیراً محبوب شده اند و با وجود قیمت بالایی که دارند خریداران زیادی دارند.
  • • مانیتورهای حرفه ای: مانیتورهای حرفه ای به ویژه برای افرادی که به دقت و وضوح تصویر بسیار بالایی نیاز دارند مناسب هستند. افرادی مانند عکاسان، ویراستاران و طراحان گرافیک در خرید مانیتورهای حرفه‌ای هستند.

فاکتورهای مهم در خرید مانیتور

اکنون که نیازهای خود را می دانید و می دانید کدام دسته مانیتور برای شما مناسب است، وقت آن است که به فاکتورهای مهم هنگام خرید مانیتور توجه کنید. در راهنمای خرید مانیتور فاکتورهایی مانند برند سازنده، کیفیت تصویر، اندازه صفحه نمایش، اتصالات و… بسیار مهم و قابل توجه هستند.

  1. 1- کیفیت صفحه نمایش: کیفیت صفحه نمایش اولین فاکتور مهمی است که باید در نظر گرفت. مانیتورهای 4K بهترین مانیتورهای موجود و فروخته شده در بازار امروز هستند. با این حال، اگر بودجه شما کمتر است، شاید یک مانیتور Full HD خوب باشد.
  2. 2- نشان سازنده: اهمیت این برند قابل انکار نیست. برندهایی مانند ایسوس از بهترین تولیدکنندگان صفحه نمایش هستند.
  3. 3- اندازه صفحه نمایش: اندازه مانیتور کاملاً به نیاز شما بستگی دارد. زیرا مستقیماً بر قیمت نهایی تأثیر می گذارد. اگر استفاده شما کلی است، بهتر است صفحه نمایش های خیلی بزرگ را انتخاب نکنید.
  4. 4- زمان پاسخگویی: این عامل برای گیمرها اهمیت بیشتری دارد. زیرا سرعت بازی ها بسیار بالاست و لازم است تصویر از وضوح کافی برخوردار باشد.
  5. 5- قیمت: علاوه بر تمام الزامات و انتظاراتی که از صفحه نمایش دارید، قیمت مانیتور نیز بسیار مهم است. بنابراین بهتر است ابتدا بودجه خود را تعیین کنید.

آخرین کلمه

انتخاب یک فروشگاه اینترنتی یا حضوری معتبر به شما کمک می کند تا خرید خوبی داشته باشید. فروشگاه اکسو گیم با آدرس اینترنتی exo.ir بهترین فروشگاه تخصصی در زمینه بازی های کامپیوتری و سخت افزار کامپیوتری می باشد که از سال 1374 فعالیت خود را آغاز کرده است.شما می توانید مانیتور مورد نظر خود را از بهترین برندها با بالاترین کیفیت و بدون دغدغه خریداری نمایید. در این فروشگاه

برای سهولت خرید شما امکان خرید حضوری و آنلاین در سراسر ایران وجود دارد. اگر ساکن تهران هستید می توانید با پرداخت محلی خرید خود را در اسرع وقت دریافت کنید. برای ساکنین سایر شهرها سفارشات از طریق پست ارسال خواهد شد. همچنین در صورت نیاز به مشاوره برای خرید می توانید با کارشناسان حرفه ای اکسو صحبت کرده و بهترین تصمیم را بگیرید.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا