اخبار فناوری

عرضه سری آیفون 15 پرو اپل به‌دلیل مشکلات تولید نمایشگر محدود بوده و احتمالا با تأخیر همراه باشد

شایعات جدید حاکی از آن است که اپل در تولید نمایشگر آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس با مشکلاتی مواجه است که می‌تواند منجر به عرضه تعداد محدودی از این دستگاه‌ها در زمان فروش اولیه در شهریورماه شود. سری آیفون 15 پرو حاشیه‌های باریک‌تری نسبت‌به مدل‌های آیفون 14 پرو خواهند داشت و همین کاهش اندازه قاب نمایشگر است که مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

عرضه محدود سری آیفون 15 پرو اپل

به‌گزارش The Information، تأمین‌کنندگان اپل از یک فرآیند جدید تولید نمایشگر برای کوچک کردن اندازه قاب استفاده می‌کنند و همین مورد، باعث ایجاد مشکلاتی در نمایشگرهای ساخته‌شده توسط LG Display می‌شود. اپل مشکل مشابهی با افزایش اندازه نمایشگر اپل واچ سری 7 در سال 2019 داشت و این ساعت هوشمند حدود یک ماه در عرضه خود تأخیر داشت.

نمایشگرهای ال‌جی در طی فرآیندی که نمایشگر به پوسته فلزی ذوب می‌شود، در تست‌های اطمینان شکست خورده‌اند. به‌همین‌دلیل، اپل در طراحی نمایشگر ال‌جی دستکاری می‌کند تا بتواند تست‌ها را پشت سر بگذارد و همچنان نمایشگرهایی نیز از سامسونگ دارد که می‌تواند برای مونتاژ گوشی‌های خود از آن‌ها استفاده کند.

عرضه محدود سری آیفون 15 پرو اپل

عرضه محدود سری آیفون 15 پرو اپل

منبع فوق بر این باور نیست که اپل عرضه آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس را به‌تعویق بیاندازد، اما درعوض تعداد محدودی در زمان عرضه خواهد داشت که منجر به کمبود خواهد شد. مشکلات در تولید، بیشترین ضربه را به آیفون 15 پرو مکس وارد می‌کند و به‌نظر می‌رسد این دستگاهی خواهد بود که در زمان عرضه سخت‌ترین مشکل را دریافت خواهد کرد.

کمبود عرضه حداقل یک مدل آیفون چیز جدیدی نیست و تاکنون بارها پیش آمده است که مدل‌های آیفون به‌طور کامل فروخته می‌شوند و مردم ماه‌ها منتظر می‌مانند تا اپل تولید خود را افزایش داده و تقاضا را برآورده کند. در این شرایط، اپل احتمالاً حاشیه سود خود را تحت تأثیر قرار خواهد داد و درآمد سه‌ماهه تعطیلات خود را کمتر از حد انتظار خواهد دید.

بااین‌حال، اوایل امروز، گزارشی از تحلیلگر جهانی اوراق بهادار بانک آمریکا، وامسی موهان، نشان داد که عرضه سری آیفون 15 اپل ممکن است «چند هفته» به تعویق بیفتد، اما او دلیلی برای این تأخیر ارائه نکرد. به‌نظر می‌رسد که او نکاتی در مورد مشکلات تولید نمایشگر شنیده و متوجه شده است که این امر منجر به تأخیر در عرضه تا ماه اکتبر خواهد شد، اما The Information فکر می‌کند اپل همچنان همان‌طور که انتظار می‌رود مدل جدید آیفون‌های خود را در سپتامبر عرضه خواهد کرد.

این منبع اطلاعاتی ادعا می‌کند که مدل‌های iPhone 15 Pro اکنون در مرحله تولید «risk ramp» در فاکسکان هستند و این شرکت آزمایش می‌کند که این دستگاه‌ها تا چه حد می‌توانند بدون نقص ساخته شوند.

نظر شما درباره احتمال عرضه محدود و با تأخیر سری iPhone 15 Pro اپل چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/21/%D8%B9%D8%B1%D8%B6%D9%87-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-15-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا