اخبار فناوری

شیائومی ۱۴ اولترا ممکن است از سنسور اثرانگشت اولتراسونیک برخوردار باشد

گفته می‌شود که گوشی هوشمند پرچمدار شیائومی ۱۴ اولترا احتمالا از سنسور اثرانگشت اولتراسونیک استفاده خواهد کرد. البته سنسور این دستگاه به وسعت سنسور های استفاده شده در پرچمداران اخیر ویوو نخواهد بود.

سنسور اثرانگشت اولتراسونیک شیائومی در دست توسعه است: احتمال استفاده در شیائومی ۱۴ اولترا 

شیائومی ۱۴، ویوو ایکس ۱۰۰ و ایکس ۱۰۰ پرو و iQOO 12 از سنسور های اثرانگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش استفاده می‌کنند. این دستگاه ها به طور کلی دارای عملکردی چشمگیر هستند. اما بازخورد کاربران نشان می‌دهد که فضایی برای بهبود در تجربه تشخیص اثرانگشت وجود دارد. طبق گزارش ها، شیائومی آزمایش‌ هایی را روی حسگر اثرانگشت اولتراسونیک تک نقطه‌ای آغاز کرده است. البته این سنسور در مراحل آزمایش بوده و استفاده از آن بر روی یک تلفن هوشمند آینده این شرکت، نامشخص است. اما انتظار می‌رود که این سنسور در گوشی پرچمدار سال آینده شیائومی به کار گرفته شود. این دومین اقدام شیائومی در استفاده از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک خواهد بود.

پست Digital Chat Station

تاریخچه شیائومی در استفاده از فناوری اثرانگشت اولتراسونیک به سال ۲۰۱۶ بازمی‌گردد، زمانی که آنها اولین سنسور اثرانگشت اولتراسونیک را با شیائومی 5s معرفی کردند. با توجه به آنکه این فناوری در مراحل اولیه توسعه قرار داشت با چالش هایی مواجه شد که مشکلاتی را به وجود آورد. شیائومی از آن زمان از فناوری تشخیص اثرانگشت نوری (اپتیکال) زیر صفحه نمایش در دستگاه های پرچمدار و بالارده خود استفاده کرده است.با این حال، با پیشرفت‌ های صورت گرفته، فناوری تشخیص اثرانگشت اولتراسونیک در طول زمان بهبود یافته است. این سنسور با سرعت و امنیت بالای خود، به جایگزینی برای فناوری اپتیکال تبدیل شده است.

البته شایان ذکر است که تفاوتی بین التراسونیک تک نقطه‌ای شیائومی و اولتراسونیک وسیعی که توسط ویوو در مدل‌های قبلی خود استفاده شده بود، وجود دارد. مطابق با گزارش منبع، انتظار می‌رود Vivo X100 Pro Plus آینده از سنسور اولتراسونیک وسیع این این شرکت استفاده کند.

سرعت شارژ و باتری شیائومی ۱۴ اولترا چقدر خواهد بود؟ توقف ترند افزایش سرعت شارژ

نظر شما چیست؟ آیا استفاده از سنسور اثرانگشت اولتراسونیک در شیائومی ۱۴ اولترا، این تلفن هوشمند را برای کاربران به گزینه ای جذابتر تبدیل می‌کند؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/04/%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-%DB%B1%DB%B4-%D8%A7%D9%88%D9%84%D8%AA%D8%B1%D8%A7-%D9%85%D9%85%DA%A9%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%AB%D8%B1/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا