اخبار فناوری

بار دیگر تأیید شد که دیمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک با ۴ هسته Cortex-X4 در راه است

شایعه شده است که تراشه پرچمدار مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰ در ماه جاری میلادی درست قبل از معرفی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در ۲۶ اکتبر ۲۰۲۳ (۴ آبان ماه)، رونمایی خواهد شد. این تراشه آینده مدیاتک بسیار بهتر از آن چیزی است که در ابتدا انتظار داشتیم.

مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰ با ۸ هسته قدرتمند و بدون هسته های کوچک از راه می‌رسد

افشاگر معروف اطلاعات یعنی Digital Chat Station با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ویبو برخی از مشخصات Dimensity 9300 را به اشتراک گذاشت. گفته می‌شود که این تراشه با ۸ هسته قدرتمند CPU از راه خواهد رسید. این چیپست از هسته های کم مصرف و کوچک استفاده نمی‌کند.

این اولین نمونه در نوع خود، در دنیای گوشی های هوشمند اندرویدی است‌. پردازنده مرکزی این تراشه از ساختار ۴+۳+۱ استفاده می‌کند. دیمنسیتی ۹۳۰۰ از ۱ هسته Cortex X4 Prime، سه هسته Cortex X4 و ۴ هسته Cortex A720 برخوردار خواهد بود. بر اساس پست این افشاگر اطلاعات، انتظار می‌رود که حداکثر فرکانس CPU این تراشه به ۳.۲۵ گیگاهرتز برسد. پردازنده گرافیکی ARM Immortalis G720 MC12 برای دیمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک در نظر گرفته شده است.

پست Digital Chat Station

 

همان‌طور که Gizmochina اشاره می‌کند، دیمنسیتی ۹۳۰۰ در میان داده های بنچمارک Antutu v10 ظاهر شده و در بخش CPU و GPU از Snapdragon 8 Gen 3 پیشی گرفته است. متاسفانه Digital Chat Station هیچ اطلاعاتی درباره در مورد مصرف انرژی دیمنسیتی ۹۳۰۰ تا زمان رونمایی این تراشه منتشر نمی‌کند. قبلا تأیید شده است که این چیپست پرچمدار آینده مدیاتک بر اساس فرآیند ساخت معروف N4P TSMC ساخته شده است.

این فرآیند ۴ نانومتری نسبت به لیتوگرافی های N5 و N4 باعث بهبود عملکرد قابل توجهی خواهد شد. انتظار می‌رود که هسته های Cortex-X4 به کار گرفته شده در Dimensity 9300 باعث بهبود ۱۵ درصدی عملکرد و ۴۰ درصدی کاهش مصرف انرژی شوند. هسته های Cortex-A720 نیز باعث افزایش ۲۰ درصدی بهره‌وری انرژی خواهند شد.

تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰ احتمالا در اواسط پاییز معرفی خواهد شد

نظر شما درباره این تراشه پرچمدار آینده مدیاتک چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/08/%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%A3%DB%8C%DB%8C%D8%AF-%D8%B4%D8%AF-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%DB%8C%D9%85%D9%86%D8%B3%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%DB%B9%DB%B3%DB%B0%DB%B0-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%A7/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا