اخبار فناوری

شیائومی از پیشرفته‌ترین کارخانه خود با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون گوشی پرچمدار پرده‌برداری کرد

لی جون، بنیانگذار شیائومی، امروز از پیشرفته‌ترین کارخانه این شرکت در پکن (چانگ پینگ) رونمایی کرد. این کارخانه، توانایی تولید سالانه بیش از ۱۰ میلیون گوشی هوشمند پرچمدار را دارد. این کارخانه، اولین مرکز تولید در مقیاس بزرگ شیائومی بوده که نشان دهنده جهشی عظیم در جاه‌طلبی های این شرکت برای تولید تلفن های هوشمند است.

ارزش خروجی سالانه پیشرفته‌ترین کارخانه هوشمند شیائومی حدود ۸۰۰ میلیون دلار است

خبر رونمایی از پیشرفته‌ترین کارخانه تولید تلفن های هوشمند شیائومی، تنها چند روز پیش از معرفی Xiaomi 14 Ultra منتشر شده است. این گوشی پرچمدار در ۲۲ فوریه رونمایی خواهد شد. منظور از هوشمند بودن این کارخانه چیست؟ این خط تولید کاملاً خودکار فرآیند های مدیریت تولید تا پردازش ماشینی، بسته‌بندی و ذخیره‌سازی را انجام می‌دهد. این اولین تلاش شیائومی برای ساخت یک کارخانه هوشمند نیست. اولین کارخانه هوشمند این شرکت، واقع در ییژوانگ، در اواخر سال ۲۰۱۹ شروع به کار کرد. کارخانه جدید واقع در چانگ پینگ، نسبت به نسل قبلی خود بزرگتر بوده و نسل دوم خط تولید هوشمند شیائومی محسوب می‌شود. این خط، همه چیز را از نصب و آزمایش برد مدار گرفته تا مونتاژ نهایی، بسته‌بندی و حمل و نقل را پوشش داده و ارزش خروجی آن سالانه ۶۰ میلیارد یوان (۸۴۳ میلیون دلار) تخمین زده می‌شود.

شیائومی 14 Ultra در ۲۲ فوریه رونمایی خواهد شد. برای دوربین اصلی این تلفن هوشمند از سنسور سونی LYT900 استفاده شده و از لرزشگیر اپتیکال (OIS) نیز برخوردار خواهد بود. این گوشی از فناوری دیافراگم متغیر تا f1.6 بهره می‌برد. دوربین های اولتراواید، دوربین تله فوتو و دوربین تله فوتو پریسکوپی این تلفن هوشمند نیز به سنسور ۵۰ مجهز خواهند شد. گفته می‌شود که برای این دستگاه، یک صفحه نمایش ۶.۷۳ اینچی AMOLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و پشتیبانی از HDR10+ در نظر گرفته شده است. احتمالا نسخه‌ای از Xiaomi 14 Ultra با قاب تیتانیومی قابل تهیه خواهد بود. از دیگر ویژگی های این تلفن هوشمند می‌توان به برخورداری از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و ۱۶ گیگابایت حافظه رم اشاره کرد. این گوشی از باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپری نیز بهره خواهد برد.

پوستر رسمی شیائومی 14 اولترا سطح جدیدی از طراحی را نشان می‌دهد

نظر شما درباره آینده شیائومی چیست؟ آیا این شرکت می‌تواند روزی به پرفروش‌ترین برند گوشی های هوشمند تبدیل شود؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/02/18/%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%A8/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا