اخبار فناوری

شاخص ترین ارزهای دیجیتال در دنیای کریپتو کدامند؟

در بازار ارزهای دیجیتال رمزارزهای بسیار زیادی وجود دارند، پیدا کردن شاخص ترین ارز دیجیتال در دنیای کریپتو یکی از سخت ترین کارهای ممکن است. از ابتدای به وجود آمدن بازارهای مالی تا به الان این بازار از رونق بسیار زیادی برخوردار بوده است و همین امر سبب شده است افراد به حضور و فعالیت در این بازار تمایل زیادی نشان دهند.

شاید برای شما این سوال مطرح شود که شاخص ترین ارزهای دیجیتال در دنیای کریپتو کدامند؟ برای پیدا کردن بهترین ارز باید ابتدا شاخص ترین ارزهای بازارهای مالی همچون بیت کوین و اتریوم را بررسی کنید سپس این ارزها را انتخاب کنید تا بتوانید به بهترین نحو از این ارزهای دیجیتال، کسب سود کنید.

لیست ارزهای دیجیتال

دنیای ارزهای دیجیتال همواره با سرعت غیر قابل باوری در حال توسعه است و روز به روز ما شاهد تغییرات بسیار بنیادین در این بازار هستیم؛ علاقه مندانی که به دنبال سود کلان هستند سعی می کنند وارد این بازار شوند و شروع به کسب سود کنند. البته بهتر است بدانید که حضور مفید در این بازار مستلزم فراگیری آموزش های لازم است. صنعت بزرگ کریپتوکارنسی یک فضای پر از جنب و جوش و پویا است و ما هر چقدر به سمت سال 2025 می رویم توکن هایی با پتانسیل سود دهی کلان می بینیم که توجه افراد را به خود جلب می کنند؛ البته بازارهای مالی سرشار از نوسانات شدید است و نمی توان به طور کامل به آن اعتماد کرد. همانطور که اطلاع دارید سرمایه گذاری بر روی رمزارزهای بازار ارزهای دیجیتال بر اساس فاکتورهای بسیار مهمی صورت می گیرد. همین فاکتورها هستند که کیفیت رمزارزها را نیز نسبت به یکدیگر معلوم می کند. برای فردی که قصد دارد یک سرمایه گذاری ایده آل و عالی انجام دهد، لازم است که لیست بهترین ارزهای دیجیتال را در اختیار داشته باشد زیرا شناخت بهترین رمزارز موجب می شود شما بتوانید شرایط رمزارزها را متوجه شوید و بتوانید رمزارز مورد نظر خود را انتخاب کنید. در دهه اخیر با ظهور حوزه ارزهای دیجیتال افراد بسیار زیادی به حضور در این بازارها و فعالیت در آن علاقه نشان داده اند. البته توجه داشته باشید که پیشرفت تکنولوژی موجب شده است که این بازار به شدت تغییر کند؛ همچنین پیشرفت تکنولوژی موجب به وجود آمدن رمزارزهای بسیار زیادی شده است. در بازارهای مالی پیدا کردن لیست ارزهای دیجیتال می تواند برای یک معامله گر بسیار مفید باشد زیرا هنگامی که یک معامله گر بهترین لیست ارزهای دیجیتال را در اختیار داشته باشد می تواند با اطمینان کامل به سرمایه گذاری بپردازد. این ارزها نه تنها به سرمایه گذاران بسیار حرفه ای بلکه به افراد عادی نیز فرصت سرمایه گذاری و کسب سود می دهد.

بیت کوین

در معرفی شاخص ترین ارزهای دیجیتال در دنیای کریپتو به بیت کوین می رسیم. ساتوشی ناکاموتو فردی است که در سال 2009 برای اولین بار بیت کوین را به سراسر جهان معرفی کرد. بیت کوین یکی از مشهورترین رمزارزهای دنیای کریپتو است که از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است و طرفداران بسیار زیادی در این حوزه دارد. بیت کوین در حال حاضر به عنوان لیدر اصلی بازار ارز دیجیتال فعالیت می کند. بهتر است بدانید که رمزارز بیت کوین نقش بسیار اساسی بر روی دیگر رمزارزهای این بازار دارد؛ برای مثال قیمت بیت کوین می تواند بر روی دیگر ارزهای موجود تاثیر مستقیم برجای بگذارد. بعد از رمزارز بیت کوین رمزارزهای بسیار زیادی به وجود آمد اما قابلیت هایی مانند سرعت بیشتر و تراکنش و کامزد پایین موجب شده است که این رمزارز همچنان در اول لیست قرار گیرد. مادامی که میزان پذیرش بیت کوین افزایش می ‌یابد و این ارز از سوی کاربران استقبال می شود، ارزش بازار این ارز دیجیتال فضای قابل ‌توجهی برای رشد پیدا می کند. شاید تاکنون نیز این سوال برای شما مطرح شده است که آیا بیت کوین قابل هک است یا خیر؟ در جواب باید بگوییم که از لحاظ نظری امکان هک بیت کوین وجود دارد؛ اما این کار به چنان سرمایه هنگفت و کامپیوترهای قدرتمندی نیاز دارد که عملاً هک بیت کوین را غیرممکن یا غیر سودآور می ‌کند. همچنین، ممکن است نقص ‌هایی در کد بیت کوین وجود داشته باشد که کسی با سوءاستفاده از آن بتواند آسیبی به شبکه بزند یا برای خود بیت کوین تولید کند؛ اما چون بیت کوین غیرمتمرکز و منبع‌ باز است و هزاران توسعه ‌دهنده روی آن کار می‌ کنند، امکان چنین اتفاقی عملاً صفر است.

در بررسی روش های به دست آوردن بیت کوین باید بگوییم که بیت کوین را می توان از روش های مختلفی به دست آورد. استخراج را می توان اصلی ترین راه کسب بیت کوین محسوب کرد، استخراج یکی از بهترین روش هایی است که کاربران در آن مستقیما با خود شبکه بیت کوین در تعامل هستند. شما در عین حال می توانید بیت کوین را بخرید یا در ازای فروش یک شئ، بیت کوین بگیرید.

روش استخراج بیت کوین فرایندی است که در آن، افراد قدرت محاسباتی کامپیوتر یا دستگاه استخراج (ASIC) خود، یعنی ظرفیت سی ‌پی ‌یو را دراختیار شبکه می‌ گذارند و در ازای آن از شبکه پاداش می ‌گیرند. روش استخراج بیت کوین بدین‌ صورت است که استخراج ‌کننده یا ماینر دستگاه خود را به شبکه بیت کوین وصل می‌ کند.

اتریوم

اتریوم دومین ارز شاخص در دنیای کریپتو است که بعد از بیت کوین از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است. ارز دیجیتال اتریوم نیز مانند بیت کوین یک فناوری عمومی بر پایه فناوری بلاک چین است. این ارز دارای مرورگر، زبان برنامه نویسی و سیستم پرداخت مخصوص به خود است. از ویژگی های مثبت این رمزارز می توان به این موضوع اشاره کرد که اتریوم به صورت مستقل عمل می کند و هیچ مرکز واحدی آن را کنترل نمی کند. در این ارز، خبری از ثبت داده‌ ها بر روی یک سرور مرکزی و به صورت محرمانه نیست؛ تمامی اطلاعات موجود در شبکه به طور کامل میان نود‌ها توزیع شده است و هر گره یک کپی از تمامی داده‌ های بلاک چین در اختیار دارد.

توسعه دهندگان رمزارز اتریوم می خواهند که اتریوم یک کامپیوتر جهانی بشود تا بتواند مدل «مشتری، سرور» فعلی را غیرمتمرکز و مردمی ‌تر کنند. با وجود این ارز، سرورها و کلودها توسط هزاران کاربر به اصطلاح گره‌ هایی (node) که از داوطلبان از سراسر جهان تشکیل شده است، جابجا می‌ شوند. این همان معنای یک کامپیوتر جهانی است، چشم انداز اتریوم این است که بتواند چنین عملکردی را برای هر مردمی در هر جای جهان فراهم کند.

اگر بخواهیم به صورت خلاصه ویژگی های رمزارز اتریوم را بیان کنیم باید بگوییم که به دلیل عدم حضور شخص ثالث برای مدیریت و نظارت بر روی رمز اتریوم،‌ داده‌ های شبکه‌ تحت هیچ شرایطی قابل تغییر و حذف نیستند، کوچکترین تغییر در این پلتفرم باید به تایید همه‌ اعضای ‌آن برسد.

توزیع اطلاعات میان تمام کاربران یا همان گره‌ ها و عمومی بودن داده‌ ها، امکان هرگونه سانسور و تقلب را در این سیستم از بین می ‌برد. به دلیل نبود سرور و نهاد مرکزی اطلاعات افراد بر روی سیستم شخصی خودشان ذخیره می‌ شود. این عدم تجمیع داده‌ ها احتمال هک شدن و سرقت اطلاعات را بسیار پایین می‌ آورد، برای هک کردن شبکه‌ آن باید به نیمی از نودها دسترسی داشت که هزینه‌ این فرایند برای هکرها بسیار بالا است و عملاً غیرممکن است.

استفاده از سیستم رمزنگاری نیز سبب افزایش میزان امنیت شبکه شده و امکان جعل و تقلب را در این بستر از بین برده است. این ارز غیر قابل توقف است، همیشه فعال می ‌ماند و همواره آنلاین بودن نیز از ویژگی ‌های مهم این شبکه است.

کاربران رمزارز اتریوم قراردادهای هوشمند را از مهم ترین کاربردهای اتریوم معرفی می کنند.  قراردادهای هوشمند (Smart Contract)  که در بستر بلاک چین این رمزارز انجام می ‌شوند؛ در واقع یک رشته کد هستند، این کدها شامل شرایط قبل و حین قرارداد و تمام مفاد این سند و شرایط انجام آن هستند. این کدنویسی ‌ها می‌ توانند برای انجام برنامه‌ ریزی و تعیین چارچوب امور مختلف مانند تبادل سهام،‌ ارز، محتوا یا هر چیز با ارزش دیگر استفاده شوند.

قراردادهای هوشمند به صورت خودکار فعالیت می‌ کنند و هیچ نهادی بر روی فعالیت آن ها نظارت ندارد. این قراردادها پس از منعقد شدن به هیچ عنوان قابل تغییر و توقف نیستند و کسی نمی تواند در فعالیت آن خللی وارد کند؛ به عبارت دیگر، این قراردادها ضمانت اجرایی کامل و دقیق دارند که موجب شده اند کاربران این ویژگی را یکی از اصلی ترین ویژگی های رمزارز اتریوم بشناسند. همچنین حضور هرگونه واسطه به عنوان نفر سوم در این نوع قراردادها امکان ‌پذیر نیست. همه‌ نودهای شبکه نیز یک نسخه از این قرارداد را بر روی سیستم خود دریافت می ‌کنند، همچنین بهتر است بدانید که این قراردادها به زبان برنامه ‌نویسی سالیدیتی نوشته می‌ شوند.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/11/%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B5-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%BE/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا