اخبار فناوری

حسگر تصویر ۱ اینچی سونی LYT-900 در سری LYTIA معرفی شد: ۵۰ مگاپیکسلی

سال گذشته بود که سونی از برند جدید LYTIA برای سنسورهای تصویر موبایل رونمایی کرد. این برند ژاپنی حالا یک محصول جدید در این سری دارد که مشخصات پرچمداری ارائه می‌کند. حسگر تصویر ۱ اینچی سونی LYT-900 در سری LYTIA معرفی شده و با رزلوشن ۵۰ مگاپیکسلی می‌تواند اندازه پیکسل‌های بزرگی را ارائه نماید.

حسگر تصویر ۱ اینچی سونی LYT-900

سونی چین در شبکه‌اجتماعی Weibo با انتشار یک پوستر به صورت خیلی خلاصه به رونمایی از حسگر تصویر جدید LYT-900 پرداخته است. این یک حسگر تصویر مناسب برای موبایل‌های پرچمدار خواهد بود که احتمالا و عموما در دوربین اصلی به کار گرفته می‌شود.

سونی LYT-900

سونی LYT-900

با توجه به ابعاد حسگر تصویر و رزلوشن آن، اندازه هر پیکسل واقعا بزرگ خواهد بود. سونی تصمیم گرفته روی این حسگر تصویر بزرگ۱ اینچی رزلوشن ۵۰ مگاپیکسلی را ارائه کند این سبب می‌شود که پیش از ادغام پیکسل‌ها، اندازه هر پیکسل معادل ۱.۶ میکرومتر شود. با ادغام ۴ در ۱پیکسل و رسیدن به رزلوشن حدود ۱۲ مگاپیکسل شما پیکسل‌های بسیار بزرگ ۳.۲ میکرومتری را خواهید داشت که عملکرد بی‌نظیری در جذب نور را ارائه خواهد کرد.

چنین توانی در جذب نور به عملکرد بسیار بهتر در شرایط نوری ضعیف کمک می‌کند. همچنین می‌تواند به پردازش‌های HDR بهتر نیز کمک نماید. متاسفانه اطلاعات دقیق‌تری درباره این حسگر تصویر سونی وجود ندارد.

در کنار این موارد، به دلیل بزرگ بودن پیکسل‌ها، امکان زوم کراپ-سنسور ۲ برابر با کیفیت‌تر نیز وجود خواهد داشت.

گفته می‌شود که شیائومی ۱۴ اولترا و ویوو ایکس ۱۰۰ پرو پلاس از اولین محصولات مجهز شده به این حسگر تصویر پرچمدار خواهند بود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که راهبرد سونی برای این حسگر تصویر می‌تواند جذاب باشد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/11/%D8%AD%D8%B3%DA%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1-%DB%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%86%DA%86%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-lyt-900-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%B1%DB%8C-lytia-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا