اخبار فناوری

محدودیت اپل برای تعمیر آیفون 14، تعمیر آن را برای تعمیرکاران غیررسمی دشوارتر می کند

سری آیفون 14 اپل مدتی است که معرفی و عرضه شده است و در این بین کوپرتینویی ها امید زیادی به محصول جدید خود دارند. اما اکنون موضوع قابل توجه در رابطه با این سری از آیفون ها، بحث تعمیر پذیری آنهاست و به نظر می رسد محدودیت اپل برای تعمیر آیفون 14، تعمیر آن را برای تعمیرکاران غیر رسمی سخت کرده است. با مایفون مگ با بودن

محدودیت اپل برای تعمیر آیفون 14، تعمیر آن را برای تعمیرکاران غیررسمی دشوارتر می کند

پس از عرضه محصولات جدید اپل مانند سری iPhone 14 و iPhone 14 Pro، Apple Watch Ultra، Apple Watch SE2، AirPods Pro 2 و Apple Watch Series 8، اپل بی سر و صدا تغییراتی را در برنامه قیمت AppleCare+ اعمال کرده است. در واقع، این شرکت هم ضمانت های محصولات خود را افزایش داده و هم پوشش آسیب های تصادفی خود را افزایش داده است. در حالی که AppleCare+ برای آسیب‌های تصادفی پوشش می‌داد (دو بار در سال)، این تعمیرات اکنون نامحدود هستند.

قیمت AppleCare+ بسته به دستگاهی که در دسترس کاربران است متفاوت است و مشتریان می توانند پرداخت ماهانه یا پرداخت کامل را انتخاب کنند. برای آیفون 14، قیمت AppleCare+ معادل 9.99 دلار در ماه و قیمت کل آن 199 دلار است. لازم به ذکر است که حتی در صورت مشترک شدن در AppleCare+، باز هم باید هزینه این سرویس را به اپل پرداخت کنید. این در صورتی است که دستگاه شما نیاز به تعمیر دارد.

محدودیت اپل در تعمیر آیفون 14

در حال حاضر اپل سختی تعمیر آیفون های سری 14 را کاهش داده است، البته این سوال که چه کسی می تواند آن را تعمیر کند بحث های زیادی را به همراه داشته است. به نظر می رسد سری آیفون 14 اپل تا حدودی مرزهای تعمیرات شخص ثالث را جابجا کرده است. با این حال، رفع آن از طریق کانال های شخص ثالث دشوار است. یک تعمیرگاه شخص ثالث ادعا کرد که جدا کردن آیفون 14 بسیار آسان است. با این حال، کار دوباره با این قطعات پس از برداشتن آنها بسیار دشوار است.

در واقع، شماره جدید بر روی صفحه نمایش آب و هوا (AOD) سری آیفون 14 تمرکز دارد. این ویژگی است که از دو سنسور نور محیطی گوشی (ALS) برای کالیبره کردن روشنایی صفحه استفاده می کند. برای صرفه جویی در مصرف برق، صفحه نمایش به طور خودکار در شب یا زمانی که گوشی در جیب شماست خاموش می شود. با این حال، اگر صفحه نمایش شما شکسته شود و یک مرکز خدمات غیر رسمی اپل آن را جایگزین کنید، ALS همچنان غیرفعال می شود. با انجام این کار، صفحه نمایش برای همیشه سیاه می شود. مگر اینکه دقیقاً مکان نما را به خاطر بسپارید.

سنسورهای نور محیط در آیفون های قدیمی مشکل ساز بوده اند
سنسور نور محیط در آیفون های قبلی با مشکلاتی روبرو بوده است. در واقع، حتی قرار دادن کنترلر نیز مشکل دارد. به عنوان مثال، در آیفون 12، در زانویی حسگر قرار دارد که در صورت خرابی مکانیکی، خود به خود کج می‌شود. در آیفون 13، این بخش به گروه جدیدی از قطعات منتقل شده است و خطر آسیب تصادفی را کاهش می دهد. ALS در مکان مشابهی در آیفون 14 قرار دارد، بنابراین هر گونه باگ مربوط به نرم افزار است.

یک یوتیوبر محبوب به نام @HughJefferys ویدیویی را در این زمینه منتشر کرده است که در آن مادربردها را بین دو مجموعه از آیفون‌های کاملاً جدید (iPhone 14 و iPhone 14 Pro) عوض می‌کند. با وجود اینکه تمامی قطعات کاملا جدید و اورجینال اپل هستند، اما همچنان این گوشی ها خطاها و نقص های زیادی در عملکرد خود دارند. این شامل FaceID، سلامت باتری، True Tone و روشنایی خودکار و موارد دیگر می شود. حتی دوربین جلو هم با این تغییرات به درستی کار نمی کند و وقتی دوباره آنها را عوض کنید، مشکل پابرجاست.

محدودیت اپل در تعمیر آیفون 14

این مشکل تا زمانی که گوشی را به iOS 16.0 دانگرید نکنید برطرف نخواهد شد. این بدان معناست که اپل محدودیت جدیدی برای اتصال قطعات سری آیفون 14 اعمال کرده است.هر قسمت از هر گوشی با شناسه دیجیتال مهر و موم شده است. بنابراین صفحه یک شناسه منحصر به فرد ذخیره شده روی سخت افزار خود خواهد داشت و هر بار که روی دستگاه ضربه می زنید شناسه بررسی می شود.

در مورد آیفون 14، این ویژگی تنها زمانی کار می کند که صفحه نمایش دستگاه روشن باشد. اگر شناسه اصلی به درستی تشخیص داده نشود، متاسفانه دستگاه شما تبدیل به یک تکه آجر بی مصرف (!) می شود. در همان زمان، کاربران همچنین یک سری پیام های خطا را مشاهده می کنند که از آنها می خواهند برای جایگزینی با پشتیبانی فنی اپل تماس بگیرند.

به نظر می رسد که تنها اپل می تواند این مشکل را حل کند
تنها راه حل این مشکل این است که به صورت دستی شناسه قطعات جدیدی را که قرار است تعمیر شوند بررسی کنید. این کار فقط با نرم افزار ابزار داخلی Yale و توسط تکنسین مجاز اپل قابل انجام است. این منابع گفتند که فرآیندی که نیاز به تکنسین برای اتصال به شبکه خصوصی اپل از طریق اینترنت دارد، توسط این شرکت به دقت کنترل می شود. قبل از آیفون 13، تعمیرگاه های شخص ثالث می توانستند از برنامه نویس های EEPROM برای رفع این مشکل استفاده کنند. پرسنل خدمات می توانند کد شناسایی قطعه را از صفحه اصلی بخوانند و آن را روی صفحه نمایشی که نیاز به تعویض دارد بنویسند. معمولاً می توان این کار را برای نمایشگر اصلی روی دستگاه تعمیر شده انجام داد، اما متأسفانه این روش دیگر برای سری آیفون 14 قابل اجرا نیست.

با توجه به این سیاست، تعمیرگاه هایی غیر از تعمیرگاه های رسمی اپل، امکان تعمیر آیفون های جدید را نخواهند داشت. با این حال، هزینه پیوستن به فروشگاه‌های مجاز رسمی اپل برای برخی فروشگاه‌های کوچک‌تر به قدری بالاست که بسیاری از شرکت‌های همکار در حال بررسی وضعیت موجود هستند. یکی از این افراد که خواست نامش فاش نشود، گفت که به عنوان یک تعمیرکار مستقل، برنامه تعمیر مستقل (IRP) برای حفظ یک تجارت خرده فروشی سودآور کافی نیست.

محدودیت اپل در تعمیر آیفون 14

به گزارش خبرگزاری GizChinaاما باید بدانید که اپل در طول تاریخ تولید محصولات خود با تعمیر دستگاه های خود توسط کاربران یا تعمیرکاران غیررسمی مخالفت کرده است (حتی اگر اپل قبلا یک کیت خود تعمیر رسمی عرضه کرده باشد). اپل از گروه های حقوق ضد تعمیر پشتیبانی می کند و سعی می کند تمام تعمیرات را در روند خدمات خود تکمیل کند. این امر باعث ایجاد مشکلاتی مانند هزینه های بالای نگهداری اولیه ماشین ها و ابزارهای خاص توسط اپل شده است.

در واقع اپل با این اقدام تعمیرات شخص ثالث را به نفع خود غیر ضروری می کند. منتقدان اپل را به دلیل ادعای اینکه این شرکت تعمیرات شخص ثالث را برای منافع خود حذف می کند، مورد انتقاد قرار داده اند. آنها ادعا می کنند که رفتار انحصاری اپل برای کسب سود بیشتر طراحی شده است. با این حال، اپل این موضوع را رد می کند و به کمیته فرعی ضد انحصار ایالات متحده می گوید که هزینه ارائه خدمات تعمیر در سال 2019 بیشتر از درآمد تعمیر است. اپل مشخص نکرده است که آیا این شامل تمام تجارت تعمیراتش می شود یا فقط تعمیرات گارانتی. نظر کاربران مایفون مگ در مورد محدودیت اپل در تعمیر آیفون 14 چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا