اخبار فناوری

سیستم هشدار زلزله اندروید گوگل در زلزله بزرگ ترکیه ناکارآمد ظاهر شد؟

سال گذشته بود که درباره قابلیت قابلیت هشدار زودهنگام زلزله اندروید ۱۳ برای شما نوشتیم. قابلیتی که قرار است ثانیه‌های ارزشمندی را برای شما و عزیزانتان مهیا کند. این قابلیت از آن دسته مواردی است که دوست دارید هیچ‌وقت آن را تست و تجربه نکنید، با این حال حادثه خبر نمی‌کند. زلزله بزرگ ترکیه که بهمن ماه ۱۴۰۱ رخ داد، این ویژگی را آزمایش کرد. نتیجه این آزمایش شاید آن است که باید گفت سیستم هشدار زلزله اندروید گوگل در زلزله بزرگ ترکیه ناکارآمد بود.

عملکرد سیستم هشدار زلزله اندروید گوگل در زلزله ترکیه

زلزله غم انگیز ترکیه نشان داد که سیستم هشدار اولیه اندروید هنوز نیاز به کار دارد چرا که این سیستم تا حد زیادی در فاجعه بهمن ماه ۱۴۰۱ بی اثر بود.

فناوری تشخیص و هشدار زلزله به طور گسترده‌ای به عنوان روشی حیاتی برای کاهش تأثیر چنین بلایایی مورد تحسین قرار گرفته و تلفن‌های همراه به یک شرکت کننده حیاتی در این عرصه تبدیل شده اند.

یک مثال قوی از این سیستم Earthquake Alert System اندروید است، سرویسی که برای دادن ثانیه های ارزشمند به کاربران برای یافتن ایمنی قبل از وقوع زلزله طراحی شده است. علیرغم نیت قابل ستایش، پیاده سازی این سیستم با چالش هایی روبرو بوده که در زلزله های غم انگیز فوریه ترکیه قابل بررسی است.

گوگل از سال ۲۰۲۱ عرضه سیستم هشدار زلزله سیستم عامل اندروید خود را در سراسر جهان آغاز کرد. این سیستم از حسگرهای موجود در تلفن های هوشمند اندرویدی برای شناسایی فعالیت‌های لرزه‌ای استفاده می کند و سپس هشدارهایی را برای کاربران ارسال می کند.

با این حال در طول زمین لرزه ویرانگر 7.8 ریشتری که در بهمن ۱۴۰۱ ترکیه را لرزاند، به نظر می‌رسید که سیستم از کار افتاده است. این سیستم برای زلزله هشداری ارائه نکرد و اکثر کاربران ترکیه‌ای سیستم عامل اندروید را بدون هشدار باقی گذاشت. این مهم است چرا که باید بدانید که تقریبا ۸۰ درصد از بازار گوشی های هوشمند این کشور را سیستم عامل Android تصاحب کرده است.

تحقیقات بی‌بی‌سی نشان می‌دهد، اگرچه گوگل اعلام کرده بود که هشدارش به میلیون‌ها نفر قبل از زلزله رسیده است، اما اکثر صدها نفری که در سه شهر در منطقه زلزله‌زده مصاحبه شده‌اند، هشداری در دستگاه‌های اندرویدی خود دریافت نکرده‌اند. عواقب پس از آن ویرانگر بود و حدود ۶۰ هزار نفر کشته شدند که بسیاری از آنها در اثر فروریختن ساختمان ها بودند.

در پاسخ به این نگرانی‌ها، گوگل بر عملکرد سیستم هشدار خود محکم ایستاده است. به گزارش بی‌بی‌سی، میکا برمن، مدیر محصول هشدارهای زلزله اندروید، اصرار داشت که این سیستم هشدارها را ارسال کرده است، اگرچه شواهدی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد.

گوگل هشدارهای از دست رفته را به مسائل احتمالی مرتبط با ویژگی‌های خاص زلزله و مشکلات اتصال به اینترنت نسبت داد.

اندروید ۱۳ قابلیت هشدار زودهنگام زلزله را خواهد داشت

با این حال، این حادثه نگرانی های مهمی را در مورد قابل اطمینان بودن سیستم ایجاد کرده است. اکنون کارشناسان از گوگل می‌خواهند تا اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد سیستم هشدار زلزله و مفید بودن این سیستم در شرایط عملی ارائه کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید می‌توان به این سیستم‌ها اتکا کرد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/07/30/%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B2%D9%84%D8%B2%D9%84%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%B2%D9%84%D8%B2%D9%84/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا