اخبار فناوری

پیش نمایشی از ظاهر جدید دسکتاپ گوگل کروم که در آینده منتشر خواهد شد

گوگل کروم می خواهد در سال 2023 یک “به روز رسانی” برای رابط کاربری خود دریافت کند و کار توسعه در حال انجام است. به لطف کار گوگل روی مرورگر کروم، می‌توانیم نگاهی به ظاهر جدید دسکتاپ گوگل کروم آینده بیندازیم.

نگاهی به ظاهر جدید دسکتاپ گوگل کروم

گوگل کروم برای اولین بار در اواخر دهه 2000 منتشر شد و به سرعت با مرور سریع و سبک وب، برنامه های افزودنی مفید و طراحی کاربر پسند خود به محبوبیت دست یافت. با گذشت زمان، این مرورگر بر بسیاری از این جنبه‌ها تمرکز کرده است و از طرق مختلف به پیشرفت توسعه وب کمک کرده است. با گذشت زمان، گوگل چندین به روز رسانی را برای طراحی کروم در پلتفرم های مختلف اعمال کرده است.

زمانی در سال 2023، گوگل قصد دارد ظاهر دسکتاپ کروم را با طراحی جدید خود “نوسازی” کند.

کار روی این طراحی مجدد گوگل کروم برای اولین بار 2 ماه پیش دیده شد، اما تغییرات ذکر شده در نسخه Canary گوگل کروم ایجاد شده است. این گزینه به طور پیش فرض غیرفعال است، اما به راحتی با استفاده از یک مسیر (chrome://flags/#chrome-refresh-2023) فعال می شود. این گزینه در آخرین نسخه‌های Chromium نیز وجود دارد، اما این دو نسخه از Google Chrome در حال حاضر نسخه تقریباً مشابهی از طراحی جدید را نشان می‌دهند.

طراحی جدید بالا - طراحی فعلی پایین

طراحی جدید بالا – طراحی پایین فعلی

پس از فعال سازی و راه اندازی مجدد کروم، بلافاصله متوجه تغییراتی خواهید شد. در ویندوز، طراحی مجدد گوگل کروم، جدایی واضح تری بین برگه ها و نوار بالای مرورگر ایجاد می کند. همچنین از رنگ آبی کم رنگ برای برگه های پس زمینه استفاده می کند. این طراحی تا حدودی یادآور رابط کاربری اولیه و قدیمی کروم است.

سمت چپ طرح جدید - سمت راست طرح فعلی

سمت چپ طرح جدید – سمت راست طراحی فعلی

همچنین بخش‌هایی از بخش نشانک‌ها را خواهید دید که با گوشه‌های گرد طراحی کلی Material U Google هم‌راستا هستند.

فراتر از آن، هیچ چیز جدیدی وجود ندارد. توضیحات گوگل در مورد “بازسازی” طراحی مطمئناً مناسب است، زیرا به هیچ وجه یک “تعمیر اساسی” نیست. با این حال، این تغییرات جدید هستند و ما کنجکاو خواهیم بود تا ظاهر نهایی را ببینیم.

دقیقاً مشخص نیست که گوگل چه زمانی قصد دارد طرح جدید کروم را منتشر کند، اما زمانی که این کار را انجام داد، به سیستم عامل های دسکتاپ مانند ویندوز، macOS، Linux، ChromeOS و همچنین Fuchsia و Lacros اضافه خواهد شد.

نظر شما در مورد این تغییرات جدید در گوگل کروم چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا