اخبار فناوری

عدم تجهیز آیفون 15 پرو به دکمه حالت جامد توسط تأمین‌کننده این شرکت تأیید شد

به‌تازگی یکی از تأمین‌کنندگان اپل، Cirrus Logic، به‌طور ضمنی تأیید کرده است که این شرکت دیگر برنامه‌ای برای تجهیز مدل‌های آیفون 15 پرو به دکمه های حالت جامد ندارد.

عدم تجهیز آیفون 15 پرو به دکمه حالت جامد

در گزارش جدید این تأمین‌کننده برای سرمایه‌گذاران خود پیرامون عدم تعبیه دکمه‌‌های حالت جامد در آیفون‌های آمده است: «از میان فرصت‌هایی که موردبحث قرار گرفته است، انتظار نمی‌رود محصول جدیدی که در گذشته به آن اشاره کردیم و برای ارائه در پاییز امسال برنامه‌ریزی شده بود، طبق برنامه به بازار بیاید. ازآنجایی‌که درحال‌حاضر برنامه‌های آتی مشتری‌مان برای این محصول را محدود کرده‌ایم، درآمد مرتبط با این جزء را از مدل داخلی خود حذف می‌کنیم.»

بخش سیگنال ترکیبی (HPMS) با عملکرد بالا Cirrus Logic شامل درایورهای لمسی برای موتور Taptic در آیفون‌ها است. مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، پیش از این گفته بود که مدل‌های آیفون 15 پرو به دو موتور تاپتیک اضافی مجهز خواهند شد که با فشار دادن دکمه‌های حالت جامد، بازخورد لمسی را ارائه می‌کنند و Cirrus Logic اشاره می‌کند که قطعات مرتبط را برای نمونه‌های آزمایشی آیفون ارائه کرده است.

این تأمین‌کننده سال گذشته بیان کرد: «ما به تعامل با یک مشتری استراتژیک ادامه می‌دهیم و انتظار داریم که یک جزء جدید HPMS را در سال آینده در گوشی‌های هوشمند به بازار بیاوریم.»

عدم تجهیز آیفون 15 پرو به دکمه حالت جامد

عدم تجهیز آیفون 15 پرو به دکمه حالت جامد

اپل بزرگترین مشتری Cirrus Logic می‌باشد و 79 درصد از درآمد آن را در سال مالی 2022 به خود اختصاص داده است. در گزارش سرمایه‌گذاران امروز این شرکت، Blayne Curtis و Tom O’Malley، تحلیلگران بارکلیز بیان کردند که نظرات امروز این تأمین‌کننده احتمالاً نظریه استفاده از دکمه‌های حالت جامد در سری آیفون 15 پرو آینده را رد می‌کند.

ماه گذشته، کو گفت که مدل‌های آیفون 15 پرو به‌دلیل «مشکلات فنی حل‌نشده پیش از تولید انبوه»، دیگر از دکمه‌های حالت جامد بهره نمی‌برند. او اکنون انتظار دارد که این دستگاه‌ها دارای همان دکمه‌های سنتی باشند که با فشار دادن، عمل می‌کنند. شایعات حاکی از آن است که کلید Ring/Silent همچنان با یک دکمه جدید جایگزین می‌شود و این دکمه می‌تواند مانند دکمه Action در Apple Watch Ultra قابل تنظیم باشد.

جف پو، تحلیلگر اپل، معتقد است که دکمه‌های حالت جامد احتمالاً به مدل‌های آیفون 16 پرو که سال آینده عرضه می‌شوند، بازگردانده می‌شوند؛ اما نظرات Cirrus Logic امروز نشان می‌دهد که اطلاعات محدودی از برنامه‌های آینده اپل در‌حال‌حاضر وجود دارد.

دیدگاه شما پیرامون عدم تجهیز آیفون 15 پرو به دکمه حالت جامد چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/05/07/%D8%B9%D8%AF%D9%85-%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-15-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D9%85%D9%87-%D8%AD%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%AF-%D8%AA/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا