اخبار فناوری

سهم سیستم عامل هارمونی او اس هواوی به 2 درصد از کل بازار رسید

مدت هاست که بازار گوشی های هوشمند در دست 2 سیستم عامل است. هر چند وقت یکبار ممکن است رقیب سومی از راه برسد، اما موفقیت در این بازار بی‌نظیر واقعاً سخت است. مدتی است که سیستم عامل هارمونی هوآوی وارد عرصه شده و اکنون سهم عمده ای را برای خود به دست آورده است. بر اساس گزارش های جدید، متوجه می شویم که سهم سیستم عامل هارمونی او اس هواوی به ۲ درصد از کل بازار رسیده است.

به اشتراک گذاری سیستم عامل هارمونی او اس هوآوی

گزارش اخیر Strategy Analytics نشان می دهد که سیستم عامل هارمونی هواوی حدود 2 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. اگرچه این مقدار بسیار ناچیز است، اما HarmonyOS را در رتبه سوم در سراسر جهان قرار می دهد. رتبه های اول و دوم به ترتیب متعلق به اندروید و iOS است.

اندروید همچنان پرکاربردترین سیستم عامل موبایل در جهان است. سیستم عامل گوگل حدود 81 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. یعنی از هر 10 کاربر موبایل 8 نفر اندروید دارند.

این در حالی است که iOS اپل با 18 درصد سهم بازار در رتبه دوم قرار دارد. سهم کل این دو به 99٪ می رسد، اما به دلایلی سهم بازار HarmonyOS در حال حاضر 2٪ است.

ژاپن یکی از کشورهایی است که نگران رفتار تقریبا انحصاری اندروید و iOS است و نمی تواند در این زمینه سکوت کند. به گزارش کیودو نیوز، کمیسیون تجارت عادلانه ژاپن گزارشی در مورد تحقیق در مورد صنعت سیستم عامل موبایل منتشر کرد. این نشان دهنده نگرانی در مورد انحصار اپل و گوگل، دو برند بزرگ فناوری آمریکایی است.

با رشد سیستم عامل هارمونی هوآوی، اکنون یک برند غیر آمریکایی با سیستم عامل اختصاصی در بازار وجود دارد. قبل از ظهور HarmonyOS، اندروید و iOS 100 درصد سهم بازار را در اختیار داشتند.

حتی هند نیز از این بابت نگران است. کل بازار هند در دست iOS و اندروید است و در پاسخ به چنین شرایطی، این کشور در حال برنامه ریزی برای توسعه و ترویج سیستمی به نام IndOS است.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می کنید هارمونی او اس می تواند موفق شود؟ این سیستم عامل که هم اکنون در نسخه سوم خود قرار دارد، هنوز به صورت گسترده عرضه نشده است.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا