اخبار فناوری

تراشه هلیو جی 36 مدیاتک رسما معرفی شد

مدیاتک یک چیپست اقتصادی جدید با هدف گوشی های کم هزینه و عملکرد محور معرفی کرده است. جدیدترین پردازنده شرکت نیمه هادی تایوانی Successor هلیو جی 35 خواهد ساعت هوشمند جدید مدیاتک هلیو جی 36 حدود 100 مگاهرتز کمتر از هلیو جی 37 و غیر از این تفاوت عمده ای وجود ندارد.

تراشه هلیو جی 36 مدیاتک

مدیاتک Helio J 36 این بر اساس فرآیند 12 نانومتری TSMC تولید شده است. در بخش پردازش مرکزی یا CPU دارای هشت هسته Cortex-A53 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز خواهد بود. مدل GPU IMG PowerVR GE8320 برای این تراشه انتخاب شده است.

این چیپست دارای فناوری مرتبط با بازی است MediaTek HyperEngine 2.0 Lite شرق. همچنین موتور مدیریت منابع 2.0 عملکرد پایدار را با مدیریت GPU، CPU و حافظه پویا تضمین می‌کند، در حالی که Networking Engine 2.0 پاسخ سریع‌تر و اتصال بهتر را برای سرویس‌های بدون وقفه ارائه می‌دهد.

Mediatek Helio G 36 این صفحه نمایش از نمایشگرهای +FHD با نرخ تازه سازی 90 هرتز برای رابط کاربری روان و تجربه بازی پشتیبانی می کند. در بخش دوربین، این تراشه از دوربین‌های 2×13 مگاپیکسلی یا یک دوربین تا 50 مگاپیکسل و همچنین ویژگی‌های تصویربرداری مبتنی بر سخت‌افزار مانند جلوه‌های بوکه، MEMA 3DNR، کاهش نویز چند فریمی و غیره پشتیبانی می‌کند.

مدیاتک هلیو جی 36 این امکان را به گوشی می دهد که با کیفیت 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

از نظر اتصال، Mediatek Helio G36 از 4G VoLTE دوگانه و همچنین Wi-Fi 5 دو بانده، بلوتوث 5.0 و سیستم های موقعیت یابی Galileo، GLONASS و GPS پشتیبانی می کند.

انتظار داریم این تراشه در گوشی هایی با قیمت کمتر از 120 دلار استفاده شود. نظر شما در مورد چیپ جدید مدیاتک چیست؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا