اخبار فناوری

سم آلتمن در نهایت به Open AI بازگشت

سه روز پیش بود که سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، از سمت خود برکنار شد. پس از فراز و فرودهای بسیار و تصمیم برای پیوستن به مایکروسافت، سم آلتمن در نهایت به Open AI بازگشته است.

بازگشت سم آلتمن به Open AI

خالق ChatGPT یعنی Open AI از جمعه هفته گذشته که هیئت مدیره آن مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران‌ش، یعنی سم آلتمن را برکنار کرد، در هرج و مرج فرو رفته است.

از آن زمان، این شرکت دو مدیر عامل با نام‌های میرا موراتی (مدیر ارشد فناوری OpenAI) و امت شیر (مدیر عامل سابق توییچ) داشت. حالا، این شرکت یک هیئت مدیره جدید دارد و آنها یک مدیرعامل جدید به نام سام آلتمن (بله، خود شخص قبلی) انتخاب کرده‌اند.

به صورت رسمی OpenAI و از طریق حساب X خود (که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می شد) اعلام کرد که در اصل موافقت کرده تا مدیر عامل سابق خود یعنی سم آلتمن به عنوان مدیرعامل به شرکت بازگردد. همچنین ترکیب هیئت مدیره آن تغییر خواهد کرد.

پیش از این، هیئت مدیره OpenAI شامل سم آلتمن، گرگ براکمن (رئیس OpenAI، که پس از اطلاع از خروج آلتمن اعلام خروج کرد)، و همچنین ایلیا سوتسکور، هلن تونر، تاشا مک کاولی و آدام دی‌آنجلو می‌شد. از این هیئت قدیمی، تنها دی‌آنجلو بخشی از هیئت جدید است که برت تیلور و لری سامرز به عنوان هیئت مدیره اولیه به آن ملحق می شوند.

آلتمن این خبر را تایید کرده و جالب اینجاست که این اولین تاییدیه بر پایان پیوستن او به مایکروسافت است.

پیوستن آلتمن به مایکروسافت توسط مدیر عامل مایکروسافت ساتیا نادلا اعلام شد. نادلا اکنون تغییر جدید را تأیید کرده و نشان می‌دهد که بازگشت آلتمن به OpenAI به لطف پیشنهاد کاری جدید مایکروسافت به او بوده است. می‌دانیم که مایکروسافت یک سرمایه گذار کلیدی در OpenAI محسوب می‌شود.

نظر شما درباره این تحولات در OpenAI چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/22/%D8%B3%D9%85-%D8%A2%D9%84%D8%AA%D9%85%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D9%87-open-ai-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%AA/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا