اخبار فناوری

اسم Google Camera به Pixel Camera تغییر کرد + رابط کاربری جدید

شاید برای خیلی از کاربرانی که به دنبال خروجی بهتر از دوربین موبایل خود هستند، اسم GCam آشنا باشد. این اسم مخفف Google Camera است، نرم‌افزار دوربین گوگل که از روزهای دور روی نکسوس‌ها و سپس پیکسل‌ها می‌توانست پردازش تصویر بهتری ارائه کند. به تازگی اسم Google Camera به Pixel Camera تغییر کرده و رابط کاربری جدید را به همراه دارد.

تغییر اسم Google Camera به Pixel Camera

همزمان با عرضه سری پیکسل ۸ گوگل، نرم‌افزار دوربین این برند نیز آپدیت شده است. پس از این به‌روزرسانی تغییرات مختلفی صورت گرفته است. این نسخه جدید که همراه با اندروید ۱۴ عرضه می‌شود، به جای Google Camera حالا Pixel Camera نامیده می‌شود.

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، تغییر اسم نرم‌افزار در گوگل پلی استور یا فروشگاه نرم‌افزاری اکوسیستم اندروید مشخص است. همچنین خیلی عجیب است که امتیاز آن ۲.۷ از ۵ بوده و مشخص است که کاربران خیلی رضایت ندارند.

Pixel Camera

Pixel Camera

در بحث تغییر رابط کاربری، گوگل تلاش کرده تا بخش عکاسی و فیلم‌برداری به شکل سریع و مشخص‌تری قابل جابه‌جایی باشند. البته پیش‌تر ما این موضوع را در رویداد Made By Google دیده بودیم. در بررسی‌های گوگل پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو نیز همین موضوع در دوربین مشخص بود.

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، بیرون از کادر تنظیمات و حالت‌های مختلف، یک سوییچ بین حالت عکاسی و فیلم‌برداری وجود دارد:

این باعث می‌شود تا سریع‌تر و راحت‌تر بین حالت عکاسی و فیلم‌برداری جابه‌جا شوید. به نظر من چنین تغییری باید در نرم‌افزار دوربین دیگر شرکت‌ها نیز اعمال شود چون واقعا کاربردی است.

در حال حاضر نسخه ۹ پیکسل کمرا برای پیکسل ۷ و پیکسل فولد در دسترس است و نسخه ۹.۱ برای سری پیکسل ۸ عرضه می‌شود. به احتمال زیادی طی روزهای آتی این آپدیت جدید به محصولات قدیمی‌تر هم خواهد رسید.

نظر شما چیست؟ این تغییر اسم را می‌پسندید؟ رابط کاربری جدید را دوست دارید؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/14/%D8%A7%D8%B3%D9%85-google-camera-%D8%A8%D9%87-pixel-camera-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا