اخبار فناوری

تجزیه و تحلیل فروش بازار موبایل چین در سال 2022

بعد از این وضعیت بازار جهانی موبایل در سال 2022 اکنون زمان بررسی فروش بازار موبایل چین در سال 2022 است. این بازار بسیار رقابتی با محصولاتی که گاهاً هرگز در بازارهای دیگر عرضه نمی شوند، می تواند عملکرد جالبی داشته باشد.

وضعیت بازار موبایل چین در سال 2022

رقابت در بازار گوشی های هوشمند روز به روز در حال افزایش است. این وضعیت به نفع مصرف کننده است و بنابراین دستگاه های قدرتمندتر و ارزان تری عرضه می شود. با این حال، پیشرفت در تکنولوژی به این معنی است که محصولات مورد نظر طول عمر بیشتری دارند.

مثلاً اگر در سال 1390 گوشی هوشمندی خریداری کرده اید، ممکن است 1 یا 2 سال بعد نیاز به تعویض آن داشته باشید، اما به راحتی می توانید گوشی 1400 را به مدت 3 سال نگه دارید. این مورد از گوشی مقرون به صرفه گرفته تا گوشی پرچمدار جدید صدق می کند و با پشتیبانی نرم افزاری طولانی تر گوشی ها، مدت زمان نگهداری تلفن همراه می تواند به 4 یا 5 سال برسد.

آمار فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2022

به عنوان مثال، گزارش IDC در مورد بازار جهانی موبایل نشان می‌دهد که کاربران دستگاه‌های خود را طولانی‌تر نگه می‌دارند، که اکنون به 40 ماه یا 3.3 سال می‌رسد.

این یکی از دلایلی است که باعث کاهش فروش گوشی های هوشمند شده است. علاوه بر این، اضافه شدن بحران اقتصادی جهانی کار را برای فروشندگان سخت کرده است به طوری که فروش گوشی های هوشمند در چین در سال 2022 به پایین ترین سطح خود در یک دهه گذشته رسید.

کاهش بی سابقه فروش در بازار جهانی موبایل در سه ماهه چهارم سال 2022

کاهش فروش گوشی های هوشمند در چین در سال 2022 ادامه دارد

بر اساس گزارش شرکت نظارت بر بازار Counterpoint، فروش گوشی های هوشمند در چین در سال 2022 نسبت به مدت مشابه سال قبل 14 درصد کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود در یک دهه اخیر رسید.

این پنجمین سال متوالی کاهش فروش سالانه در چین است. تاثیر همه گیر کووید-19 و بادهای مخالف اقتصاد کلان به عنوان دلایل اصلی کاهش فروش ذکر شده است. در سه ماهه چهارم سال 2022، فروش گوشی های هوشمند در چین 15 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.

فروش برندهای مختلف تلفن همراه در بازار چین

فروش برندهای مختلف تلفن همراه در بازار چین

اپل یکی از معدود برندهایی بود که عملکرد بهتری نسبت به کل بازار داشت و با افت فروش 3 درصدی در سال، عملکرد خوبی داشت. این شرکت همچنین برای اولین بار به برند شماره 2 در چین تبدیل شد. و در سه ماهه چهارم سال 2022 به بالاترین سهم بازار فصلی خود با 23.7 درصد رسید.

سایر برندهای برتر اندروید مانند Oppo، Vivo و Xiaomi به ترتیب با کاهش 27٪، 23٪ و 19٪ نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته اند.

Honor تنها برندی بود که رشد مثبت 38 درصدی را نسبت به سال گذشته ثبت کرد، اما بیشتر این رشد به دلیل کاهش فروش در سال 2021 بود. در آن زمان، این برند شروع به راه اندازی مجدد در بازار چین کرده بود.

تمرکز تولیدکنندگان چینی بر بخش پریمیوم و دستگاه های تاشو ادامه دارد و انتظار می رود رقابت در این بخش در سال 2023 افزایش یابد.

با رفع محدودیت های کرونا در چین و بهبود درآمد مردم، ممکن است در سال جدید شاهد رشد نسبی باشیم، اما نمی توان انتظار رشد انفجاری داشت.

نظر شما چیه؟ به نظر شما سال آینده برای بازار موبایل چگونه خواهد بود؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا