اخبار فناوری

سامسونگ سال آینده صفحه نمایش را از BOE خریداری نخواهد کرد

چندین سال است که سامسونگ بخشی از نیازهای پنل های OLED و LCD خود را از این شرکت می خواهد بو چینی ها از این پنل ها در گوشی های هوشمند و تلویزیون استفاده می شود. با این حال، به نظر می رسد که این شرکت سال آینده بیلبوردهای تبلیغاتی را از BOE خریداری نخواهد کرد.

سامسونگ را از BOE در سال 2023 نخرید

طبق فهرستی که نشریه کره ای TheElec به دست آورده است، سامسونگ برند چینی BOE را از لیست تامین کنندگان رسمی خود حذف کرده است، به این معنی که این شرکت حداقل تا یک سال آینده هیچ محصولی از این شرکت چینی خریداری نخواهد کرد.

این به دلیل مشکلات اخیر پرداخت حق امتیاز BOE است. طبق گزارش ها، این شرکت کره ای از BOE درخواست کرده است که به دلیل استفاده از نام سامسونگ در بازاریابی خود، حق امتیاز پرداخت کند، اما BOE نپذیرفت. از آن زمان، سامسونگ خرید پنل نمایشگر خود از BOE را کاهش داده است.

اخیراً، لیست تامین کنندگان جدید سامسونگ نشان می دهد که BOE بخشی از برنامه تامین بیلبورد این شرکت نیست. پنل های OLED BOE معمولا در گوشی های هوشمند مقرون به صرفه و میان رده سامسونگ استفاده می شوند، در حالی که پنل های LCD در تلویزیون های مقرون به صرفه این شرکت استفاده می شوند.

برای جبران حذف BOE از لیست تامین کنندگان، سامسونگ سفارشات خرید پنل های نمایشگر را از CSOT و LG Display افزایش داد.

شرکت‌های مختلف از جمله اپل و سامسونگ به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی پیرامون چین، وابستگی خود را به شرکت‌های چینی کاهش می‌دهند. اخیراً گزارش شده است که اپل خرید تراشه های NAND از YMTC چین را متوقف کرده است. در عوض، این شرکت تراشه های NAND را از سامسونگ و SK Hynix خریداری خواهد کرد.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما تصمیم سامسونگ منطقی است؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا