اخبار فناوری

سامسونگ در تولید اگزینوس ۲۴۰۰ به فناوری کلیدی TSMC دست پیدا کرده است

رقابت در دنیای فناوری آنقدر نزدیک شد که برای درک بهتر شرایط باید هر روز دانش بیشتری در هر زمینه کسب کنیم تا مقایسه بهتری داشته باشیم. یکی از برتری‌های TSMC نسبت به سامسونگ در بخش تولید تراشه، فناوری کلیدی بسته‌بندی یا Packing تراشه است. به تازگی گزارش شده که سامسونگ در تولید اگزینوس ۲۴۰۰ به فناوری کلیدی TSMC دست پیدا کرده است.

تولید اگزینوس ۲۴۰۰ با فناوری جدید بسته‌بندی تراشه

طبق گزارش‌ها، سامسونگ استفاده از فناوری جدید بسته‌بندی تراشه را آغاز خواهد کرد. این فناوری باعث می‌شود تراشه‌ها عملکرد بهتری داشته باشند و انرژی کمتری مصرف کنند.

طبق گزارشی از نشریه کره ای EDaily، سامسونگ استفاده از فناوری FOWLP یا Fan-Out Wafer Level Packaging را برای تولید تراشه‌ها آغاز کرده است. تراشه Exynos 2400 سامسونگ می تواند از فناوری بسته‌بندی تراشه FOWLP برای بهبود دفع حرارت و اندازه کوچکتر استفاده کند.

گفته می‌شود که FOWLP یک فناوری کلیدی برای بهبود عملکرد نیمه‌هادی‌هاست. فناوری ساخت تراشه‌های سامسونگ نسبت به TSMC پایین‌تر ارزیابی می‌شود اما با دستیابی به FOWLP، این شرکت می‌تواند به رقابت بازگردد.

این شرکت کره‌ای دستیابی به فناوری FOWLP را تکمیل کرده و تولید انبوه تراشه با استفاده از آن در حال انجام است. گفته می شود FOWLP همان فناوری است که به TSMC کمک کرد تا عملکرد بهتری نسبت به ریخته‌گری سامسونگ داشته باشد. اکنون که سامسونگ به فناوری FOWLP نیز دسترسی دارد، قصد دارد TSMC را در بخش ساخت تراشه قراردادی به چالش بکشد.

فناوری FOWLP یک نمونه پیشرفته بسته‌بندی تراشه است که ضخامت تراشه را کاهش داده و باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود. تراشه‌هایی که از این فناوری استفاده می‌کنند تا 40 درصد اندازه کوچک‌تر، 30 درصد ضخامت کمتر و 15 درصد عملکرد بالاتری دارند. این فناوری در حال حاضر برای ساخت تراشه‌های GDDR6W که اواخر سال گذشته معرفی شدند، استفاده می شود.

انتظار می‌رود سامسونگ از فناوری بسته‌بندی تراشه‌ FOWLP برای Exynos 2400 استفاده کند تا بهره‌وری انرژی را بهبود بخشد و اندازه آن را کاهش دهد. این موارد که به طور سنتی نقطه ضعف تراشه‌های Exynos بوده است.

تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ از تکنیک ساخت نسل دوم 4 نانومتری (SF4 یا 4LPP) ریخته‌گری سامسونگ استفاده می‌کند. این تراشه در اکثر کشورها و برای گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس استفاده خواهد شد و اگر در مقایسه با تراشه های قبلی اگزینوس عملکرد خوبی داشته باشد، می تواند راه نجاتی برای تراشه‌های اگزینوس باشد.

شما چطور فکر می‌کنید؟ کره‌ای‌ها می‌توانند فاصله خود را با رقیب دیرینه تایوانی خود کم کنند؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/14/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D9%86%D9%88%D8%B3-%DB%B2%DB%B4%DB%B0%DB%B0-%D8%A8%D9%87-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا