اخبار فناوری

سامسونگ جزئیات فناوری نمایشگر تاشو پیشرفته سری گلکسی زد 5 خود را به‌نمایش گذاشت

سامسونگ هفته گذشته نسل جدید گوشی‌های تاشو Galaxy Z Fold 5 و Galaxy Z Flip 5 خود را معرفی کرد و به‌نظر می‌رسد این شرکت می‌خواهد فناوری شگفت‌انگیزی را که در نمایشگر سری گلکسی زد 5 خود استفاده کرده است، با کاربران به‌اشتراک بگذارد. البته، یک پنل تاشو چیزی نیست که به‌راحتی ساخته شود و ایجاد بهبود در طراحی فعلی دشواری‌های خاص خود را دارد. بااین‌حال، Samsung Display می‌خواهد به کمال دست یابد و به‌همین‌دلیل است که گوشی‌های تاشو جدید غول کره‌ای به برخی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها مجهز شده‌اند که آن‌ها را از برخی از رقبایی که در بازار وجود دارند، در جایگاه بالاتری قرار می‌دهد.

فناوری نمایشگر تاشو پیشرفته سری گلکسی زد 5 سامسونگ

گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 ممکن است شبیه به‌روزرسانی‌های بزرگ نسبت‌به نسل‌های گذشته خود به‌نظر نرسند، اما چیزهای زیادی در داخل آن‌ها تغییر کرده و به‌همین‌دلیل است که Samsung Display برخی از اینفوگرافیک‌ها را به‌اشتراک گذاشته است و ما را درجریان چگونگی فناوری نمایشگر گوشی‌های تاشو جدید خود که بسیار پیشرفته‌تر از آن چیزی هستند که به‌نظر می‌رسد، قرار می‌دهد.

فناوری نمایشگر تاشو پیشرفته سری گلکسی زد 5 سامسونگ

فناوری نمایشگر تاشو پیشرفته سری گلکسی زد 5 سامسونگ

بیایید با گلکسی زد فولد 5 شروع کنیم. ما از قبل مشخصات این گوشی را می‌دانیم، بنابراین قصد نداریم وارد جزئیات آن شویم. بااین‌حال، پیرامون فناوری پیشرفته پشت این گوشی، لولای تاشوی جدید دارای انحنای 1.6R است که آن را به یکی از کوچکترین انحناها تبدیل کرده و طبق گفته‌ی سامسونگ دیسپلی، این مورد به کاهش فشار روی نمایشگر کمک می‌کند، زیرا طراحی یکپارچه را ارائه می‌دهد. یکی دیگر از پیشرفت‌های قابل‌توجه در اینجا این است که سامسونگ دیسپلی روی اطمینان از ماندگاری مکانیسم تاشو جدید در آب‌وهوای شدید کار کرده است. این گوشی در دمای 60 درجه سانتی‌گراد تا 150 هزار تاشو، در دمای 25 درجه سانتی‌گراد تا 200 هزار و در دمای 20- درجه تا 30 هزار تا می‌تواند دوام بیاورد.

علاوه‌بر آن، گلکسی زد فولد 5 دارای یک دوربین زیر پنل یا زیر نمایشگر بهبودیافته است که تجربه کلی بهتری را ارائه می‌دهد، اما این فناوری هنوز درحال توسعه است و مدتی طول می‌کشد تا به‌طور کامل تکامل یابد.

از طرف دیگر، گلکسی زد فلیپ 5 دارای انحنای 1.9R است. این گوشی هنوز هم از همان فلکس لولای استفاده می‌کند که سامسونگ پیش از این آن را بازاریابی کرده است، به این معنی که در اینجا هیچ شکافی بین دو نیمه نمایشگر وجود ندارد و این دستگاه نیز مانند برادر خود به‌طور کامل تا می‌شود.

البته، تنها زمان نشان خواهد داد که گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 پس از عرضه در بازار تا چه اندازه دوام خواهند آورد. این گوشی‌ها قرار است در تاریخ 11 آگوست وارد قفسه فروشگاه‌ها شوند. اکنون می‌توانید این دستگاه‌ها را پیش‌سفارش کنید و بسته به منطقه‌ای که در آن هستید، از مزایای مختلفی برخوردار شوید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/03/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%81%D9%86%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%A7%D8%B4%D9%88-%D9%BE%DB%8C/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا