اخبار فناوری

سامسونگ با گلکسی A15 کاربران گوشی‌های ارزان را خوشحال می‌کند

به یاد دارید که زمانی حتی گلکسی J1 Ace سامسونگ هم که آن روزها با قیمت حدود ۳۰۰ هزارتومان (زمانی که مدل سال گلکسی A5 حدود ۱.۱۰۰ یا مدل سال گلکسی S حدود ۱.۹۰۰ میلیون تومان بود) به فروش می‌رسید به نمایشگر OLED محهز بود؟ یکی از دلایل فروش بسیار بالای سری Galaxy J این بود که اکثر آن‌ها نمایشگر اولد و ارتباط 4G داشتند. حالا به نظر می‌رسد که سامسونگ در Galaxy A15 به همین فرمول متوسل شود. در شایعات جدید می‌شنویم که سامسونگ گلکسی A15 به نمایشگر اولد و ارتباط 5G مجهز است.

سامسونگ گلکسی A15

سامسونگ با مدل 4G گلکسی A13 آغاز به استفاده از نمایشگر FHD در سری Galaxy A1n کرد. در سری گلکسی A14 مدل 4G و 5G هر دو به همین رزلوشن مجهز شدند اما همچنان پنل PLS LCD در آن‌ها استفاده شده بود.

به نظر می‌رسد برای سال ۲۰۲۴ این روند تغییر خواهد کرد و سامسونگ دوباره به استفاده از پنل نمایشگر OLED در دستگاه‌های فوق اقتصادی خود روی خواهد آورد. هر چند سامسونگ محصولات اقتصادی‌تری هم نسبت به سری Galaxy A1n دارد اما به هر حال این دستگاه هم در همان بازه قیمتی قرار می‌گیرد.

سامسونگ

سامسونگ

منابع زنجیره تامین به نشریه کره‌ای The Elec گزارش دادند که سال آینده سامسونگ فناوری نمایشگر OLED خود را در سری گلکسی A1n نیز به کار خواهد برد. این بدان معناست که سامسونگ گلکسی A15 به ارتقای صفحه نمایش بسیار مطلوبی دست خواهد یافت.

مزیت استفاده از پنل‌های OLED، رنگ مشکی عمیق، کنتراست بالا و مصرف انرژی کمتر است.

در حالی که در ظاهر، استفاده از فناوری برتر صفحه نمایش OLED در یک گوشی اقتصادی برای سامسونگ گران تمام خواهد شد اما فروش بیشتر احتمالی که به دلیل چنین ارتقائی رخ خواهد داد، سود بیشتری برای این برند کره‌ای دارد.

گفته می‌شود سامسونگ برای گلکسی A15 از نمایشگر OLED غیرمنعطف استفاده می‌کند. این نمایشگرها با نام OLED A2 شناخته می‌شوند و بر بستر شیشه ساخته خواهند شد. از نظر فناوری نسبت به پنل‌های منعطف دارای بستر پلاستیکی ارزان‌تر هستند. سامسونگ پیش‌تر از این نوع نمایشگرها در جدیدترین عضو سری Galaxy A2n یعنی گلکسی A24 استفاده کرده بود.

گلکسی A24 سامسونگ با تراشه Helio G99 و دوربین 50 مگاپیکسلی OIS معرفی شد

این برند کره‌ای با تجهیز نمایشگر گلکسی A15 به پنل OLED A2 یک تیر و دو نشان می‌زند. اول این‌که دستگاه اقتصادی خود را که جز پرفروش‌ترین تک‌مدل‌های جهان و خود این برند است، خواستنی‌تر می‌کند و دوم نرخ بره‌وری تولید نمایشگر OLED غیرمنعطف را بالا می‌برد و در نهایت هزینه ساخت آن کمتر می‌شود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید گلکسی A15 با نمایشگر OLED برای شما جذاب‌تر خواهد بود؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/25/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%A7-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-a15-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا