اخبار فناوری

میانگین رضایت کاربران از آیفون ۱۵ اپل حتی پایین‌تر از آیفون ۸ است

فاکتورهای متنوعی برای سنجش موفقیت یک محصول در بازار وجود دارد. صرفا نه می‌توان تعداد فروش، نه نظر منتقدین و نه حتی بازخورد کاربران را به تنهایی ملاک موفقیت یا شکست یک محصول دانست. با این حال باید تمام جوانب بررسی شوند تا امپراطوری‌های بزرگی که وجود دارند به سمت فروپاشی نروند. براساس بررسی نظرات بسیار زیادی، میانگین رضایت کاربران از آیفون ۱۵ اپل حتی پایین‌تر از آیفون ۸ است.

میانگین رضایت کاربران از آیفون ۱۵

اردیبهشت امسال بود که بررسی‌ای از سوی PerfectRec نشان داد سری آیفون 14 شاهد کاهش قابل توجهی در درصد امتیازهای ۵ ستاره ثبت شده در گوگل بود. به تازگی و جدیدترین گزارش این شرکت کاهش دیگری را برای آیفون 15 پرو نشان می‌دهد.

جدیدترین بررسی PerfectRec از بین ۶۹۵ هزار نظر کاربر در گوگل که برای آیفون ۱۵ ثبت شده است، داده‌های جالبی ارائه می‌کند. هر چند هر بررسی عمومی شامل داده‌های پرت است اما با توجه به بزرگی جامعه حدود ۷۰۰ هزار نفری این بررسی باید گفت که میانگین آن می‌تواند دید خوبی به ما بدهد.

البته پیش از پرداختن به این موضوع باید بگوییم که خود اپل جور دیگری فکر می‌کند. این برند در گزارش سه‌ماهه سوم مالی خود اعلام کرد که نتیحه 451 تحقیق نشان می‌دهد که رضایت کاربران از سری آیفون ۱۴ به ۹۸ درصد رسیده است. عددی که طبیعتا غیرقابل باور است و تقریبا تحقق چنین سطح بالایی از رضایت ممکن نیست، ان هم با تعداد کاربر بالایی که آیفون دارد.

بیاید به نتایج بررسی Perfectrec بپردازیم. پس از اینکه آیفون ۱۴ پرو شاهد کاهش ۸ درصدی تعداد نظرات ۵ ستاره و در مقایسه با آیفون ۱۳ پرو بود، آیفون ۱۵ پرو تنها پس از یک ماه از زمان عرضه خود به پایین ترین سطح یعنی ۷۲ درصد سقوط کرده است. این حتی از ۷۴ درصد آیفون ۸ هم کمتر است.

در حقیقت آیفون ۱۳ بالاترین میزان رضایت را بین کاربران و بر اساس این معیار داشته است. سپس یک افت قابل توجه در آیفون ۱۴ و حالا در آیفون ۱۵ رقم می‌خورد.

به صورت مجزا باید گفت که میزان رضایت از آیفون 15 و 15 پلاس به ترتیب در 76 و 74 درصد است. این یعنی مدل های پایه برای کاربران از مدل‌های پرو جذاب‌تر بوده‌اند!

دلیل افت رضایت کاربران از آیفون ۱۵ چیست؟

یکی از نظرات پرطرفدار در بین بررسی‌های ثبت شده برای آیفون ۱۵ پرو در گوگل به قرار زیر است:

من فکر می کنم مشکل اصلی عمر باتری است. از روز اول با آیفون ۱۳ پرو، از نظر عمر باتری شگفت زده شدم. این دستگاه می‌توانست به راحتی ۱۰ ساعت عمر باتری با نمایشگر روشن به شما بدهد.

در آیفون ۱۵ پرو و با آپدیت 17.0.3 امروز بعد از ۴ ساعت استفاده از صفحه نمایش به درصد باتری ۲۲ درصد رسیدم.

ما قبلا این موضوع را در تست عمر باتری آیفون ۱۵ پرو مکس دیده بودیم.

عمر باتری آیفون ۱۵ پرو مکس اپل مشخص شد: حتی پایین‌تر از آیفون ۱۳ پرو مکس؟!

والی نوینسکی از PerfectRec معتقد است که یکی از دلایل افت رضایت کاربران از آیفون ۱۵ آن است که خریداران اولیه انتظارات بالاتری از مدل جدید دارند.

در حقیقت کاربرانی که منتظر عرضه سری جدید هستند و در ماه‌های اول آن را می‌خرند انتظار بیشتری از دستگاه دارند. این نسبت به کاربری است که بعدها و صرفا از سر نیاز به بازار می‌رود و جدیدترین مدل را می‌خرد.

همچنین گفته می‌شود که این بازخورد کاربران طبیعتا به مرور زمان می‌تواند تغییر کند. این تغییر می‌تواند مثبت یا منفی باشد.

نظر شما چیست؟ آیا سری iPhone 15 مستحق این مقدار بی‌مهری هست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/10/25/%D9%85%DB%8C%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DB%B1%DB%B5-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%AD/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا