اخبار فناوری

سامسونگ از سنسور های سونی بیشتری در گوشی‌های خود استفاده خواهد کرد

سنسور دوربین یکی از مهم‌ترین اجزای یک گوشی هوشمند است و سونی بزرگترین تولیدکننده سنسور دوربین در جهان به‌شمار می‌رود. بخش System LSI سامسونگ نیز اما، حسگرهای دوربین را با نام تجاری ISOCELL تولید می‌کند و دومین تولیدکننده بزرگ دوربین در سطح جهان است. درحالی‌که سامسونگ تا حد زیادی از سنسورهای دوربین خود در گوشی‌های گلکسی استفاده می‌کند، ممکن است این در آینده تغییر کند. بر اساس یک گزارش جدید، سامسونگ به‌دنبال استفاده از سنسور های ساخت سونی بیشتری در گوشی‌های هوشمند خود است.

سنسور های سونی در گوشی‌های سامسونگ

طبق گزارش جدید ETNews، سامسونگ می‌تواند در آینده از سنسورهای دوربین سونی بیشتری در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند. Sony Semiconductor Solutions که سنسورهای دوربین سونی را تولید می‌کند، قصد دارد بخشی از تولید سنسور دوربین خود را برای گسترش و تقویت عرضه سنسورهای دوربین سامسونگ از ژاپن به کره جنوبی منتقل کند. گفته می‌شود که سونی برنامه‌های خود را با شرکت‌های فرآیند نیمه‌رسانای پشتیبان، از جمله LB Semicon ،Doosan Tesna (NGion) ،ALT و ASE کره برای بسته‌بندی و فرآیندهای بازرسی موردبحث قرار داده است.

ویفرهای نیمه‌هادی سنسور تصویر دوربین از ژاپن به کره جنوبی منتقل شده و به تراشه‌های جداگانه تبدیل می‌شوند. سونی از آن شرکت‌های کره‌ای خواسته است تا از اتاق‌های کلاس 10 برای این پردازش استفاده کنند. اتاق‌های سطح 10 آن اتاق‌هایی در یک کارخانه تولیدی هستند که در آن‌ها کمتر از 10 ذره گردوغبار (با اندازه بزرگتر از 0.5 میکرومتر) در یک فوت مکعب فضا یافت می‌شود. این شرکت‌ها همچنین فرآیند بازسازی را انجام خواهند داد که تراشه‌های با کیفیت خوب را انتخاب کرده و آن‌ها را مرتب می‌کند.

سنسور های سونی در گوشی‌های سامسونگ

سنسور های سونی در گوشی‌های سامسونگ

طبق گزارش‌ها، یک مقام صنعت آشنا به این موضوع بیان کرده است: «بخش MX سامسونگ با ترکیب حسگرهای تصویر ساخته‌شده توسط بخش LSI سیستم خود با محصولات سونی در گوشی‌های هوشمند، رقابت را تقویت می‌کند و سونی درحال گسترش فرآیند back-end خود به کره است تا فعالانه‌تر به آن پاسخ دهد.»

ظاهراً سامسونگ MX خواهان افزایش رقابت بین Sony Semiconductor Solutions و شرکت تابعه خود System LSI است. این امر منجر به پیاده‌سازی سریع‌تر فناوری‌های جدیدتر و هزینه کمتر برای سامسونگ می‌شود. سونی درحال‌حاضر بیش از 50 درصد سهم بازار در بازار جهانی حسگر دوربین موبایل دارد، درحالی‌که سامسونگ با 10 درصد در رتبه دوم قرار گرفته است.

نظر شما درباره افزایش استفاده از حسگر تصویر سونی در گوشی‌های سامسونگ چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/03/12/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%D9%88%D8%B4/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا