اخبار فناوری

رعایت این 7 ویژگی در طراحی سایت اختصاصی شما ضروری است

طراحی سایت اختصاصی ممکن است بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی باشد که تصور می‌کنید. یک طراحی منحصر به فرد باید دارای ویژگی‌های به خصوصی باشد که در کمتر صفحه‌ای بتوان مشابه آن را پیدا کرد، در عین حال لازم است تا از اصول و استانداردهای ثابتی نیز پیروی کند. با در نظر گرفتن این اهمیت و پیچیدگی در نظر گرفتیم تا این مقاله را برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب از هزینه‌ای که برای طراحی اختصاصی وب سایت خود می‌کنید، ارائه دهیم. ویژگی‌هایی از طراحی سایت اختصاصی که در این مطلب بررسی می‌کنیم عبارتند از: افزایش سرعت باگذاری صفحات، ارائه محتوای کاربردی در حجم استاندارد، دسترسی پذیری اطلاعات تماس، بهره‌گیری از سبک مینیمال، طراحی شفاف دکمه‌های CTA، انتخاب صحیح رسانه‌ها و لینک سازی اصولی صفحات وبسایت.

 

نکاتی که باید برای یک طراحی اختصاصی حرفه ای در سایت خود رعایت کنید

 

بسیاری از کسب و کارها ممکن است تصور کنند داشتن یک وب سایت، به تنهایی میتواند کافی باشد. در حالی که در رقابت شدید کسب و کارهای آنلاین، اگر واقعاً تصمیم دارید تا برای برند خود آینده بهتری رقم بزنید، باید حرفه‌ای و اختصاصی گام بردارید. طراحی اختصاصی سایت از بهترین تصمیماتی است که می‌توان برای این منظور گرفت. در ادامه به بررسی 7 ویژگی طراحی سایت اختصاصی حرفه ای خواهیم پرداخت. با اولین مورد یعنی بهبود سرعت سایت شروع می‌کنیم.

 

1.   سرعت بارگذاری سایت اختصاصی خود را بالا در نظر بگیرید

 

سرعت سایت اختصاصی در سال 2023 برای دستگاه های موبایل باید ۲-۱ ثانیه باشد. اگر بارگذاری صفحات سایت بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد، ۵۳ درصد از کاربران، وب سایت شما را ترک می کنند. اگر این تاخیر تا ۲ ثانیه بیشتر شود، این آمار تا ۸۷ درصد افزایش می یابد! به منظور بهبود سرعت بارگذاری صفحات در وبسایت خود، می توانید راهکارهایی چون استفاده از CDN، افزونه های بهینه ساز تصاویر، سرور Litespeed با حافظه ssd NVMe و ابزارهای کش مناسب را در نظر بگیرید.

 

 

2.   انواع مختلف CTA را در دسترس کاربران قرار دهید

 

محتوای سایت شما هر چقدر هم کاربردی و خوب طراحی شده باشد، در صورتی که مخاطب در جریان چگونگی اقدام به توصیه‌های آن محتوا نباشد، نتیجه‌ای برای کاربر وبسایت نخواهد داشت. در این شرایط شما مخاطب را برای انجام یک اقدام خاص قانع می‌کنید، اما مسیر انجام این اقدام را به او واگذار می کنید که به احتمال زیاد، سبب خروج کاربر از سایت شما خواهد شد. بنابراین، محتوای صفحه وبسایت را از ابتدا مطالعه کنید و در هر پاراگراف که میتوانید مخاطب را دعوت به اقدام کاربردی خاصی کنید، یک دکمه CTA با طراحی حرفه ای قرار دهید. در طراحی این دکمه ها به کنتراست رنگ آنها با سایر رنگهای موجود در صفحه، توجه ویژه داشته باشید.

 

 

3.   محتوای مورد نیاز کاربر را در حجم مناسب ارائه دهید

 

چینش محتوا در هر صفحه باید به گونه‌ای باشد تا کاربر به سریع‌ترین شکل ممکن در جریان اطلاعات مورد نیاز قرار بگیرد و دچار سردرگمی ناشی از انبوه محتوای غیر کاربردی نشود. برای رسیدن به این ویژگی طراحی سایت اختصاصی، پس از تعیین هدف یک صفحه در سایت، المان‌های موجود در آن صفحه را مورد بررسی قرار دهید و هر ویجت یا المانی که برای دستیابی به هدف صفحه ضرورتی نداشت، حذف کنید. همچنین بسیار مهم است تا پیش از طراحی و تولید محتوای سایت، از کاربر هدف نیازسنجی و مطالب را در راستای دغدغه ها و چالش های پرسونای وبسایت خود، نگارش کنید.

 

 

4.   در طراحی سایت اختصاصی از گیف، انیمیشن و ویدیوهای باکیفیت استفاده کنید

 

وب سایت‌های اختصاصی، یک نقطه قوت بسیار مهم در مقایسه با سایت‌های معمولی دارند و آن، قدرت استفاده آسان‌تر از تصاویر و ویدیوها است. شما به راحتی خواهید توانست از این ویژگی طراحی سایت اختصاصی در انتقال مفاهیم بصری استفاده کنید و در راستای اهداف صفحات، آن را به کار بگیرید. گیف ها و انیمیشن ها، همچنین ویدیوهای رئالستیک با بالاترین کیفیت، انتخاب های بسیار مناسبی برای محتواهای تصویری سایت اختصاصی به شمار می روند.

 

 

5.   راه های ارتباطی را با یک طراحی اختصاصی در دسترس کاربر قرار دهید

 

برای اینکه این مشتریان بالقوه سایت خود را از دست ندهید، یک راهکار بسیار ساده وجود دارد؛ اطلاعات تماس را در یک صفحه اختصاصی قرار دهید و دسترسی به این صفحه را از منوی ثابت بالای صفحه اصلی ممکن سازید. انجام این کار به ویژه در طراحی سایت شرکتی اهمیت دو چندان پیدا می‌کند، چرا که مخاطبان کسب و کارهای شرکتی عموماً نیاز دارند تا برای ایجاد اعتماد و برقراری تعامل واقعی، با شما در تماس باشند. همچنین می توانید با ایجاد منوهای شناور در صفحات مختلف، امکان چت آنلاین را برای کاربر برقرار سازید.

 

 

6.   در صفحات مختلف سایت اختصاصی خود، لینک سازی داخلی انجام دهید

 

جابجایی بین بخش‌ها و صفحات مرتبط وب سایت از نظر سهولت در دسترسی از حیاتی‌ترین ویژگی‌های یک طراحی سایت اختصاصی شمرده می‌شود. برای رسیدن به این منظور، ابتدا خود را در جایگاه کاربر جدید تصور کنید، صفحه مشخصی را از بالا به پایین و با مطالعه محتوا پیمایش کنید، در انتهای صفحه بررسی نمایید که نیاز به کدام اطلاعات تکمیلی در ارتباط با این محتوا احساس می‌کنید و کدام صفحه از سایت شما می‌تواند در راستای تکمیل اهداف این پیج، برای کاربر مفید و موثر باشد. سپس لینک دسترسی به آن را در انتهای محتوای مطالعه شده به عنوان صفحه پیشنهادی قرار دهید. این کار را می‌توانید در طول یک پیج وب سایت نیز انجام دهید.

 

 

7.   در طراحی سایت اختصاصی از مینیمالیسم بهره بگیرید

 

مینیمالیسم (یا به فارسی؛ کمینه گرایی) از جمله سبک‌هایی است که امروزه به طور ویژه در طراحی صفحات سایت اختصاصی مورد توجه قرار می‌گیرد. دلایل بسیار خوبی هم برای این کار وجود دارد، تصاویر، فونت‌ها، پالت‌های رنگی و تمام محتویات یک وب سایت در سبک مینیمال به شیوه‌ای به کاربر ارائه می‌شود تا کمترین درگیری و اشغال ذهنی را برای او ایجاد کند. طراحی سایت مینیمال، یک تجربه کاربری خوشایند برای مخاطب وب سایت شما به وجود می آورد. این ویژگی طراحی سایت اختصاصی به شما امکان می‌دهد تا نهایت استفاده را از فضای موجود در وب سایت داشته باشید.

مرور و جمع‌بندی

 

در انتها باید اشاره کنیم که اگر طراحی سایت اختصاصی را برای رشد و گسترش کسب و کار خود انتخاب کرده‌اید، جای تبریک دارد! چرا که مزیت‌های بسیاری را میتوان از جنبه‌های مختلف تجاری، مارکتینگی و حتی موارد فنی و  تکنولوژی برای این شیوه طراحی و راه اندازی وب سایت نام برد. در ادامه برای مرور و بازنگری آسان مطالب گفته شده، خلاصه‌ای را مطالعه می‌کنید. ۷ ویژگی طراحی سایت اختصاصی که باید در ساخت وبسایت خود رعایت کنید، عبارت بودند از :

 

افزایش سرعت سایت اختصاصی

اولین و مهم ترین ویژگی طراحی سایت اختصاصی که باید در نظر بگیرید، افزایش سرعت بارگذاری صفحات وبسایت است. برای این منظور می توانید روش هایی چون استفاده از CDN، افزونه بهینه ساز تصاویر، سرور Litespeed با حافظه ssd NVMe و کش وبسایت را دنبال کنید.

 

 

طراحی شفاف و دسترسی پذیری دکمه‌های CTA

پس از انتقال مفاهیم به کاربر باید چگونگی استفاده از این مفاهیم و نحوه اقدام به عمل را نیز برای مخاطبان آسان سازید. از دکمه‌های دعوت به اقدام در طول محتوای هر صفحه استفاده کنید و توجه داشته باشید که طراحی این دکمه‌ها برای تشخیص و استفاده مخاطب، واضح و شفاف انجام شود.

 

 

ارائه محتوای کاربردی در حجم استاندارد به کاربر

پیش از نگارش و تولید محتوا، از کاربر سایت خود نیاز سنجی کنید و در راستای نیازها و چالش های وی، مطالب را تولید و درج نمایید. همچنین گستردگی فضای محتوا به هیچ عنوان نباید تعادل طراحی را دچار مشکل سازد. تمام فضای یک صفحه در سایت نباید دارای المان‌ها و موارد مختلف باشد. بلکه از فضای سفید و خالی نیز در طراحی اختصاصی استفاده کنید.

 

 

استفاده از تصاویر و چند رسانه‌ای های ویژه در صفحات مختلف

همانطور که گفته شد، با یک طراحی اختصاصی محدودیت‌های بسیاری را تا حد زیادی از بین می‌برید. یکی از این محدودیت‌ها، نحوه و چگونگی استفاده از رسانه در وب سایت است. سعی کنید از رسانه هایی چون انیمیشن، گیف و ویدیوهای با کیفیت بالا در انتقال مفاهیم سایت، استفاده کنید.

 

 

اهمیت دسترسی پذیری اطلاعات تماس

مسیر ارتباطی را برای مخاطبانی که تمایل به برقراری تماس با مجموعه و کسب و کار دارند، مشخص در نظر بگیرید. پیشنهاد می‌شود یک صفحه مجزا برای درج راه‌های ارتباطی طراحی کرده و دسترسی به آن را از نوار ثابت صفحه اصلی ممکن سازید. استفاده از منوی شناور چت آنلاین نیز بسیار کارآمد خواهد بود.

 

 

ارتباط بین صفحات و لینک سازی داخلی سایت اختصاصی

این اقدام دو مزیت اساسی برای بهبود رتبه سایت شما خواهد داشت؛ اول اینکه کاربرد وب سایت را برای کاربران افزایش می‌دهد و دوم؛ از نظر سئو و بهینه سازی سایت برای گوگل یک امتیاز به شمار محسوب می شود.

 

استفاده از سبک مینیمال برای طراحی سایت اختصاصی

سبک مینیمالیسم از نهایت سادگی در طراحی بهره می‌گیرد. یک طراحی ساده می‌تواند مزیت‌های بسیاری برای اهداف وب سایت شما به دنبال داشته باشد. از مهم‌ترین آنها می‌توان به سرعت و سهولت انتقال مفهوم به کاربر اشاره کرد.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/08/02/%D8%B1%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%86-7-%D9%88%DB%8C%DA%98%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%B5%DB%8C/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا