اخبار فناوری

راهنمای خرید پرینتر دانشجویی و خانگی

پرینتر دانشجویی یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توان برای خیلی از خانه‌ها و فروشگاه‌ها تهیه کرد. اما انتخاب چاپگر مناسب برای دانشجویان و دانش‌آموزان نیازمند توجه به یک‌سری نکات است. درصورتی‌که بدون توجه به این نکات برای خرید پرینتر اقدام کنید، این احتمال وجود دارد که صرفا بودجه خود را هدر بدهید.

به همین علت، در این مقاله سعی داریم به بررسی تمام نکاتی که باید هنگام خرید یک پرینتر مناسب برای استفاده از آن در خانه، دفتر کاری کوچک و فروشگاه توجه شود، بپردازیم. با توجه به وجود انواع مختلف چاپگر و امکانات هریک، دانستن چنین نکاتی ضروری است. با ما همراه باشید!

برند پرینتر دانشجویی هنگام خرید

یکی از نکات مهمی که هنگام انتخاب پرینتر خانگی و دانشجوی باید به آن توجه شود، برند عرضه‌کننده چنین محصولاتی است. با توجه به اینکه کیفیت و امکانات محصولات هر برند ممکن است با دیگری متفاوت باشد، برای انتخاب بهترین پرینتر برای نیاز خود، باید به این موضوع دقت کنید.

2 برند مطرح در این زمینه درحال تولید و عرضه انواع پرینتر هستند. اگر بخواهیم ازنظر سرعت چاپ و اسکن محصولات این 2 برند را مقایسه کنیم، باید گفت Canon نسبت به hp می‌تواند در زمان کم‌تر، تعداد بالاتری صفحه را پرینت کند.

ازلحاظ هزینه‌ جوهر، محصولات تولیدشده توسط برند کانن نسبت به hp برتری دارند. همچنین، انواع پرینترهای کانن کم‌تر دچار گیرکردن کاغذ می‌شوند. بااین‌حال، اگر قصد دارید چاپگری خریداری کنید که امکان پرینت 2طرفه روی کاغذ را داشته باشد، محصولات برند hp گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

قیمت پرینتر دانشجویی، از دیگر عواملی که باید درنظر بگیرید

با درنظرگرفتن اینکه امروز انواع مختلفی از پرینترها به بازار عرضه شده، قیمت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. به همین دلیل، قیمت پرینتر و چاپگر یکی از مهم‌‌ترین فاکتورهایی است که باید حین انتخاب چنین محصولاتی به آن توجه کنید.

به‌عنوان مثال، اگر بخواهید برای خرید پرینتر جوهرافشان اقدام کنید، بودجه کم‌تری نسبت به انواع لیزری نیاز خواهید داشت. این موضوع به‌دلیل تفاوت در امکانات و تجهیزاتی بوده که برای هریک از چاپگرها درنظر گرفته شده است.

البته باید به این موضوع توجه کرد که هزینه نگهداری و تعمیرات نمونه‌های جوهرافشان و لیزری، متفاوت از قیمت آن‎‌ها خواهد بود. در واقع، برای نگهداری انواع پرینتر لیزری مجبور به صرف هزینه بیشتری خواهید بود. ازاین‌‌رو، هنگام خرید باید به چنین نکته‌ای توجه ویژه‌ای داشته باشید.

توجه به تکنولوژی چاپ لیزری حین خرید پرینتر دانشجویی

اگر قصد دارید بیشتر به چاپ متون مختلف بپردازید، پرینتر لیزری بهترین گزینه‌ای است که می‌تواند نیاز شما را برطرف کند. با اینکه می‌توان از چنین محصولاتی برای چاپ تصاویر استفاده کرد، اما عملکرد آن‌ها در پرینت متون سیاه‌وسفید و رنگی مناسب‌تر است.

از دیگر مزایایی که می‌توان برای چنین پرینترهایی ذکر کرد، سرعت چاپ فوق‌العاده آن‌ها است. بسته به اینکه چه مدلی از چاپگرها را انتخاب ‎‌می‌کنید، می‌توانید در هر دقیقه به پرینت 9 تا 25 صفحه بپردازید. این سرعت برای دفاتر کار کوچک و فروشگاه‌ها نیز مناسب است.

انتخاب تکنولوژی جوهرافشان برای پرینتر دانشجویی

جوهرافشان تکنولوژی دیگری است که برای چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر به پرینتری نیاز دارید که بتواند به‌صورت تخصصی‌تر به چاپ تصاویر بپردازد، انواع جوهرافشان گزینه ایده‌آل‌تری برای شما خواهد بود. همچنین، این محصولات می‌توانند برای پرینت انواع عکس روی کاغذهای مخصوص این کار مورد استفاده قرار بگیرند.

با اینکه نقطه قوت چنین پرینترهایی در چاپ تصاویر رنگی و سیاه‌وسفید است، اما کیفیت آن‌ها نسبت به انواع لیزری در پرینت متون بسیار پایین‌تر است. همچنین، اگر بخواهید از این محصولات برای چاپ متون مختلف استفاده کنید، از سرعت کم‌تری برخوردار خواهد بود.

یکی دیگر از نکاتی که هنگام انتخاب بین 2 تکنولوژی لیزری و جوهرافشان باید به آن توجه کرد، هزینه کارتریج چنین محصولاتی است. به‌طور معمول قیمت کارتریج در نمونه‌های جوهرافشان بالاتر است و به همین علت، گزینه خوبی برای چاپ اسناد و متون نخواهد بود.

انتخاب پرینتر دانشجویی رنگی یا سیاه‌وسفید

در این روزها، پرینتر‌های مختلف براساس نوع خروجی رنگی که دارند، به‌ انواع گوناگونی تقسیم‌بندی می‎شوند. معمولا نمونه‌های سیاه‌وسفید گزینه خوبی برای چاپ انواع اسناد و متون به‌حساب می‌آیند. این در حالی است که از پرینتر رنگی می‌توان برای چاپ تصاویر مختلف استفاده کرد.

پرینتر رنگی و پرینتر چاپ عکس معمولا از نوع جوهرافشان انتخاب می‌شود. دلیل آن هم این است که چنین تکنولوژیی می‌تواند تصاویر را با کیفیت خیلی بالاتر نسبت به انواع لیزری به‌چاپ برساند. به همین علت، درصورتی‎که نیاز به چنین ویژگی دارید، پیشنهاد می‌کنیم به‌سراغ این نمونه‌ها بروید.

پرینتر دانشجویی تک کاره یا چند کاره

خیلی از اوقات نیاز است تنها از قابلیت چاپ چنین محصولاتی استفاده شود. در این شرایط، بهترین گزینه انتخاب پرینتر تک کاره است. اگر نیازی به استفاده از سایر قابلیت‌ها نداشته باشید، انتخاب این محصولات می‌تواند مقرون‌به‌صرفه‎تر باشد.

از آن‌طرف، انواع پرینتر چند کاره در بازار موجود است که با توجه به نیاز خود، می‌توانید هریک را تهیه کنید. دقت داشته باشید، این محصولات امکان چاپ، فتوکوپی، اسکن و حتی فکس اسناد مختلف را دارند. اگر نیاز به قابلیت‌هایی بیشتر از چاپ داشتید، انتخاب این پرینترها می‌تواند گزینه فوق‌العاده‌ای برای شما باشد.

توجه به قابلیت چاپ 2رو و تک رو حین انتخاب پرینتر

برای کاربردهای خانگی و حتی دفاتر اداری کوچک، امروز می‌توان از سیستم‌های چاپ تک‌رو استفاده کرد. این محصولات به‎گونه‎ای طراحی می‌شوند که کاربر برای چاپ اسناد مختلف، باید به‎صورت جداگانه برای پرینت هر طرف صفحه اقدام کند.

در این روزها سیستم‌های چاپ 2روی اتوماتیک نیز خیلی پرطرفدار شده‌اند. از چنین محصولاتی بیشتر در فروشگاه‌ها استفاده می‌شود. مزیتی که این پرینترها دارند، آن است که دیگر کاربر نیازی به برگرداندن دستی کاغذ برای چاپ در طرف دیگر آن نخواهد داشت. دستگاه چنین کاری را به‌صورت خودکار انجام می‎دهد.

توجه به اتصالات و پورت‌ها در انتخاب پرینتر خانگی

امروز پورت‌های مختلفی برای پرینتر‌های خانگی درنظر گرفته می‌شود تا کاربر بتواند با کمک آن‌ها، دستگاه‌های مختلف را به این محصول متصل کند. در این بخش به معرفی مهم‌ترین پورت‌هایی که در چنین محصولات تعبیه می‌شود، پرداخته‌ایم:

  • • برای اینکه پرینتر بتواند به سیستم متصل شود و اطلاعات مختلف را دریافت کند، از پورت USB برای آن استفاده شده است.
  • • اگر در خانه یا دفتر کار چندین سیستم وجود داشته باشد، می‌توانید از پورت Ethernet LAN برای اتصال همه آن‌ها به پرینتر استفاده کنید.
  • • Wireless LAN یکی دیگر از پورت‌هایی است که می‌توان به‌کمک آن، دستگاه را بدون کابل به سیستم متصل کرد.

بزرگ‌ترین سایز کاغذ قابل چاپ در پرینتر‌ دانشجویی

از دیگر نکاتی که حین خرید پرینتر باید به آن توجه کنید، بزرگ‌ترین سایز کاغذی است که می‌توان با آن چاپ کرد. معمولا چاپگرهای خانگی این قابلیت را دارند که اسناد مختلف را در سایزهای استاندارد A3 و A4 پرینت کنند.

درنظرگرفتن خدمات پس‌از فروش و داشتن گارانتی حین خرید پرینتر خانگی

برندی که برای خرید پرینتر انتخاب می‌کنید، باید نمایندگی‌های زیادی در سراسر کشور داشته باشد تا بتواند خدمات پس‌از فروش محصولات خود را ارائه کند. همچنین، چاپگر خریداری‌شده باید تا مدتی از گارانتی و ضمانت کافی برخوردار باشد تا درصورت بروز مشکل، بتوانید بدون صرف هزینه، آن را تعمیر کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم مهم‎‌ترین نکاتی که حین خرید پرینتر دانشجویی باید درنظر داشته باشید را بررسی کنیم. درصورتی‌که به این نکات توجه کنید، می‌توانید با صرف هزینه کم‌، بهترین گزینه مد نظر خود را بخرید. درصورتی‌که نیاز به یک راهنمای جامع‌تر و کامل‌تر داشته باشید، می‌توانید راهنمای خرید پرینتر خانگی از سایت آوا فرهنگ را مطالعه کنید.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/01/07/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D9%88-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C/

Updated: 2024-02-17 09:41:45

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا