اخبار فناوری

آیا 60 گیگابایت حافظه داخلی سری گلکسی اس 23 سامسونگ واقعاً برای One UI 5.1 شلوغ است؟

هفته گذشته برای شما نوشتیم که تا 60 گیگابایت حافظه داخلی گلکسی S23 سامسونگ مشغول نرم افزار و سیستم عامل است! این ادعا با توجه به حافظه 128 گیگابایتی گلکسی اس 23 استاندارد در نسخه پایه و یا حتی مدل های 256 گیگابایتی این خانواده پرچمدار می تواند بسیار آزاردهنده باشد. اما آیا واقعا 60 گیگابایت حافظه داخلی سری گلکسی اس 23 سامسونگ برای One UI 5.1 شلوغ است؟

چه مقدار حافظه داخلی گوشی های سری گلکسی اس 23 سامسونگ اشغال شده است؟

سری Galaxy S23 سامسونگ در رویداد Galaxy Unpacked 2023 رونمایی شد.در کنار گوشی های جدید این شرکت، رابط کاربری بهبود یافته One UI 5.1 نیز برای اولین بار معرفی شد. با این حال، اخبار مربوط به آن همه را شگفت زده کرد. گفته می شود که رابط کاربری 5.1 به دلیل نرم افزار از پیش نصب شده تا 60 گیگابایت حافظه داخلی را اشغال می کند.

سازندگان اندروید معمولاً فضای ذخیره سازی را برای برنامه های سیستمی رزرو می کنند که کاربر نمی تواند آنها را حذف کند. این از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت است.

البته با بررسی های بیشتر مشخص شده است که در مورد سری گلکسی اس 23 فضای ذخیره سازی برای استفاده سیستمی 60 گیگابایت است. نمی رسند

به طور خلاصه باید گفت که سامسونگ تفاوت عنوان تجاری و کاربردی «Byte» را در گزارش استفاده از فضای حافظه داخلی در قسمت System اعلام می کند.

معنی عنوان تجاری و کاربردی “بایت” این است که در واقع و کاربرد عملی هر 1 کیلوبایت برابر با 1024 بایت است، اما در عنوان تجاری، هر کیلوبایت برابر با 1000 بایت است.

این تفاوت باعث می شود که مثلاً یک حافظه داخلی با عنوان تجاری 512 گیگابایت در عمل 476 گیگابایت باشد. در واقع تفاوت 36 گیگابایتی وجود دارد.

اما یک حافظه داخلی با نام تجاری 128 گیگابایت در واقع 119 گیگابایت است همچنین در اینجا 9 گیگابایت تفاوت وجود دارد.

حال داده های زیر را در نظر بگیرید:

1- گلکسی اس 22 اولترا مدل 128 گیگابایتی با حدود 26 گیگابایت ذخیره در قسمت سیستم گزارش شده است. با کاهش 9 گیگابایتی اختلاف عنوان تجاری و کاربردی «بایت» به این عدد، به 17 گیگابایت حافظه داخلی اشغال شده برای سیستم و نرم افزار پیش فرض می رسیم.

2- گلکسی اس 23 اولترا مدل 512 گیگابایتی با حدود 55 گیگابایت ذخیره در قسمت سیستم گزارش شده است. با کاهش 36 گیگابایتی عنوان تجاری و کاربردی «بایت» به این عدد، به 19 گیگابایت حافظه داخلی اشغال شده برای سیستم و نرم افزار پیش فرض می رسیم.

به این ترتیب تفاوت فضای داخلی اشغال شده برای One UI 5.1 UI با One UI 5.1 تنها به 2 گیگابایت می رسد.

بنابراین اگر قصد خرید گلکسی اس 23 را دارید باید بدانید که گزارش قبلی درست نبوده است. اما بهتر است سامسونگ از نصب نرم افزارهای موازی و تکراری خود یعنی گوگل، مایکروسافت و… خودداری کند تا این حداقل حافظه نیز کاهش یابد.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا