اخبار فناوری

راهنمای خرید سرور اچ پی برای کسب و کارهای جدید در سال 2024

این روزها زیر ساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری تا حد قابل توجهی پیشرفته شده‌اند و همین موضوع موجب شده که نیاز به سرورهایی داشته باشیم که از هر نظر برای اجرای تسک های پیشرفته بهینه شده‌اند.

مخصوصاً با توجه به فراگیر شدن هوش مصنوعی در جهان، کسب و کارهای نوین باید موقع خرید سرور hp به سراغ محصولاتی بروند که از هر لحاظ می‌تواند پاسخگوی نیازهایشان در زمینه استفاده از این تکنولوژی‌ها باشد. در ادامه مواردی که یک کسب و کار نوپای رو به پیشرفت برای خرید انواع سروهای اچ پی باید مد نظر قرار دهد را جهت شناخت بیشتر ارائه کرده‌ایم.

شناخت محصولات مختلف برند اچ پی

برند اچ پی به عنوان یکی از برندهای شناخته شده در جهان، نسبت به تولید سرورهایی اقدام کرده است که از هر نظر نسبت به سایر محصولات مشابه خودشان برتر هستند. برای خرید سرورهای اچ پی لازم است که ابتدا انواع سرورهای تولید شده توسط این برند را بشناسید.

  • • HPE ProLiant
  • • HPE Apollo
  • • HPE Integrity
  • • HPE Superdome
  • • HPE BladeSystem

نحوه انتخاب سرورهای اچ پی بر اساس نیازمندی‌ها و قیمت

همه مدیران شبکه و مالکان کسب و کارهای مختلف علاقه مند هستند که بروزترین سرورهای اچ پی را برای استفاده تهیه کنند، اما بودجه بندی و هزینه‌ای که برای خرید سرور در نظر گرفته‌اند یک محدودیت برای آنها محسوب می‌شود. برای اینکه بتوانید بهترین سرور اچ پی را با توجه به شرایطی که دارید برای استفاده تهیه کنید، لازم است که موارد زیر را مد نظر قرار دهید. تاکنون نسل‌های متفاوتی از سرور فیزیکی اچ پی به بازار عرضه شده است که هر کدام با گذشت زمان از فناوری‌های جدیدتری استفاده می‌کنند. اما این امر سبب نمی‌شود تا نسل‌های پیشین سرور HPE از کارایی لازم برخوردار نباشند. در واقع برای بعضی از افرادی که قصد خرید سرور HP دارند، شاید لازم نباشد هزینه‌های چند صد میلیون تومانی را متقبل شوند. این افراد می‌توانند با خرید سرور HP استوک از مزایای سرور فیزیکی با قیمتی پایین‌تر بهره‌مند شوند.

1) کاربری سرور

در قدم اول خرید سرور اچ پی باید این موضوع را مشخص کنید که هدفتان از خرید سرور چیست و قصد دارید سرور را برای چه کارهایی استفاده کنید. اگر نیاز به یک سرور اچ پی برای پردازش‌های سنگین و استفاده در زیر ساخت‌های پیشرفته دارید، باید سرورهایی را تهیه کنید که مشخصات فنی و توان پردازشی مناسبی دارند.

2) مشخصات فنی سرور

برای خرید یک سرور hp مناسب باید به مشخصات فنی آن مانند نوع پردازنده، حافظه، دیسک‌ها، کارت شبکه و… نیز توجه داشته باشید. تعداد هسته‌ها و سرعت پردازش پردازنده یا CPU تاثیر قابل توجهی روی عملکرد سرور خواهد داشت.
برای پردازش‌های سنگین باید به سراغ سرورهایی بروید که پردازنده آنها حداقل 8 هسته بوده و حافظه کش بیشتر از 20 مگابایت داشته باشند. هر چقدر پردازش‌هایی که سرور انجام می‌دهد سنگین‌تر باشد، میزان رم مورد نیاز آن بیشتر خواهد بود؛ اما در شرایطی که تنها سرور برای امور ساده یک فروشگاه در نظر گرفته شده، رم‌های کمتر نیز می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران و فروشگاه باشد.

سرورهای اچ پی دارای هارد درایوهای متنوعی مانند SSD‌ها، HDD و هارد درایوهای مکانیکی هستند. در صورتی که سرعت سرور برایتان مهم است، هارد درایوهای SSD می‌توانند بهترین گزینه برایتان باشند؛ بنابراین موقع خرید سرور اچ پی به سراغ محصولاتی بروید که دارای این نوع از هارد درایوها هستند. سرعت بالا و اطمینان از پشتیبانی اطلاعات سروهای اچ پی به رید کنترلر های (Raid Controller) استفاده شده در این محصولات نیز بستگی دارد. سرورهای مختلف اچ پی از RAID ۱ یا RAID ۱۰ پشتیبانی می‌کنند، با این وجود، سرورهایی که از رید کنترلر‌های RAID ۵ یا RAID ۶ پشتیبانی می‌کنند سرعت و امنیت بیشتری برای ذخیره سازی داده‌های سرور خواهند داشت.

3) قابلیت ارتقا سرور

اغلب کسب و کارهای نوپا سعی می‌کنند که سرورهای قیمت مناسب را تهیه کنند، سپس به مرور زمان و با افزایش نیازمندی‌هایشان، سروری که در اختیار دارند را نیز ارتقاء دهند. در صورتی که شما نیز جزء این گروه از افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم سرور اچ پی قابل ارتقاء را تهیه کنید. تا در صورت نیاز بتوانید میزان توان پردازشی، حافظه و… سرور را بهبود دهید.

4) خدمات پشتیبانی سرور

سرورهای اورجینال اچ پی با گارانتی اصالت کالا و خدمات پس از فروش عرضه می‌شوند. این پشتیبانی می‌تواند روی قیمت نهایی که برای محصولات اچ پی در نظر گرفته شده مؤثر باشد؛ اما با وجود خدمات پشتیبانی و گارانتی، در صورت بروز خرابی یا مشکل در سرور می‌توانید به راحتی آن را برطرف کرده و قطعی سرور یا از دست رفتن اطلاعات برای مدت طولانی را تجربه نخواهید کرد.

سخن پایانی

اچ پی به عنوان یکی از برندهای سرشناس جهانی نسبت به تولید سرورهایی اقدام کرده که به لحاظ کیفیت قیمت نسبت به سایر برندها متمایز هستند. محصولات اچ پی برای راه اندازی سرورهای کوچک، متوسط و بزرگ بهترین انتخاب خواهند بود. فقط باید موقع خرید سرور اچ پی ابتدا نیازمندی‌هایتان را تعیین کرده و سپس سروری را از ماهان شبکه ایرانیان تهیه کنید که با نیازهایتان کاملاً سازگار بوده و قابلیت ارتقاء را داشته باشد.

 

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/08/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%B1%D9%88%D8%B1-%D8%A7%DA%86-%D9%BE%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا