اخبار فناوری

رابط کاربری OxygenOS 14 وان پلاس معرفی شد: مبتنی بر اندروید ۱۴

طبق برنامه‌ای که انتظار داشتیم، امروز رابط کاربری OxygenOS 14 معرفی شد. این همان رابط کاربری اختصاصی OnePlus است که مبتنی بر اندروید ۱۴ گوگل طراحی شده و برای محصولات واجد شرایط این برند چینی عرضه خواهد شد.

رابط کاربری OxygenOS 14 وان پلاس

در حالی که هنوز نمی‌دانیم واقعا گوگل چه زمانی اندروید 14 را معرفی خواهد کرد، وان پلاس امروز برداشت خود از این سیستم‌عامل را با OxygenOS 14 معرفی کرد.

در یک توصیف کوتاه باید گفت که رابط OxygenOS 14 وان پلاس هنوز هم به طور قابل‌توجهی همان ColorOS است با چند ترفند‌ متفاوت!

آپدیت OxygenOS 14 و Trinity Engine

آپدیت OxygenOS 14 و Trinity Engine

این رابط کاربری بر روی اندروید ۱۴ی که هنوز منتشر نشده ساخته شده است و سیستم جدیدی را معرفی می‌کند که OnePlus آن را «Trinity Engine» می‌نامد. این موتور دارای ماژول‌های مختلفی است که توضیحات پیچیده‌ای را برای بهینه‌سازی‌های کوچک انتخاب می‌کند!

وان پلاس موتور Trinity را به عنوان یک پلت فرم اختصاصی پیشرفته توصیف می‌کند که می‌تواند پتانسیل کامل سخت افزار گوشی‌های هوشمند این برند را از طریق رکن CPU، ROM و RAM شکوفا سازد.

وان پلاس «Vitalization CPU» را به عنوان یک قدرت محاسباتی پیشرو در سطح سیستم توصیف کرده است. این ماژول سعی می‌کند بهترین تعادل بین عملکرد و مصرف انرژی را به‌دست آورد. وان پلاس ادعا می‌کند خروجی این ماژول منجر به ۲۰ دقیقه عمر باتری اضافی بدون هیچ گونه کاهش عملکردی می شود.

قابلیت “ROM Vitalization” در مرحله بعدی قرار دارد و هدف آن رفع کاهش عملکرد طولانی مدت به مدت 48 ماه از طریق “استفاده از الگوریتم های فشرده سازی کارآمد، یکپارچه سازی فایل‌ها، شتاب حافظه و تکنیک های دیگر” است.

این برند ادعا می‌کند که گوشی‌های هوشمند جدید با استفاده از این فناوری می‌توانند تا 20 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را از طریق فشرده‌سازی برنامه و حذف فایل، صرفه‌جویی کنند.

در نهایت “RAM Vitalization” برای بهبود عملکرد حافظه رم طراحی شده است.

این برند می‌گوید که مجموع این روش‌ها منجر به جابه‌جایی درون برنامه‌ها به صورت «هموار و آنی» و «۱۰ درصد بهبود روانی» به طور کلی می‌شود.

به جز موتور Trinity باید گفت که رابط کاربری OxygenOS 14 فناوری «HyperTouch» را نیز ارائه می‌کند. این فناوری با استفاده از «الگوریتم‌های لمسی اختصاصی که منطق کنترل لمسی را به صورت سراسری بهینه می‌کنند، از شما در برابر اشتباهات ناخواسته لمسی محافظت کرده و در تمام سناریوها می‌توانید انگشت خود را بدون خطا سوایپ کرده و یا تایپ کنید»

یک فناوری دیگر به نام “HyperBoost” برای بهبود بازی‌ها و عملکرد GPU با استفاده از “ناهمگونی گرافیکی، حالت عملکرد تطبیقی و پایداری فریم فوق العاده GPA” در جهت کمک به بهبود مصرف انرژی و کنترل دما نیز در نظر گرفته شده است.

قابلیت «HyperRendering» ادعا می‌کند که “محدودیت‌های فریم‌ریت پیش‌فرض بازی‌ها و سخت‌افزار موبایل شما” را با استفاده از «رزولوشن فوق‌العاده کم‌مصرف بازی و وضوح فوق‌العاده هم‌زمان هوشمند» می‌شکند.

تا به اینجای کار متوجه شده‌اید که وان‌پلاس برای هر بهبودی که داده یک کلمه کلیدی انتخاب کرده و بازی با آن‌ها را دوست دارد. در نهایت باید در دنیای واقعی ببینیم که این قابلیت‌ها و موتورها چطور عمل می‌کنند.

دیگر قابلیت‌های OxygenOS 14 وان پلاس

رابط کاربری OxygenOS 14 چندین قابلیت جدید و اپلیکیشن‌های تازه را نیز به همراه خواهد داشت. مثلا «File Dock» می‌تواند متن، تصاویر، ویدیوها و لینک‌ها را برای ادغام آنها در یادداشت‌ها یا بهبود اشتراک‌گذاری محتوا، در خود نگه دارد. نشان دادن آن آسان تر از توضیح دادنش است، پس تصویر زیر را ببینید:

علاوه بر این، برنامه Notes به طور کامل با ویژگی‌ها، فونت‌ها و موارد دیگر و همچنین دسته‌بندی بهتر دوباره طراحی شده است.

قابلیت «Smart Cutout» به کاربر اجازه می‌دهد تا سوژه‌ها را از عکس استخراج کند، چیزی شبیه به قابلیت‌های iOS و البته One UI سامسونگ.

قابلیت «Clone Phone» می‌تواند اطلاعات موبایل قبلی شما را به این دستگاه یا بالعکس انتقال دهد.

مرکز امنیت و حریم خصوصی به روز شده و با قابلیت «Auto Pixelate» می‌تواند اطلاعات حساسی مانند شناسه‌های موجود در عکس‌ها را محو کند (سامسونگ این را نیز ارائه می‌کند) و «Fluid Cloud» ظاهر جدیدی برای اعلان‌های دریافتی در تلفن‌ها و تبلت‌ها ارائه می‌دهد.

همچنین آهنگ‌های زنگ و به‌روزرسانی‌های جدیدی برای «طراحی آکوامورفیک» OnePlus وجود دارد. همچنین یک «GoGreen AOD» وجود دارد که سعی می‌کند نشان دهد گام‌هایی که در طول روز برمی‌دارید چگونه بر کاهش انتشار کربن در محیط زیست تأثیر می‌گذارد.

آپدیت اکسیژن او اس ۱۴ چه زمانی عرضه می‌شود؟

در حال حاضر وان پلاس هنوز زمان عرضه OxygenOS 14 را تأیید نکرده است. طبیعتا احتمالاً به این دلیل که Google زمان عرضه Android 14 را تأیید نکرده است.

با این حال یک خط زمانی برای عرضه آپدیت آزمایشی OxygenOS 14 وجود دارد که می‌توانید از اینجا ببینید:

آپدیت اندروید ۱۴ وان پلاس با OxygenOS 14 بتا چه زمانی عرضه می‌شود؟ خط زمانی رسمی

فکر می‌کنید این رابط کاربری جدید وان پلاس برای شما جذاب خواهد بود؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/09/25/%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%DB%8C-oxygenos-14-%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%AF-%D9%85%D8%A8%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D8%A8/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا