اخبار فناوری

درآمد ۸ میلیارد دلاری سامسونگ از همکاری با گوگل

شاید ۸ میلیارد دلار برای ما و حتی دولت ما (!) عدد قابل ذکری باشد اما در میان سود شرکت‌های بزرگی چون سامسونگ آنقدرها بزرگ نیست. با این حال اگر برای کاری که انجام نمی‌دهید چنین عددی را دریافت کنید، قطعا جذاب خواهد بود. به تازگی مشخص شده که سامسونگ از نصب کردن اپلیکیشن‌های گوگل به عنوان نرم‌افزار پیش‌فرض موبایل‌هایش، درآمد ۸ میلیارد دلاری دارد.

درآمد ۸ میلیارد دلاری سامسونگ

چند روز پیش فاش شد که گوگل درآمد تبلیغاتی را که از موتور جستجوی خود به دست می‌آورد با برندهای تولیدکننده موبایل تقسیم می‌کند تا آن را به عنوان موتور جستجو پیش‌فرض دستگاه‌های خود قرار دهند.

به تازگی مشخص شده که این شرکت همچنین به برندهای سازنده موبایل (از جمله سامسونگ) پول می‌دهد تا برخی از برنامه‌هایش را به عنوان نرم افزار پیش‌فرض در محصولات خود قرار دهند.

طبق گزارش بلومبرگ، گوگل طی چهار سال ۸ میلیارد دلار به سامسونگ پرداخته تا برخی از اپلیکیشن‌های خود را روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی به صورت پیش‌فرض نصب کند. ظاهرا غول جستجوی اینترنتی به سامسونگ پولی پرداخت کرده که دستیار گوگل، گوگل پلی استور و جستجوی گوگل به ترتیب به عنوان دستیار صوتی، فروشگاه اپلیکیشن و موتور جستجوی پیش‌فرض محصولاتش قرار دهد.

جیمز کولوتوروس، معاون مشارکت‌های گوگل، در جریان محاکمه ضد انحصار علیه گوگل شهادت داد که این شرکت به سازندگان دستگاه‌های اندروید پول می‌دهد تا برنامه‌هایش را در صفحه اصلی محصولاتشان نگه دارند.

مدیر اجرایی گوگل طی بازجویی توسط وکیلی که توسط شرکت Epic Games در سانفرانسیسکو منصوب شده بود، این شهادت را اظهار کرد. ظاهراً گوگل این طرح را برای جلوگیری از ارائه سرویس‌های رقیب در گوشی‌های هوشمند اندرویدی طراحی کرده است.

به عنوان مثال، سامسونگ دستیار صوتی خود (بیکسبی) و فروشگاه برنامه (فروشگاه گلکسی) خود را دارد. همچنین این برند کره‌ای با متا (فیس بوک) و مایکروسافت شراکت دارد و بینگ می توانست موتور جستجوی پیش فرض گوشی ها و تبلت های گلکسی باشد. اگر برنامه‌های غیر Google برنامه‌های پیش‌فرض در دستگاه‌های سامسونگ باشند، به کنترل گوگل بر اکوسیستم اندروید آسیب می‌زند.

جیمز کولوتوروس همچنین فاش کرد که سامسونگ بیش از نیمی از درآمد حاصل از فروشگاه Google Play را به خود اختصاص داده است. برنامه گوگل برای به اشتراک گذاشتن درآمد تبلیغاتش با برندهای دیگر، اسم رمز Project Banyan را دارد.

نظر شما درباره این راهبرد گوگل در دنیای اندروید چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/14/%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%DB%B8-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D8%B2-%D9%87%D9%85%DA%A9%D8%A7%D8%B1/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا