اخبار فناوری

اپل از توسعه‌دهندگان اپ‌های AR و VR هدست Vision Pro می‌خواهد به اپ‌های خود نگویند اپ‌های AR و VR !

تیتر سختی بود نه؟ ولی خب حقیقت همین است و جز این هم انتظار نمی‌رفت. زمانی که اپل هدست ویژن پرو را رسما رونمایی کرد، به جای هدست AR و VR یا اسامی مشابه، آن را یک هدست رایانش فضایی یا Spatial Computing لقب داد. به شکل مشابه، اپل از توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای AR و VR هدست Vision Pro می‌خواهد به اپ‌های خود نگویند اپ‌های AR و VR، بلکه بگویند نرم‌افزارهای رایانش فضایی.

توسعه‌دهندگان اپ‌های AR و VR هدست Vision Pro باید از اسم Spatial Computing استفاده کنند

دیروز برای شما نوشتیم که تاریخ پیش فروش و ارسال هدست اپل ویژن پرو رسما اعلام شد. این هدست گران‌قیمت ۳۵۰۰ دلاری اپل در ابتدا در امریکا در دسترس خواهد بود. تاریخ پیش‌خرید این هدست ۲۹ دی ۱۴۰۲ و تاریخ ارسال به مشتریان ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ است.

همزمان خبر می‌رسد که این شرکت دستورالعمل‌هایی را برای توسعه‌دهندگان سیستم عامل visionOS که قصد انتشار نرم‌افزار یا بازی‌های خود را دارند، ارائه کرده است. در این بین یک هشدار عجیب نیز وجود دارد.

طبق صفحه توسعه دهندگان، اپل ترجیح می‌دهد که آن‌ها هنگام اشاره به برنامه‌های Vision Pro از اصطلاحات AR و VR استفاده نکنند، بلکه آن‌ها را “برنامه‌های رایانش فضایی” بنامند.

اپل می‌گوید:

“رایانش فضایی: به برنامه خود به عنوان یک برنامه رایانش فضایی ارجاع دهید. تجربه برنامه خود را به عنوان واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی (VR)، واقعیت توسعه یافته (XR) یا واقعیت ترکیبی (MR) توصیف نکنید.”

همچنین ادامه داد:

“خود هدست باید به این صورت نوشته شود، “Apple Vision Pro” یعنی هر سه کلمه با حرف بزرگ شروع شود، در حالی که “visionOS با یک حرف v کوچک شروع می‌شود ، حتی اگر این اولین کلمه در یک جمله باشد.”

با توجه به ذات اپل در کنترل‌گری اکوسیستم خود، این موارد تقریبا قابل پیش‌بینی بود.

البته که این نرم‌افزارها قطعا برای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خواهند بود و برای یک هدست واقعیت مجازی AR/VR ساخته شده‌اند، اپل می‌خواهد محصول و اکوسیستم خود را از رقبا متمایز کند تا مصرف کنندگان تجربه‌های دیگر هدست‌های AR/VR را با این محصول اشتباه نگیرند.

در همان سند، اپل از توسعه دهندگان خواست تا مشخص کنند که آیا نرم‌افزارهای رایانش فضایی آن‌ها دارای حرکاتی مانند چرخش سریع یا تغییرات ناگهانی در زاویه دید دوربین است یا خیر. بر این اساس صفحه معرفی نرم‌افزار آیکونی را برای هشدار به کاربران نشان می دهد.

همچنین استفاده از برچسب‌های حریم خصوصی و کنترلرهای بازی را توضیح داده است.

نظر شما چیست؟‌ فکر می‌کنید آغاز رایانش فضایی می‌تواند چقدر هیجان انگیز باشد؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/01/09/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%BE%D9%87%D8%A7%DB%8C-ar-%D9%88-vr-%D9%87%D8%AF%D8%B3%D8%AA-vision-p/

Updated: 2024-02-17 09:39:13

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا