اخبار فناوری

مشخصات اسنپدراگون ۷ نسل ۳ فاش شد: به‌کارگیری فرآیند ساخت ۴ نانومتری TSMC

کوالکام از Snapdragon 7 Gen 3، که بر اساس فرآیند ۴ نانومتری TSMC ساخته شده است، رونمایی خواهد کرد. انتظار نمی‌رود که این تراشه عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی خود، یعنی Snapdragon 7 Plus Gen 2، داشته باشد! هم اکنون، مشخصات اسنپدراگون ۷ نسل ۳ فاش شده است. با مایفون مگ همراه باشید تا به جزئیات این گزارش بپردازیم.

عملکرد اسنپدراگون ۷ نسل ۳ بهتر از نسل قبل نیست!

مشخصات CPU اسنپدراگون ۷ نسل ۳ به بیرون درز کرده است. پردازنده مرکزی این تراشه با معماری ۴+۳+۱ مشابه نسل قبلی خود است. CPU این چیپست شامل ۱ هسته بزرگ ۲.۶۵ گیگاهرتزی، ۳ هسته کوچک‌تر ۲.۴ گیگاهرتزی و ۴ هسته کم مصرف ۱.۸ گیگاهرتزی خواهد بود. این تراشه از هسته های Arm Cortex-A715 و پردازنده گرافیکی Adreno 720 برخوردار است.

پست Digital Chat Station

برای مقایسه، CPU اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ دارای ۱ هسته بزرگ ۲.۹۱ گیگاهرتزی، ۳ هسته ۲.۴۹ گیگاهرتزی و ۴ هسته کوچک ۱.۸ گیگاهرتزی است. این چیپست از پردازنده گرافیکی Adreno 725 برخوردار است. واضح است که اسنپدراگون ۷ نسل ۳ نسبت به این تراشه مشخصات ضعیف‌تری دارد. Snapdragon 7 Plus Gen 2 تنها در چند گوشی هوشمند، مانند ردمی Note 12 Turbo و Realme GT Neo 5 SE به کار گرفته شده است. علت اصلی این موضوع هزینه بالای آن است. این بدان معناست که مصرف کنندگان زیادی نمی‌توانند توانایی های این تراشه کوالکام را تجربه کنند.

به نظر می‌رسد که کوالکام برای اسنپدراگون ۷ نسل ۳ تصمیمی استراتژیک گرفته تا کارایی را در کنار مقرون به صرفه بودن، داشته باشد. به نظر می‌رسد که این محصول به عنوان یک تراشه میان رده (نه شبه پرچمدار) در دسترس سازندگان گوشی های هوشمند قرار خواهد گرفت. این چیپست به گزینه ای تبدیل خواهد شد که بسیاری از سازندگان از آن استفاده خواهند کرد. Snapdragon 7 Gen 3 علیرغم مشخصات ضعیف‌تر اما مزیت مهمی دارد. این چیپست بر اساس فرآیند پیشرفته ۴ نانومتری TSMC ساخته شده که احتمالاً منجر به بهبود بهره وری انرژی و عملکرد کلی خواهد شد.

همان‌طور که Gizmochina اشاره می‌کند، انتظار می‌رود که سازندگانی مانند شیائومی و ویوو از این تراشه آینده کوالکام استفاده کنند. اسنپدراگون ۷ نسل ۳ با قیمت مقرون به صرفه و رویکردی که دارد، بازار گسترده ای پیدا خواهد کرد. در پایان، اگرچه ممکن است که این تراشه نسبت به نسل قبلی خود عملکرد بهتری نداشته باشد، اما قرار است ترکیبی متعادل از کارایی بالا و مقرون به صرفه بودن را ارائه دهد. جالب است که ببینیم Snapdragon 7 Gen 3 در برابر رقبا چگونه عمل می‌کند؛ و آیا در سال آینده به تراشه انتخابی شرکت ها، برای گوشی های هوشمند میان رده تبدیل می‌شود یا خیر.

اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ کوالکام رسما معرفی شد

نظر شما درباره رویکرد جدید کوالکام چیست؟ آیا تراشه ای ضعیف‌تر، اما با قیمتی کمتر، کاربران را خوشحال می‌کند؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/14/%D9%85%D8%B4%D8%AE%D8%B5%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D9%86%D9%BE%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86-%DB%B7-%D9%86%D8%B3%D9%84-%DB%B3-%D9%81%D8%A7%D8%B4-%D8%B4%D8%AF-%D8%A8%D9%87%DA%A9%D8%A7/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا