اخبار فناوری

خبر جدید | آشنایی با Infinix Note 30 VIP – میان‌رده‌ای با باتری فوق پرچمدار | مایفون مگ

واحد خبر مایفون مگ : برند چینی Infinix – در کنار Tecno و Itel – از زیر مجموعه‌های هولدینگ Transsion به شمار می‌رود. گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط Infinix چندان در بازارهای بین‌المللی شناخته‌شده نیستند، اما آنچه Infinix را متمایز می‌کند، کار کردن این برند در حوزه شارژ سریع است. بد نیست بدانید، اوایل مارچ 2023 بود که Infinix از جدیدترین راه‌کار شارژ سریع خود با نام All-Round FastCharge رونمایی کرد که در شارژ سیمی از توان 260 واتی برخوردار بوده و شارژ بی‌سیم را با توان 110 وات انجام می‌دهد. حال باخبر شدیم این برند چینی قصد دارد تکنولوژی شارژ سریع خود را با تولید اسمارت‌فونی به نام Infinix Note 30 VIP به سطح میانی بازار بیاورد.

در همین ابتدای امر باید بدانیم در گوشی هوشمند Infinix Note 30 VIP تکنولوژی شارژ سریع با توان 260 وات انجام نشده و حتی سرعت شارژ سیمی در این گوشی نسبت به اسمارت‌فون قبلی این سری (یعنی Note 12 VIP) کم‌تر شده است. اما تفاوت بارز Infinix Note 30 VIP را باید در شارژ بی‌سیم آن جست‌وجو کرد؛ جایی که شارژ بی‌سیم با توان 50 وات انجام می‌شود که در این رده از دیوایس‌ها تقریبا بی‌سابقه است.

باتری Infinix Note 30 VIP یک نمونه 5,000 میلی‌آمپر ساعتی است که شارژ سیمی آن 68 واتی و شارژ بی‌سیم آن – همان طور که ذکر شد – با توان 50 وات انجام می‌شود. طبق ادعای شرکت سازنده، با استفاده از شارژر سیمی، کاربر می‌تواند در عرض 30 دقیقه ذخیره باتری را از 1 به 80 درصد برساند. این در حالی‌ست که با استفاده از شارژر بی‌سیم در همین بازه زمانی می‌توانید ذخیره باتری را از 1 به 50 درصد افزایش دهید. ناگفته نماند، به‌گفته شرکت سازنده با تنها 5 دقیقه شارژ کردن، انرژی لازم برای 5.6 ساعت تماس، 2.8 ساعت پخش ویدئو و یا 2.1 ساعت بازی فراهم خواهد شد.

علاوه بر سرعت شارژ، Infinix به دوام باتری نیز توجه ویژه‌ای دارد. به گفته شرکت سازنده، پس از گذشت هزار چرخه شارژ و تخلیه، این باتری می‌تواند تا 80 درصد از ظرفیت خود را حفظ کند. این رقم 25 درصد بالاتر از تعداد چرخه‌های متعارف یک باتری معمولی (800 چرخه) به شمار رفته و حداقل تا 3 سال خیال کاربر از بابت سلامت باتری راحت خواهد بود. لازم به ذکر است، Infinix Note 30 VIP از شارژ معکوس (سیمی و بی‌سیم) نیز پشتیبانی کرده و به این ترتیب می‌توانید باتری سایر گوشی‌ها را نیز با آن شارژ کنید.

اما نوآوری‌‌های Infinix در حوزه باتری به اینجا ختم نمی‌شود. این شرکت در معرفی اسمارت‌فون جدید خود از قابلیتی تحت عنوان Bypass Charge (شارژ میان‌بر) نام می‌برد. به موجب این ویژگی، زمانی که فرد در حال بازی بوده و همزمان گوشی را به شارژ زده است، جریان شارژ بدون گذر از باتری مستقیما به مادربورد گوشی رسیده و به این ترتیب از داغ شدن دستگاه در هنگام بازی جلوگیری می‌شود. طبق ادعای Infinix این ویژگی می‌تواند حداکثر تا 7 درجه از حرارت گوشی بکاهد. در کنار Bypass Charge، این گوشی به سیستم خنک‌کننده نیز مجهز بوده که از یک اتاقک بخار 11 لایه به مساحت 2,890 میلی‌متر مربع تشکیل شده است.

نکته جالب دیگر درباره باتری این گوشی، قابلیتی‌ست که شرکت سازنده از آن با عنوان Intelligent Power E-IQ یاد می‌کند. به موجب این ویژگی – که به پشتوانه هوش مصنوعی کار می‌کند – کاربر می‌تواند هنگام شب گوشی را به شارژ زده و در هنگام بیدار شدن، دیوایس خود را با ذخیره کامل باتری از شارژ بیرون بکشد. ناگفته نماند، با توجه به اینکه شارژر دستگاه از استاندارد PD 3.0 پشتیبانی می‌کند، تمام دیوایس‌های سازگار با این استاندارد می‌توانند با این شارژر شارژ شوند.

حال که به اندازه کافی درباره باتری Infinix Note 30 VIP صحبت کردیم، بهتر است به سایر بخش‌های گوشی نیز بپردازیم. Infinix Note 30 VIP ظاهر بسیار شکیلی داشته و از لحاظ طراحی دست کمی از دیوایس‌های پرچمدار ندارد. حاشیه‌های بسیار کم، قاب ظاهراً شیشه‌ای در پشت، لبه‌های تخت با ظاهر فلزی و ماژول بزرگ دوربین از جمله برجسته‌ترین المان‌های طراحی این گوشی به حساب می‌آیند. لازم به ذکر است، این دیوایس ابعادی برابر با 8.21×75.89×162.66 میلی‌متر و 190 گرم وزن داشته و با احراز درجه حفاظت IP53 می‌تواند در برابر پاشیده شدن آب و نم باران مقاومت کند.

یک نمایشگر بزرگ 6.67 اینچی از نوع AMOLED در جلوی گوشی مشهود است. این نمایشگر – که از پنل 10 بیتی تشکیل شده – رزولوشن +FHD (معادل 1080×2400 پیکسل) داشته و حداکثر روشنایی نقطه‌ای آن 900 نیت است. همان طور که گفته شد، این نمایشگر حاشیه‌های کمی دارد؛ به گفته شرکت سازنده، ضخامت حاشیه‌های بالایی و پایینی 2.3 میلی‌متر و حاشیه‌های چپ و راست تنها 1.4 میلی‌متر است و همین حاشیه‌های کم، نسبت صفحه به بدنه را به 93 درصد می‌رسانند. نرخ به‌روزرسانی و نرخ نمونه‌برداری تاچ نمایشگر به‌ترتیب 120 و 360 هرتز عنوان شده است. ناگفته نماند فرکانس تکنولوژی کاهش نور PWM Dimming در این نمایشگر 1920 هرتز بوده و برای فیلتر نور آبی (جهت محافظت از چشم‌ها) از TÜV Rheinland تأییدیه دارد.

بخش پردازش در Infinix Note 30 VIP به تراشه 6 نانومتری Dimensity 8050 مدیاتک سپرده شده است. این چیپ‌ست مشتمل بر یک هسته 3 گیگاهرتزی و سه هسته 2.6 گیگاهرتزی از نوع Cortex-A78 و چهار هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و پردازنده گرافیکی آن Mali-G77 MC9 (با فرکانس 886 مگاهرتز) است. 8 یا 12 گیگابایت RAM (از نوع LPDDR4x) به این گوشی اختصاص یافته که نسخه 12 گیگابایتی آن را می‌توان به شکل مجازی آن تا 9 گیگابایت دیگر نیز ارتقا داد. حافظه داخلی دستگاه نیز 256 گیگابایت (از نوع UFS 3.1) است که از طریق میکرو اس‌دی تا 2 ترابایت دیگر قابل ارتقاست.

در ماژول مستطیل‌شکل پشت گوشی چهار حلقه دیده می‌شود که سه حلقه در بردارنده لنز دوربین و یک حلقه حاوی فلش ال‌ای‌‌دی (از نوع چهارگانه) است. دوربین اصلی گوشی 108 مگاپیکسلی از نوع ISOCELL HM6 سامسونگ بوده و در پشت لنزی 6 تکه به گشودگی f/1.75 قرار دارد. از جمله امکانات این دوربین می‌توان به فوکوس خودکار، حالت شب، پانوراما، حالت حرفه‌ای، تصویربرداری از اسناد، حالت پرتره، عکاسی تایم-لپس و فیلم‌برداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه اشاره کرد. دو دوربین دیگر – هر یک به وضوح 2 مگاپیکسل و گشودگی f/2.45 – در کنار دوربین اصلی به چشم می‌خوردند که البته ماهیت آنها از سوی شرکت سازنده بیان نشده است. لازم به ذکر است، در حفره مرکزی بالای نمایشگر یک دوربین 32 مگاپیکسلی (f/2.45) تعبیه شده و یک فلش LED دوگانه نیز در حاشیه بالایی کار گذاشته شده است.

دو اسپیکر استریو در Infinix Note 30 VIP دیده می‌شوند. این اسپیکرها با همکاری کمپانی معروف JBL ساخته شده و دارای تأییدیه Hi-Res Audio هستند. حسگر اثر انگشت گوشی – که زیر لایه نمایشگر تعبیه شده – و موتور لرزاننده Z-Axis از دیگر مشخصات سخت‌افزاری دستگاه به شمار می‌روند.

سیستم‌عامل Infinix Note 30 VIP اندروید 13 بوده و منوی داخلی آن بر مبنای رابط کاربری اختصاصی XOS 13 توسعه یافته است. این گوشی به ارتباطات نسل پنجم مجهز بوده و علاوه بر دو اسلات برای سیم‌کارت‌های نانو، یک اسلات اختصاصی برای میکرو اس‌دی در آن پیش‌بینی شده است. از دیگر گزینه‌های ارتباطی دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: وای-فای 6، بلوتوث (ورژن نامشخص)، پورت USB-C، جک هدفون، NFC و موقعیت‌یابی ماهواره‌ای.

گوشی هوشمند Infinix Note 30 VIP در رنگ‌های مشکی (Magic Black) و سفید (Glacier White) به تولید رسیده و به زودی با قیمت 299 دلار راهی بازار می‌شود.

منبع: http://www.مایفون مگ/news/view-4939-introducing-infinix-note-30-vip.aspx

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا