اخبار فناوری

حباب پیام‌های RCS در آیفون چه رنگی خواهد بود؟

ماجرای انحصار اپل و عدم اضافه کردن پشتیبانی از سیستم پیام‌رسانی غنی یا RCS بیشتر اوقات به عنوان “حباب آبی، حباب سبز” مطرح می‌شد. یعنی علاوه بر انحصار اپل و نپذیرفتن پلتفرم RCS یک تبعیض مشخص بصری هم در iMessage وجود داشت. جایی که پیامک‌ها به صورت حباب سبز و پیام‌های آی‌مسیج (دارندگان آیفون و دیگر محصولات اپل) به صورت حباب آبی نمایش داده می‌شد. امروز رسما تایید شد که اپل سرانجام پشتیبانی آیفون از RCS را از سال 2024 آغاز می‌کند. با این خبر انحصار شکسته می‌شود اما تبعیض بصری چطور؟ سوال دیگری که وجود دارد این است که حباب پیام‌های RCS در آیفون چه رنگی خواهد بود؟

رنگ حباب پیام‌های RCS در آیفون

اوایل امروز، اپل برنامه‌های خود را برای ارائه پشتیبانی از RCS در آیفون و برای سال 2024 اعلام کرد. سوالی که پیش می‌آید آن است که آیا بحث حباب‌های آبی و حباب‌های سبز به پایان می‌رسد؟

اپل به صورت رسمی به این موضوع پاسخ داده و آن پاسخ چیزی نیست جز “خیر”. رنگ حباب پیام‌های ارسال شده تحت پلتفرم RCS به همان رنگ سبز خواهد بود.

استفاده از سرویس‌های ارتباط غنی یا RCS  تعدادی از ویژگی‌های مهم را به پیام‌های بین کاربران اندروید و iOS (آیفون) اضافه می‌کند. این شامل مواردی مانند رسید خوانده شدن پیام، نشانگر در حال تایپ بودن، و تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالاتر است.

گوگل RCS

پلتفرم RCS

اپل رسما تایید کرده است که حباب‌های آبی همچنان برای نشان دادن iMessages استفاده خواهند شد، در حالی که حباب های سبز نشان دهنده پیام های RCS و پیامک هستند. این شرکت از حباب‌های آبی برای نشان دادن آنچه که معتقد است بهترین و امن‌ترین راه برای ارتباط کاربران آیفون است (یعنی iMessage) استفاده می کند.

بحث حباب‌های سبز و آبی در طول سال‌ها به یک عنصر اصلی فرهنگی و به خصوص در بازار امریکا تبدیل شده است. گوگل و سامسونگ هر دو از رنگ حباب‌ها در کمپین های تبلیغاتی استفاده کرده‌اند و اپل را به دلیل عدم پشتیبانی از RCS مورد انتقاد قرار داده‌اند.

اپل پشتیبانی از پلتفرم RCS را به عنوان ارتقائی روی SMS و MMS اضافه می کند، در حالی که iMessage به طور جداگانه وجود خواهد داشت.

حباب پیامک (SMS) در گوگل مسیج

حباب پیام RCS در گوگل مسیج

حباب پیام RCS در گوگل مسیج

حباب پیام RCS در گوگل مسیج

در اندروید، متون SMS با رنگ آبی روشن ارسال می‌شود، در حالی که پیام‌های RCS با رنگ آبی‌تیره نشان داده می شود. بر اساس آنچه اکنون می دانیم، تصمیم اپل این است که بین پیامک (SMS) و پیام RCS تمایزی قائل نشود.

به تازگی برند ناتینگ با حرکت در جهت دیگری، تلاش دارد پشتیبانی از iMessage را در گوشی‌های خود ارائه کند. در حقیقت این برند نوپا با ارائه راهی برای داشتن آی مسیج روی گوشی اندرویدی می‌خواهد از پایه روی بحث حباب آبی و سبز خط بکشد. باید دید که راه آن‌ها چقدر موفق می‌شود.

پیام‌رسان Nothing Chat می‌تواند iMessage را به اندروید بیاورد: روش مقابله ناتینگ با انحصار اپل

نظر شما چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/11/17/%D8%AD%D8%A8%D8%A7%D8%A8-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D9%87%D8%A7%DB%8C-rcs-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DA%86%D9%87-%D8%B1%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%A8/

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا