اخبار فناوری

تولید انبوه اولین اتوبوس برقی ایران خودرو آغاز شد

مراسم آغاز تولید انبوه اولین اتوبوس برقی ایران خودرو با حضور وزیر صمت و تعدادی از نمایندگان مجلس، برگزار شد. چندی پیش، این اتوبوس برقی در نمایشگاه خودرو اصفهان، به نمایش گذاشته شده بود. با مایفون مگ همراه باشید تا ببینیم اتوبوس e-Atros ایران خودرو چه ویژگی ها و امکاناتی دارد؟ آیا آینده صنعت حمل و نقل کشور، در حال متحول شدن است؟

تولید انبوه اولین اتوبوس برقی ایران خودرو با ظرفیت ۳,۰۰۰ دستگاه در سال آغاز شد

گفته می‌شود که ظرفیت تولید انبوه اتوبوس برقی ایران خودرو، ۳,۰۰۰ دستگاه در سال است. اگر این ظرفیت از همین امروز به کار گرفته شود، حدود ۹۰۰ دستگاه از این محصول تا پایان سال جاری تولید خواهد شد.

اتوبوس برقی ای-آتروس از موتور برقی با توان ۳۵۰ کیلووات و حداکثر گشتاور ۳,۵۰۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. با باز کردن درب موتور این اتوبوس، با پک های باتری آن مواجه خواهیم شد، زیرا که دیگر خبری از موتور دیزلی نیست و این یک محصول تمام برقی است. بخش دیگری از باتری ها نیز در بالای سقف تعبیه شده اند.

اولین اتوبوس برقی ایران خودرو در نمایشگاه خودرو اصفهان

بر روی اتوبوس e-Atros نوشته Connected Bus دیده می‌شود. در حقیقت این محصول می‌تواند با متصل شدن به بستر مخابراتی خود، به راننده برای جلوگیری یا برطرف کردن عیوب احتمالی، اطلاع دهد. e-Atros می‌تواند برای ورود و خروج راحت مسافرین به سمت درب ها کج شده و سوار و پیاده شدن مسافرین را آسان سازد.

محور عقب e-Atros به همراه رمپ برای ورود و خروج راحت مسافرین

این محصول قابلیت حمل ۸۰ مسافر را داشته و با برخورداری از باتری ۳۵۰ کیلووات ساعتی، برد مفید ۲۵۰ کیلومتری دارد. این اتوبوس دو سال یا ۲۰۰,۰۰۰ کیلومتر ضمانت دارد. موتور آن نیز ۵ سال و باتری آن ۸ سال گارانتی می‌شود. علاوه بر دوربین های داخل کابین برای نظارت بر ورود و خروج مسافرین، یک دوربین دنده عقب نیز برای e-Atros در نظر گرفته شده که به امنیت هر چه بیشتر مسافران و عابران پیاده اطراف اتوبوس می‌انجامد.

خودرو برقی شیائومی MS11 در حال تست مشاهده شد

نظر شما درباره اولین اتوبوس برقی ایران خودرو چیست؟

منبع: https://مایفون مگ.ir/2023/12/01/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%87-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A8%D9%88%D8%B3-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88/

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا