اخبار فناوری

تاریخ معرفی کوالکام اسنپدراگون 7 نسل دوم مشخص شده است: 26 مارس 1401

کوالکام اخیرا یک پوستر رسمی اعلام کرد که یک رویداد را برای 17 و 26 مارس برنامه ریزی کرده است. انتظار می رود این شرکت آمریکایی چیپست جدید سری اسنپدراگون 7، احتمالاً اسنپدراگون 7 نسل 2 را معرفی کند، زیرا اولین نسل از این تراشه در بهار 2022 وارد بازار می شود.

تاریخ معرفی کوالکام اسنپدراگون 7 نسل دوم

نام رسمی تراشه جدید هنوز تایید نشده است و برخی شایعات حاکی از آن است که ممکن است در نهایت Snapdragon 7 Plus Gen 1 نامیده شود، اما با توجه به اینکه اولین نسل Snapdragon 7 در بهار گذشته عرضه شد، انتظار می رود چیپست جدید ارائه شود. که اسنپدراگون 7 نسل 2 نام خواهد داشت، رونمایی خواهد شد.

اطلاعات کمی در مورد این چیپست جدید وجود دارد، اما طبق یکی از لیست های Geekbench فاش شده، چیپست Snapdragon SM7475 دارای یک هسته Cortex-X2 با فرکانس 2.92 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Corteesx51 با سرعت 1.8 گیگاهرتز است. یکی از افشاگران نیز مدعی شد که پردازنده گرافیکی Adreno 725 با فرکانس 580 هرتز برای این تراشه در نظر گرفته شده است.

اگر همه اطلاعات درست باشد، این اولین باری است که کوالکام از هسته قدرتمند Cortex-X2 روی یک چیپست میان رده استفاده می کند. این پلتفرم توسط TSMC و بر اساس فرآیند 4 نانومتری ساخته خواهد شد.

تاریخ معرفی کوالکام اسنپدراگون 7 نسل دوم

تاریخ معرفی کوالکام اسنپدراگون 7 نسل دوم

مشخصات بسیار مشابه چیپست اسنپدراگون 8+ نسل 1 است. همانطور که در خبر دیروز اشاره کردیم، چیپست جدید میان رده SM7475 امکان پذیر است نسخه آندرکلاک شده این تراشه بودن با این حال، هنوز هیچ تایید رسمی در این مورد وجود ندارد.

نمرات Geekbench همچنین نشان می دهد که این تراشه عملکرد بهتری نسبت به Dimensity 8200 دارد و با چیپست های Dimensity 9000 و Snapdragon 8+ Gen1 قابل مقایسه است.

برخی منابع همچنین گزارش داده‌اند که همان چیپست به ردمی نوت 12 توربو آینده کمک می‌کند و همان گوشی هوشمند با نام Poco F5 در سطح جهانی عرضه خواهد شد.

نظر شما در مورد معرفی Qualcomm Snapdragon 7 Gen 2 چیست؟

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا