اخبار فناوری

این احتمال وجود دارد که وزارت دادگستری آمریکا از گوگل به دلیل تسلط بر بازار تبلیغات دیجیتال شکایت کند

گوگل یکی از شرکت های بزرگی است که در صنعت تبلیغات بسیار فعال است. در واقع یکی از منابع مهم درآمدی این شرکت تبلیغات است. با این حال، به نظر می رسد که همه چیز مطابق قصد شرکت نیست و این احتمال وجود دارد که وزارت دادگستری آمریکا از گوگل به دلیل تسلط بر بازار تبلیغات دیجیتال شکایت کند. با مایفون مگ با بودن

احتمال شکایت وزارت دادگستری آمریکا از گوگل؛ چرا و چگونه؟!

هفته گذشته، دادگاه عالی هند آنچه را که گوگل می‌خواست نپذیرفت. این غول فناوری از بالاترین دادگاه کشور خواسته است تا تصمیم اکتبر کمیسیون رقابت هند (CCI) را لغو کند. این تصمیم می‌تواند گوگل را مجبور کند تا نحوه صدور مجوز نسخه اندرویدی سرویس‌های موبایل گوگل (GMS) را در دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان تغییر دهد. بنابراین این شرکت باید حالت صدور مجوز نسخه GMS اندروید را در هند تغییر دهد.

گوگل از سازندگان گوشی های هوشمند می خواهد که سیستم عامل اندروید را با سرویس های موبایل گوگل همراه کنند و حتی باید برخی از برنامه های گوگل مانند مرورگر کروم، موتور جستجوی گوگل، یوتیوب و سایر برنامه های توسعه یافته توسط شرکت گوگل را از قبل نصب کنند. CCI از گوگل می خواهد که به رفتار ضد رقابتی پایان دهد. او همچنین از گوگل خواست تا به کاربران اندروید در هند اجازه دهد نقشه های گوگل و یوتیوب را از گوشی های خود حذف کنند.

احتمال شکایت وزارت دادگستری آمریکا از گوگل

در حالی که Android یک سیستم منبع باز است، نسخه Google Mobile Services شامل Google Apps و Google Play Store است. این نسخه از اندروید احتمالاً نسخه ای است که بیشتر با آن آشنا هستید، مگر اینکه تجربه اندروید شما با Fire Phone آمازون باشد، که از نسخه فورک شده اندروید بدون برنامه های Google استفاده می کرد، فروشگاه App Amazon جایگزین برنامه فروشگاه Google Play می شود.

دادگاه عالی هند پرونده را به دادگاه بدوی ارسال کرد و تا 26 ژانویه به گوگل فرصت داد تا نحوه صدور مجوز اندروید را تغییر دهد. اما طبق گزارش بلومبرگ، مشکلات بیشتری برای گوگل وجود دارد. افرادی که با این موضوع آشنا هستند به این رسانه گفتند که وزارت دادگستری ایالات متحده به زودی از گوگل به دلیل سهم عظیمش از بازار تبلیغات دیجیتال شکایت خواهد کرد.

احتمال شکایت وزارت دادگستری آمریکا از گوگل

در صورت ثبت، این دومین شکایت ضد تراست فدرال علیه گوگل خواهد بود. در سال 2020، وزارت دادگستری به دلیل تسلط گوگل در بازار جستجوی آنلاین، علیه IM شکایت کرد. انتظار می رود این پرونده در ماه سپتامبر به دادگاه برود. دولت همچنین می‌خواهد بداند گوگل چگونه تسلط خود را در جستجو و تبلیغات دیجیتال به دست آورده و حفظ می‌کند.

کسب و کار تبلیغاتی گوگل 80 درصد از درآمد این شرکت را تشکیل می دهد. گوگل علاوه بر جمع‌آوری درآمد تبلیغاتی از تبلیغ‌کنندگان در پلتفرم جستجوی خود و سایر برنامه‌ها مانند YouTube، هزینه‌هایی را برای اتصال تبلیغ‌کنندگان به وب‌سایت‌ها، روزنامه‌ها و سایر شرکت‌هایی که به دنبال میزبانی تبلیغات هستند، دریافت می‌کند. یکی از شکایات علیه این شرکت این است که مشخص نیست گوگل چقدر از تبلیغ‌کنندگان دریافت می‌کند و چقدر به ناشران میزبان تبلیغات می‌رسد.

گوگل در دفاع از خود می تواند به کاهش سهم خود در بازار تبلیغات دیجیتال آمریکا اشاره کند. Insider Intelligence گزارش می دهد که سهم گوگل از بازار تبلیغات دیجیتال عمومی از 36.7 درصد در سال 2016 به 28.8 درصد در سال 2022 خواهد رسید. گوگل قبلاً گفته بود که در این بازار با رقبایی مانند Comcast، Facebook و AT&T روبرو است. با وجود این، گوگل همچنان با اختلاف زیادی در صنعت پیشرو است.

احتمال شکایت وزارت دادگستری آمریکا از گوگل

مطابق با PhoneArenaگوگل حضور خود را در بازار تبلیغات دیجیتال از طریق چندین خرید در سال 2008 و 2009 افزایش داد و به ترتیب DoubleClick و AdMob را خریداری کرد. مشکلات احتمالی زیادی برای گوگل در سراسر جهان وجود دارد. شرکت مادر آلفابت با شکایتی به ارزش 16.3 میلیارد دلار در بریتانیا مواجه است که آن را به جمع آوری سودهای گزاف از مشاغل کوچک متهم می کند. گوگل این شکایت را گمانه زنی و فرصت طلبانه (!) خواند. سپتامبر گذشته، گوگل در دادگاه عمومی اتحادیه اروپا شکست خورد.

این شرکت در سال 2018 به دلیل اجبار برندهای اندرویدی به نصب کروم و استفاده از موتور جستجوی گوگل در گوشی های اندرویدی 4.34 میلیارد یورو جریمه شد. گوگل همچنین به دلیل پرداخت هزینه به سازندگان برای نصب موتور جستجوی گوگل بر روی دستگاه های خود جریمه شده است. هرچه گوگل بیشتر تلاش کند تا انحصار خود را در دست بگیرد، احتمالاً باید هزینه بیشتری برای تبلیغات بپردازد. توجه داشته باشید که دادگاه عمومی اتحادیه اروپا جریمه قبلی را به 4.1 میلیارد یورو کاهش داد.

تحریریه مای فون مگ

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا