اخبار فناوری

مسیرهایی که می توانید از طریق آنها به قشم بروید

جزیره قشم به عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج نیلگون فارس با جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر، غذاهای لذیذ محلی و آیین‌ها و آداب و رسوم محلی یکی از بهترین مقاصد ایران است که هرکسی باید حداقل یک بار به آن سفر کند. . اگر برنامه سفر به قشم در ذهن دارید، بهتر است هنگام بررسی هتل های قشم، مسیرهای سفر قشم، مهم ترین جاذبه ها و کارهایی که می توانید در قشم انجام دهید را مرور کنید.

شاید مهمترین کار در سفر به هر مقصدی از جمله جزیره قشم، بررسی مسیرهای سفر به آن مقصد باشد. زیرا این موضوع به تنهایی مدت زمان سفر و اکثریت هزینه های سفر را تعیین می کند. معیارهای مهمی ممکن است در انتخاب مسیرهای سفر به قشم دخیل باشد. بودجه، نوع سفر، اهداف سفر و زمانی که برای سفر در اختیار دارید مهم ترین عواملی هستند که می توانند نقش تعیین کننده ای در انتخاب برنامه سفر داشته باشند. پس با ما در این صفحه همراه باشید تا تا حد امکان جزئیات این مسیرها را بررسی کنیم.

بررسی مسیرهای سفر به قشم

با توجه به جزیره ای بودن قشم، می توانید از مسیرها و وسایل نقلیه مختلفی به قشم بروید. سفر به قشم با ماشین شخصی، سفر با قایق از بندرعباس به قشم، پرواز مستقیم به قشم از جمله راه هایی است که می توانید سفر کنید. برای انتخاب بهترین مسیر برای سفر به قشم می توانید از تجربیات مسافران قبلی که می شناسید و سبک سفرشان به شما نزدیک است استفاده کنید تا از خطر سفر و اتلاف وقت و هزینه برای ایجاد خاطره انگیزتر بکاهید. سفر برای شما و همراهانتان .

سفر با قایق از بندرعباس به قشم

در بین مسیرهای سفر به قشم، اگر می خواهید سفر با آب و دریا را تجربه کنید و فوبیای کشتی را ندارید، سفر با قایق از بندرعباس به قشم قطعا برای شما خاطره انگیز و لذت بخش خواهد بود. ، این یکی از عواملی است که این سفر را منحصر به فرد می کند.

برای سفر با قایق از طریق بندر به قشم باید بلیط تهیه کرده و یکی از مسیرهای زیر را طی کنید:

  • • پل بندر در بندرلافت
  • • بندر شهید باهنر
  • • بندر شهید حقانی

برای این مسیر که یکی از بهترین مسیرها برای رسیدن به قشم است و همچنین در تمامی سفرهای دریایی بهتر است جلیقه نجات بپوشید و در جاهایی مستقر شوید که ملوانان و ناخداها آن را امن می دانند.

برای رسیدن به جزیره قشم با هواپیما سفر کنید

سفر با هواپیما یکی از سریع ترین راه ها برای رسیدن به هر مقصدی و یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به قشم است. هواپیما در کمترین زمان ممکن و بدون خستگی و اتلاف وقت شما را به جزیره قشم می رساند. می توانید بلیط خود را از خطوط هوایی مختلف تهیه کنید. ایران ایر، معراج، ماهان، آتا، تابان، ایران ایرتور و… نام ایرلاین هایی است که می توانید از آنها بلیط قشم تهیه کنید. اگر نمی توانید بلیط مستقیم قشم تهیه کنید، بلیط بندرعباس را خریداری کنید و با اتوبوس های دریایی از اسکله شهید حقانی بندرعباس به قشم سفر کنید.

هر کدام از این موارد مزایا و معایب خاص خود را دارند که باید با توجه به سلیقه و بودجه خود آن ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال رسیدن به قشم با خودروی شخصی باعث سهولت در رفت و آمد در جزیره می شود و از طرفی حمل و نقل آن با لندینگ کرافت به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد.

در مسیرهای سفر به قشم و برای ورود به قشم از طریق بندرعباس به این نکته توجه داشته باشید که باید با وانت یا تاکسی به اسکله شهید حقانی بروید. در این اسکله اتوبوس های دریایی شما را تا اسکله شهید زکری جزیره قشم همراهی می کنند. اتوبوس های دریایی از صبح تا عصر فعال هستند. مگر اینکه هوا نامساعد و طوفانی باشد. علاوه بر انتخاب مسیر مناسب برای رسیدن به قشم، بهتر است به آب و هوای جزیره نیز توجه کنید. با توجه به گرم و مرطوب بودن هوای قشم، مناسب ترین و خنک ترین هوای قشم را در پاییز خواهید دید.

سفر به قشم با ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی به عنوان یکی از راه های رسیدن به قشم به شما کمک می کند تا سفر خود را مطابق با سلیقه خود برنامه ریزی کنید، فرقی نمی کند از کدام نقطه ایران به قشم سفر کنید. اگر با ماشین شخصی سفر می کنید، بدون توجه به اینکه از کدام نقطه ایران می آیید، باید به بندرعباس بروید. اکنون برای رسیدن به بندرعباس می توانید یکی از دو مسیر یزد و سیرجان یا اصفهان و شیراز را انتخاب کنید: اگر به جاده های کویری علاقه دارید، یزد و سیرجان گزینه مناسب تری برای شماست وگرنه اصفهان و شیراز را انتخاب کنید. .

انتقال ماشین به جزیره قشم

اگر می خواهید ماشین خود را به داخل جزیره قشم ببرید، باید پس از رسیدن به بندرعباس به بندرپل بروید. این مسیر کوتاه است و حدود نیم ساعت طول می کشد. در پورت پل، شما باید ماشین خود را به لندینگ کرافت ( شناورهایی که اشیاء و بارهای مختلفی مانند ماشین در دریا حمل می کنند) بسپارید تا شما و ماشینتان را به جزیره لوفت ببرند.

ساعات کاری لندینگ کرافت محدود نیست و 24 ساعته در خدمت شما هستند. در ازای خدمات لندینگ کرافت باید مبلغی نزدیک به 200 هزار تومان پرداخت کنید و رسید دریافت کنید. پس از پیاده کردن ماشین خود در لندینگ کرافت، با اتوبوس های دریایی به جزیره لافت بروید. در جزیره لافت می توانید با نشان دادن رسید ماشین خود را تحویل بگیرید و به سمت قشم حرکت کنید. در نظر داشته باشید که در مسیر لافت به قشم باید از درغان عبور کنید.

اگر قصد ندارید ماشین خود را به جزیره قشم ببرید، بهترین کار این است که ماشین را در یک پارکینگ امن در بندرعباس پارک کنید. بعد از گذاشتن ماشین در پارکینگ، وقت آن است که خودتان به جزیره بروید. برای رسیدن به جزیره ابتدا به اسکله شهید حقانی بروید و با اتوبوس دریایی به قشم بروید.

در این صورت از مسیرهای سفر به قشم توجه داشته باشید که ساعت کاری اتوبوس های دریایی از ساعت 6 صبح الی 23 می باشد اما در صورت بدی و طوفانی بودن هوا اتوبوس ها تعطیل بوده و تعطیل نمی باشند. مسافران را به قشم بیاورند. بنابراین، قبل از اینکه تصمیم بگیرید به آنجا بروید، از وضعیت اتوبوس ها مطلع شوید.

رسیدن به قشم با ماشین و قطار

با استفاده از قطار می توانید از سختی رانندگی به بندرعباس بکاهید. دسترسی به قشم با ماشین شخصی با استفاده از قطار در شرایط زیر امکان پذیر است:

  • • ارتفاع خودرو باید کمتر از 158 سانتی متر باشد.
  • • حداکثر عرض خودرو باید 180 سانتی متر باشد.
  • • بلیط حمل و نقل خودرو را از دفاتر بلیط قطار تهیه کنید و هنگام خرید بلیط مدارک خودرو را همراه داشته باشید

اگر دیرتر از خودروی خود به بندرعباس رسیدید، نگران نباشید، خودروی شما تا 24 ساعت پس از ورود به بندرعباس به صورت رایگان در پارکینگ مناسب قرار می گیرد.

با اتوبوس به قشم بروید

اتوبوس یکی از ساده ترین و ارزان ترین راه ها برای رسیدن به قشم است. البته در نظر داشته باشید که اتوبوس ها شما را مستقیم به قشم نمی برند و نزدیک ترین مقصد آنها از قشم بندرعباس است. پس از رسیدن به بندرعباس، اکنون باید به اسکله شهید حقانی بروید تا با اتوبوس دریایی به قشم بروید. اگر شرایط به گونه ای بود که بلیط اتوبوس بندرعباس در دسترس نبود، می توانید بلیط بوشهر یا فارس تهیه کنید. در این صورت باید از راننده بخواهید که شما را در بندرپل پیاده کند تا بتوانید با لندینگ کرافت از بندرپل به بندر لافت و در نهایت به قشم سفر کنید.

رسیدن به قشم با قطار

از جمله مسیرهای سفر به قشم، سفر با قطار برای کسانی است که به دنبال آسایش و امنیت در سفر هستند. قطار شما را به بندرعباس می رساند. در بندرعباس باید از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید زکری قشم با اتوبوس های دریایی بروید. این مسیر دریایی بسیار جذاب و آرامش بخش است و در عرض 50 دقیقه تا قشم روی آب های خلیج عربی خواهید بود.

رزرو هتل در جزیره قشم

خب حالا که راه رسیدن به قشم را از مسیرهای سفر به قشم انتخاب کرده اید، نوبت به انتخاب اقامتگاه یا هتل قشم می رسد. برای انتخاب و رزرو هتل در قشم می توانید به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه کرده و سپس در میان هتل های قشم جستجو کنید. هتل ها از نظر قیمت، کیفیت، خدمات و امکانات، عملکرد پرسنل و مسیرهای دسترسی بسیار متفاوت هستند که می توانید آنها را با جزئیات مقایسه کنید. در جزیره قشم می توانید اقامتگاه های بوم گردی یا هتل های لوکس را انتخاب کنید. کدام یک را برای اقامت در قشم انتخاب می کنید؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا