اخبار فناوری

شغلی ناشناخته که می تواند درآمدهای فوق تصور ایجاد کند

موسس پلتفرم ادمین پلاس مطرح کرد:

شغلی ناشناخته که می تواند درآمدهای فوق تصور ایجاد کند

موسس سایت ادمین پلاس معتقد است: ادمین یا مدیر کسب و کارهای شبکه های اجتماعی، شغلی است ناشناخته که می تواند درآمد بسیاری از افراد و موقعیت شغلی شان را متحول کند.

به گزارش مایفون مگ، مریم مجیدی نژاد اولین و جوان ترین مدرس ادمینی در ایران در رشته راه اندازی کسب و کار آنلاین و در حال حاضر مدیر عامل و سهام دار شرکت «کلاب هنری آسمان» مشغول به فعالیت است.

وی در نشستی با خبرنگاران در خصوص استارت اولیه فعالیتش گفت: زمانیکه استارت اولیه این مهارت و آموزش را زدم هنوز فرهنگ این شغل در میان جامعه، چه برای کارفرما چه مهارت جوها گسترش نیافته و با آن ناآشنا بودند.

بنیانگذار و موسس سایت تخصصی کاریابی ادمین پلاس با بیان اینکه همچنان این شغل ناشناخته مانده است افزود: یکی از بزرگترین و مهمترین گامهای ما فرهنگسازی این شغل بود زیرا هیچکس در مورد این موقعیت شغلی اطلاعاتی نداشت؛ اینکه کارفرما و ادمین ها با هم ارتباط بگیرند، میزان حقوق و دستمزد و بسیاری موارد دیگر ناشناخته بود.

مریم مجیدی نژاد با اشاره به برنامه و اهداف خود در آینده ادامه داد: همچنان هدف اصلی ما شناساندن این شغل به کارفرماهای بیشتر است، زیرا با قاطعیت می توانم بگویم خیلی از کسب و کارها و بیزینسها چه بر پایه اینستاگرام یا چه خارج از آن هنوز نمی دانند که نیاز به شخصی دارند که مدیریت سوشال مدیا و شبکه های اجتماعی شان را دست بگیرد. هدف ما این است که بیزینسهای بیشتری این را بدانند که فضای سوشال مدیا می تواند تا چه میزان بر فروششان اثرگذار باشد. بسیاری از بیزینسها بدون فضای سوشال منبع درآمدی شان تعطیل خواهد شد و اگر از این فضا کمک بگیرند می توانند فروشی متفاوت داشته باشند. البته ناگفته نماند که استفاده از فضای سوشال بدون فرد متخصص و کار بلد میسر نیست. به عنوان مثال مدیر یک بیزینس که درگیر تولید، مسائل مالی؛ مالیات، مدیریت کردن نیروها و بسیاری از مسائل بیزینس خود است قطعا نمی تواند برای شبکه های اجتماعی خود وقتی اختصاص دهد؛ در حالیکه این فضا میتواند منبع مهمی از درآمدش بوده و فروش بسیار زیادی داشته باشد.

وی افزود: ما سالهاست با ایجاد این شغل و فرهنگسازی آن به کارفرماها می آموزیم شخصی وجود دارد به اسم ادمین یا به عبارت بهتر، مدیر شبکه های اجتماعی کسب و کار شما که صفر تا صد این کار را برایتان انجام می دهد؛ تولید محتوا، فروش، پشتیبانی مخاطبان و مشتری ها را دارد. مراحلی که می تواند برای یک مدیر کسب و کار دشوار باشد اما ما با ایجاد کردن این شغل، مسیر را برای کارفرماها هموار کرده ایم.

مجیدی نژاد به رده های مختلف مهارت آموزها نیز پرداخته و می گوید: این شغل انعطاف پذیری بالایی دارد و رده ها و گروههای مختلف جامعه را در بر می گیرد. خانمهای خانه دار، دانشجوها، افراد تازه فارغ التحصیل، معلولان و بسیاری دیگر از گروههای اجتماعی در حال حاضر با استفاده از آموزشهای ما در حال درآمدزایی های بسیار فوق العاده ای هستند. از یک سو برای دهه هشتادی ها که هنوز وارد فضای کاری نشده اند بسیار فرصت مناسبی است زیرا اکثر جوانان و نوجوانان نمی دانند حتی برای بعد از دانشگاه باید چه شغلی برای خود انتخاب کنند، این موقعیت شغلی پتانسیلی برای افرادی دارد که نمی خواهند در رشته تحصیلی خود فعالیت کنند اما می توانند مدیر و ادمین سوشال مدیاهای حوزه تحصیلی شان شوند. از طرفی برای دانشجوها و افرادی که می خواهند دورکار باشند، خانمهایی که می خواهند در خانه کار کنند یا خانمهای بدسرپرست و بی سرپرست بسیار مناسب است و ما تا کنون درصد بالایی از این گروه داشته ایم؛ دانشجوهایی که با دو یا سه فرزند سرپرست خانواده بوده و زندگی خود را از این طریق پیش می برند؛ همچنین معلولان بسیار زیادی هستند که با این شغل امرار معاش می کنند و البته آموزش های ما برای این عزیزان رایگان است.

هدف اصلی ما اشتغالزایی برای دختران و بانوان سرزمین مان بود

بر اساس این گزارش، مدیریت روابط عمومی ادمین پلاس در این نشست با بیان اینکه محتوای کار ادمین پلاس فقط محدود به اینستاگرام نیست گفت: آموزشهای ادمین پلاس در هر سوشال مدیایی کاربرد دارد و تولید محتوا و فروش آنلاین مدنظر است .

فرید مجدم افزود: هدف اصلی ما اشتغالزایی برای آن دسته از دختران و بانوان سرزمین مان بود که به سختی سر کار می روند و موانع بسیاری برای استقلال مالی دارند.

وی به رسانه 600 هزار نفری ادمین پلاس اشاره کرد و گفت: ما یک رسانه 600 هزار نفری داریم که از طریق آن می توانیم به این دانشجویان دسترسی پیدا کرده و برایشان اشتغالزایی انجام دهیم. تا امروز بیش از 100 هزار مهارت جو تربیت کرده و به این بازار نو ارائه دادیم؛ تقریبا بیش از 70 درصد آانها شغل مورد نظرشان را پیدا کرده و توانستند به اهداف مورد نظرشان دست یابند. برای بیش از 100 معلول کارآفرینی ایجاد کردیم. بسیاری از بانوان به دلیل مسائل اجتماعی بد سرپرست هستند و خوشبختانه تا کنون توانستیم برای بیش از هزاران زن کارافرینی ایجاد کنیم. در مجموع برای 25 هزار نفر از جمله بدسرپرستها، نوجوانان، سربازان، مهاجران افغان، معلولان، بانوان خانه دار و…کارآفرینی کرده ایم.

مجدم با اعلام اینکه 16 دی ماه مصادف با رونمایی از پلتفرم ادمین پلاس است گفت: ما قصد داریم به حدود 15 هزار نفر دیگر این فرصت را داده که بتوانند وارد بازار کار شوند و از این فرصتهای شغلی استفاده کنند.کارآفرینی اجتماعی با ارزش بسیار بالا در سطح جامعه، این کارآفرینی با توجه به رفتار مخاطب در سطح اکوسیستم کسب و کاری ایران بسیار نو و بدیع است.

وی به چالشی که در حوزه آکادمیک و هم در حوزه صنعت وجود دارد اشاره کرد و گفت: در دانشگاه شاید نتوانیم آنطور که باید و شاید مهارت کسب کنیم اما با ارزشی که آکادمی ما ایجاد کرد توانستیم فاصله بین صنعت و محیط آکادمیک را کاهش دهیم . به طوریکه بچه های ما بعد از گذراندن دوره به راحتی می توانند شغل های مناسب پیدا کنند که البته همراه با مهر تایید وزارت علوم، یعنی افرادی که در اکادمی ادمین پلاس دوره می گذرانند می توانند مدرک وزارت علوم دریافت کنند و از آن در سراسر دنیا استفاده کنند.

منبع: https://مایفون مگ.ir/2024/01/01/%D8%B4%D8%BA%D9%84%DB%8C-%D9%86%D8%A7%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%DA%A9%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D9%88%D9%82/

Updated: 2024-02-17 09:45:53

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا