اخبار فناوری

اپل به دلیل مشکلات فنی متعدد موفق به توسعه پردازنده گرافیکی سری آیفون 14 پرو نشد

سری آیفون 14 اپل هم اکنون جدیدترین سری گوشی های هوشمند این شرکت است که در بازار ارائه شده و از فروش خوبی نیز برخوردار است. با این حال، اخیراً گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل به دلیل مشکلات فنی فراوان موفق به توسعه پردازنده گرافیکی سری آیفون 14 پرو نشده است. به نظر می رسد کوپرتینویی ها به دلیل مسائل مختلف نتوانسته اند این کار را انجام دهند. با مایفون مگ بیا

اپل به دلیل مشکلات فنی متعدد موفق به توسعه پردازنده گرافیکی سری آیفون 14 پرو نشد

اخیراً گزارشی توسط The Information منتشر شده است که ادعا می کند اپل در حال کار بر روی توسعه یک واحد پردازش گرافیکی جدید (GPU) برای سری آیفون 14 پرو است. اما تعداد مهندسانی که بر روی توسعه این GPU متمرکز شده‌اند، بیش از حد انتظار کاهش یافته است و نمونه‌های اولیه این پردازنده گرافیکی بر اساس شبیه‌سازی‌های نرم‌افزاری که توسط شرکت اجرا می‌شود، به قدرت بیشتری از حد انتظار نیاز دارند.

دو منبع با آگاهی مستقیم از آنچه در بخش توسعه سخت‌افزار اپل اتفاق افتاده است، گفتند که نسخه اول تراشه انرژی زیادی از باتری آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 مصرف می‌کرد. Pro Max. همچنین این پردازنده‌های گرافیکی به‌عنوان نمونه اولیه، با مشکلات گرمایشی مواجه شدند و باعث گرم شدن عجیب دستگاه شدند. اما چهار منبع دیگر که با این وضعیت آشنا هستند گفتند که این مشکلات خیلی دیر در فرآیند توسعه GPU کشف شد و اپل را مجبور کرد تا GPU جدید A16 Bionic را بر اساس طراحی GPU سال گذشته قرار دهد.

شکست اپل در توسعه پردازنده گرافیکی سری آیفون 14 پرو

این پردازنده گرافیکی نسل بعدی دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند ردیابی پرتو با شتاب سخت‌افزاری است که به ایجاد سایه‌های واقعی کمک می‌کند که نحوه انعکاس و شکست نور را بهتر توصیف کند. این کمی واقع‌گرایی اضافی می‌تواند به ارتقای بازی‌های موبایلی به سطح جدیدی کمک کند. اما در عوض، پردازنده گرافیکی مورد استفاده در مدل‌های آیفون 14 پرو، جهش بزرگی را که اپل در نظر داشت انجام نمی‌دهد. اطلاعات منتشر شده نیز این اتفاق را یک شکست بی سابقه در تاریخ توسعه سخت افزاری اپل می داند.

این پس از آن اتفاق می افتد که اپل نتوانست چندین پتنت از کوالکام به دست آورد که طراح تراشه مستقر در سن دیگو را ملزم می کرد تا 100٪ تمام تراشه های مودم 5G مورد استفاده در سری آیفون را برای 15 سال آینده تامین کند. در ابتدا، اپل امیدوار بود که از تراشه های مودم 5G که طراحی کرده بود در سال 2023 بر روی 80 درصد آیفون 15 ها استفاده کند و تنها 20 درصد از آنها از تراشه های کوالکام استفاده کنند. اما قوانین ثبت اختراع کوالکام به این معنی است که این شرکت به عرضه تمام مودم های 5G به اپل در سری آیفون های 2023 ادامه خواهد داد.

شکست اپل در توسعه پردازنده گرافیکی سری آیفون 14 پرو

به گزارش خبرگزاری PhoneArenaواحد طراحی تراشه اپل دست اندازهای زیادی در جاده نداشته است، بنابراین وقتی چنین چیزی اتفاق می افتد، خبر بسیار بزرگی است. همانطور که گفته شد، اپل علاوه بر اینکه به دلایل مختلف قادر به توسعه GPU و مودم 5G نسل بعدی خود نیست، همچنان با مشکل خروج بسیاری از طراحان و مهندسان برتر خود مواجه است.

هنگامی که جرارد ویلیامز III، طراح پردازنده برتر شرکت در آن زمان، قصد داشت شرکت خود را در سال 2019 راه اندازی کند، مایک فیلیپو جایگزین او در اپل شد. ظاهرا مایک فیلیپو با مهندسان فعلی کنار نیامده و اپل را به مقصد مایکروسافت ترک کرده است. اگرچه این یک نقش کلیدی در اپل است، به نظر می رسد این شرکت هنوز جایگزینی برای آن پیدا نکرده است. این واحد توسط جانی ساروجی، که عنوان معاون ارشد فناوری سخت افزار در اپل را دارد، رهبری می شود.

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا