اخبار فناوری

بنچمارک Antutu مدیاتک Dimension 9200 به بیش از 1.26 میلیون امتیاز رسید.

قبل از مدیاتک به شما گفتیم سایز 9200 ماه آینده با هسته Cortex-X3 معرفی خواهد شد. به نظر می رسد این تراشه پرچمدار مدیاتک عملکرد بسیار چشمگیری دارد. هر چه ؟ خوب، بگذارید بگویم که بنچمارک Antutu مدیاتک دیمنشن 9200 به بیش از 1.26 میلیون امتیاز رسیده است.

مرجع Antutu Dimension 9200 MediaTek

سال گذشته در همین زمان بود که یک گوشی با تراشه Dimensity اولین نتیجه 1 میلیون امتیازی را در AnTuTu ثبت کرد. شکستن رکورد میلیونی Antutu با تراشه ابعاد 9000 این اتفاق افتاد و اکنون که جانشین آن در حال آماده شدن برای رونمایی است، اولین رکورد بالای 1.25 میلیون را ثبت می کند. ما در حال حاضر این تراشه جایگزین را با نام Dimension 9200 می شناسیم.

بنچمارک Antutu Dimension 9000 از 1 میلیون عبور کرد + امتیازات معیار رسمی

با امتیاز کلی 1.26 میلیون، تراشه جدید نوید بهبود چشمگیر 26 درصدی در تولید را می دهد. مدیاتک ابتدا Dimension 9000 را با مدل Dimension 9000 Plus به روز کرد و شاهد افزایش 5 درصدی عملکرد CPU و افزایش 10 درصدی در عملکرد GPU بودیم. در عمل، تراشه Dimension 9000 Plus 1.13 میلیون امتیاز کسب می کندبنابراین حتی در مقایسه با آن، نتایج Dimension 9200 بسیار خوب به نظر می رسد.

مرجع ابعاد Antutu 9200

مرجع ابعاد Antutu 9200

با نگاهی به جزئیات امتیاز بنچمارک Antutu، می بینیم که امتیاز CPU برابر با چیزی است که تراشه های Dimension 9000 می گیرند. اما اگر به نمودار دما نگاه کنید، به نظر می رسد که این چیپست به خوبی دما را کنترل می کند. البته مهم است یا این موبایل با خنک کننده خوب باید محقق شده باشد.

بر اساس منبع منتشر کننده این بنچمارک، تراشه Dimensity 9200 دارای هسته CPU Cortex-X3 است که نسل جدیدتری نسبت به Cortex-X2 است، بنابراین انتظار می رفت که امتیاز CPU بالاتری داشته باشد. با این حال، از آنجایی که هنوز نمی دانیم این بنچمارک روی کدام گوشی ضبط شده است و خود تراشه نیز به طور رسمی رونمایی نشده است، هنوز نمی توانیم در مورد این امتیاز زیاد صحبت کنیم.

عملکرد گرافیکی چشمگیر Immortalis-G715

با این حال، امتیاز GPU انتظارات را برآورده می کند. با امتیاز 550000 در بخش پردازش گرافیکی، بسیار جلوتر از چیزی است که تراشه 9000 Plus در دستگاه های بازی مانند Asus ROG Phone 6D Ultimate به دست می آورد. این گوشی گیمینگ ایسوس که بالاترین رتبه را در امتیازات Antutu دارد، در بخش گرافیک امتیازی حدود 430000 را به خود اختصاص داده است.

منبع منتشر کننده این معیار نشان می دهد که مدیاتک Dimension 9200 از آخرین GPU ARM به نام Immortalis-G715 استفاده می کند. این قدرتمندترین نمونه از پردازنده گرافیکی ARM و در عین حال اولین پردازنده ای است که از Ray Tracing در سخت افزار پشتیبانی می کند.

این پردازنده نسبت به G710 که در تراشه قدیمی استفاده شده بود، 15 درصد افزایش عملکرد گرافیکی را نوید می دهد. همچنین نوید بهبود 300٪ در ردیابی اشعه را می دهد.

ما نمی دانیم که چه نوع دستگاهی معیار را اجرا می کند، یا از چه تنظیماتی استفاده شده است. با این حال، نتیجه منتشر شده نشان می دهد که Dimensity 9200 جانشین شایسته ای برای Dimensity 9000+ خواهد بود که در برخی از پرچمداران به عنوان جایگزینی برای Snapdragon 8+ Gen 1 استفاده می شد.

هنوز اطلاعات خاصی در مورد زمان رونمایی از این تراشه نداریم، اما Dimensity 9200 می تواند در هفته های آینده به طور رسمی معرفی شود. برای مقایسه، ابعاد 9000 در اواخر آذر 1400 معرفی شد.

به نظر می رسد این شرکت تایوانی با تمرکز خاصی بر فتح بازار دستگاه های پرچمدار در حال پیشرفت است. اگرچه یک برند هنوز متقاعد نشده است که پرچمدار خود را با تراشه مدیاتک به جای تراشه کوالکام عرضه کند، برخی از برندها اکنون نسخه مدیاتک پرچمداران رده بالا را ارائه می کنند.

نطر شما چی هست؟ آیا فکر می‌کنید مدیاتک می‌تواند بازار پرچم‌دار و همچنین بازار گوشی‌های ارزان قیمت را در اختیار بگیرد؟

محمدصادق مجدی

محمدصادق مجدی هستم با بیش از 14 سال سابقه بازاریابی و تولید محتوای تکنولوژی برآنم که اطلاعاتم را با شما به اشتراک بذارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا